2022-07-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ok , dusomvet , säger du UA skulle behöva hundratals himars och tusentals artilleripjäser med granater samt mycket annat för att vända kriget,,,,DÅ SKICKAR VI DET DÅ , vi har resurser som ryssen saknar serru ,,,tack för tipset🙋‍♂️
Det blir kostsamt! Redan nu så är nästan alla svenska skattebetalare med och betalar miljardbelopp till Ukraina är du beredd att lägga ned 10 eller hundrafalt mer pengar?
Citera
2022-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Dom fick 3 eller 4st som en symbol handling vad är det som är svårt att förstå? vad ska dom göra med dessa?
Är du korkad ? , eller skriver du bara korkade inlägg ??

Svaret på din fråga är ju självklart för fan !!::de ska givetvis använda dem ,,,trodde det var uppenbart för alla
Citera
2022-07-01, 21:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Nej tvärtom dom är mer enade nu en någonsin, vart får det detta i från?

Det mest logiska i alla krig är att landet sluter upp och blir enat.

Fast nu kallar inte ens Ryssland det för krig. Man vågar inte ens mobilisera öppet. Och NATO har inte anfallit. Fast skulle NATO verkligen anfalla och gå in med trupp, också utanför Kaliningradenklaven, typ operation Barbarossa 2.0, då, skulle det ryska folket ena sig. Just därför avråder jag bestämt mot något sådant. Men att bomba den ryska krigmakten sönder och samman går bra, så länge man tar ut kärnvapnen och andra massförstörelsevapen, snabbt!🙂 Men NATO skulle inte anfalla den ryska cancersvulsten utom i två fall:

Ryssland anfaller NATO eller Sverige/Finland först.

NATO bedömmer att Ryssland akut och storskaligt sig skyldig till folkmord i Ukrsina och det måste stoppas, snabbt, innan nästan alla ukrainare blir mördade. Men då skulle ett sådant anfall föregås av diverse diplomatiska försök att stoppa folkmordet. Och detta skulle ske under, minst, 6 månader.

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-07-01 kl. 21:56.
Citera
2022-07-01, 21:54
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det blir kostsamt! Redan nu så är nästan alla svenska skattebetalare med och betalar miljardbelopp till Ukraina är du beredd att lägga ned 10 eller hundrafalt mer pengar?

Det är fortfarande ett REA pris för att sätta rySSen på plats.
Citera
2022-07-01, 21:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Billigt jämfört med att våra städer skulle se ut som t.ex Mariopol.
Citera
2022-07-01, 21:59
Medlem
%s avatar
Ryssland spränger kvarlämnad utrustning på Ormön. 33% träffsäkerhet. Typiskt ryssar.
https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1542944402850697217?s=20&t=M3REi3y_3iZzEcZ6sacBFA
Senast redigerad av % 2022-07-01 kl. 22:04.
Citera
2022-07-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är fortfarande ett REA pris för att sätta rySSen på plats.
Ser hellre att de pengarna stannar i Sverige och hjälper oss med välfärden istället för att gå till vapenoligarker i USA och Asien…
Citera
2022-07-01, 22:03
Medlem
Citat:
Newsflash! Tunnelbanan i Stockholm har vissa rulltrappor och hissar som inte har fungerat på ett halvår! Plus problem med signal och skyltsystem under en längre tid…Och vi är inte ens bojkottade och sanktionerade…Men svenskarna kanske också har tummen mitt i handen…
Det må ta tid, men vi har i alla fall möjlighet att lösa problemen, det hänger inte på reservdelsbrist, möjligen på leveranstid.
Jag är övertygad om att serviceteknikern kommer att lösa problemen utan att ta till en 3-D skrivare.
Samma situationer i Ryssland innebär stopp för all framtid.
Citera
2022-07-01, 22:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tack kanon. Bir mest en symbolisk donation ha redan bidragit rätt så stora belopp till olika civila organistationer. Men känns bra om man kan bidra med vapen också så känns det mindre frustrerande.

Den känslan får du av maggans pansarskott och annat smått och gott som hon skickat för dina skattepengar. Men visst symboliken är viktig.
Citera
2022-07-01, 22:08
Medlem
Citat:
Det är ju precis så här situationen är nu till Rysslands fördel de har mer av allt , väst vågar skicka allt dom behöver.

Hade NATO velat hade det varit godnatt för Ryssland direkt men som sagt dom sickar bara symboliska summor med vapen.
Jag håller med dig om att det är bättre Ryssland kapitulerar direkt ,,,men bättre sent än aldrig ,,
Citera
2022-07-01, 22:14
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det finns också en framväxande nationalism. Det kan bli angrepp på rysk mark till slut, alltså att Belgorod och Kursk ligger illa till.
Den ryska kalkylen blev lite fel. Hur skall man ta sig ur detta?

Man vet aldrig hur krig slutar, men jag ser absolut ingenting som tyder på angrepp på rysk mark till slut.
Citera
2022-07-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Desto mer text , desto bättre inlägg ??? Är det din åsikt ? Du missar att Ryssland är bankrutt, har bara rubel !!! Kina vill inte ha rubel , så ditt tal om samarbete faller platt till marken ,,,,NO MONEY=NO HONEY!!!!
Nej, Ryssland är inte bankrutt bara för att de har stängts av från delar av Swift. Jag tror inte det spelar så stor roll om Kina och Ryssland handlar med rubel. Kina har ett konto i Ryssland med rubel och Ryssland har ett konto i Kina med renminbi - men fortsätt du att att tro att Kina och Ryssland är på fallrepet och att Ryssland är bankrutt. Fortsätt du att underskatta din fiende och fortsätt sprida desinformation. Jag tror det i förlängningen bara gynnar Ryssland och Kina - men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in