Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-01, 13:10
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
sveriges klimatregler är ju inte för att rädda världen. ytterst lite vi kan påverka såklart. däremot kan vi visa andra länder hur man kan göra. det är väl det som är tanken lite.

Varför tror du att vi är smartare och duktigare än de andra länderna?
Citera
2022-07-01, 13:11
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Absolut. Återkommer efter jobbet.

Vad hindrar dig från att göra det nu? Du är uppenbart inte alltför upptagen.
Citera
2022-07-01, 13:12
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Jag är en medborgare som inte tänker ta flera steg tillbaka för att dåliga politiker lyssnar på domedagsprofeter i klimatfrågan.

Klart du kommer. Pöbeln fogar sig alltid.
Citera
2022-07-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Varför tror du att vi är smartare och duktigare än de andra länderna?
för att vi har hålt på längre med detta än andra länder kanske.
Citera
2022-07-01, 13:14
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Klart du kommer. Pöbeln fogar sig alltid.

Anser tvärtom att det är du som ingår i pöbeln.... Ni som kaosar så fort det är nåt.
Citera
2022-07-01, 13:16
Medlem
Citat:
sveriges klimatregler är ju inte för att rädda världen. ytterst lite vi kan påverka såklart. däremot kan vi visa andra länder hur man kan göra. det är väl det som är tanken lite.
Så vi ska offra vår välfärd för att godhetssignalera till USA och Kina?

Som sagt, om ni med klimatångest nollar era utsläpp och vi i minoriteten som inte tror på domedagssekten fortsätter som vanligt med bilkörning, flyga och äta kött, så är det tillräckligt många av er för att nå era klimatmål. På så sätt blir alla nöjda, ni får rädda klimatet och kan sova gott i er pod och käka insekter med gott samvete. Vi andra käkar entrecote och bor i hus. Alla får som de vill och alla blir nöjda. Deal?
Citera
2022-07-01, 13:36
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vi leker med tanken att du skulle ändra åsikt i framtiden. Skulle du göra förändringar då?
Nej jag gör inga uppoffringar som inte behövs.
Citera
2022-07-01, 13:38
Medlem
Citat:
övertygad om att många länder skiter i det jag...de har mindre intresse helt enkelt..nu tycker jag att klimatdebatten i svergie är skenhelig ändå. varför betalar inte flyget sina egna utsläpp tex...ingen pratar om det.
Men det är ju du som kommer betala för flygets utsläpp. Tror du att flygbolag skulle ta den kostnaden och inte lägga det på kunden som köper biljett?
Citera
2022-07-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det är ju du som kommer betala för flygets utsläpp. Tror du att flygbolag skulle ta den kostnaden och inte lägga det på kunden som köper biljett?
klart det är jag som får betala. det är ju hela vitsen så flygandet minskar.
Citera
2022-07-01, 13:45
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Tar hand om vad?
Vi har inte alltid funnits. Känner du till vad människor är och gör?

Du står inte i jordens centrum om du trodde det.

Men det är ju för bövelen det jag menar, människa. Läs igen, långsamt.
Citera
2022-07-01, 13:45
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Jag har inte tid att leta källor till en latröv som dig på min arbetstid.

Det är väl inte så illa att du faktiskt inte har koll på den påstådda studien du hänvisar till
Citera
2022-07-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Tar det på allvar, men jag känner att det ligger på staten och mindre på den enskilde individen.
Är du medlem i WEF?

Citat:
Men jag och sambon är mer noggrann med att inte slänga mat, vi tänker till när vi handlar.
Jag antar att det här är det största problemet med demokrati, ingen gör nåt frivilligt på sin fritid utan massiv propaganda från intresseorganisationer och eller staten själv. Jag antar att det är därför de rika och mäktiga investerar så mycket i icke statliga organisationer. Vi kan inte tänka självständigt.

För mig känns det naturligt att söka information och lära mig saker, det blev inte så av en slump eller ens min egen fria vilja, min bakgrund är grunden för hurdan jag är. Mycket skuld och ångest så klart, man är ju svensk, men staten vill "krossa alla normer" så jag krossar egna normer som jag är missnöjd med. Tack för maten, svenska staten.

Jag tycker att det är fel att duscha för länge och gör inte det. Jag vill inte tvinga andra att duscha kortare, de betalar sin egen räkning. Toapapper är mord på miljön speciellt när man har vatten så lättillgängligt för att inte nämna tvål. Jag har inte hört eller sett några studier som motbevisar min åsikt att savon d'Alep är den mest miljövänliga rengöringsprodukten, alla tider, alla kategorier. Köper du äkta från Aleppo, hjälper du även krigsoffren eller hjälper Assad-regimen? Oj, då. Jag har motbevisat mig själv. Bäst att gå ut och köpa extra sugrör för att kompensera, nej, vänta... Dags att begå Sudoku.

Informationen om tvålen kostade mig ca 40 minuter tid ifrån Facebook. Min kompislista rasade med 60 %, fick sparken från jobbet och tre av mina kk:n gjorde slut. Det var inte värt det. Ignorance is bliss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in