2022-07-01, 06:11
Medlem
morgans-skors avatar
Har billig "sängbotten" från ikea med halv-billig bäddmaddrass till. För hård. Går det att fixa detta på något sätt för att kunna ligga bra i sängen, eller bör jag köpa helt nytt?

Sjunker liksom inte in i sängen som man ska.
Senast redigerad av morgans-skor 2022-07-01 kl. 06:18.
Citera
2022-07-01, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgans-skor
Har billig "sängbotten" från ikea med halv-billig bäddmaddrass till. För hård. Går det att fixa detta på något sätt för att kunna ligga bra i sängen, eller bör jag köpa helt nytt?

Du kan köpa en ny bättre madrassen som passar dig bättre.
Citera
2022-07-01, 06:43
Medlem
morgans-skors avatar
Ska en säng helst bestå av en resårbotten + resårmadrass + bäddmadrass?

Jag har bara resårbotten och bäddmadrass, men det kanske är fel? Ska jag skaffa mig en resårmadrass också? https://www.ikea.com/se/sv/p/vestmarka-resarmadrass-medium-fast-ljusbla-50451306/
Citera
2022-07-01, 07:39
Medlem
Belters avatar
En bra och skön säng är en av de viktigaste investeringarna man kan göra. Fråga inte utan prova och känn efter. Det är värt att lägga tid på det.
Citera
2022-07-02, 10:29
Medlem
Har du pengar i din pung - eller bh som kvinna?

En säng med fast botten o en tjock skumgummimadrass är det bästa (obs ej polyter) men
de kostar en del. Dunlopillo o Lattoflex är bra.

Har du mycket pengar - då köper du en sån här botten som du sen kan flytta mellan sängar

https://www.lattoflex.uk/slatted-frames/900-system/lattoflex-995?number=&c=72
Citera
2022-07-02, 16:03
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Om sängen är förhårdnader, kan du inte testa med att få hem några rag och köra vilt så att resårbotten blir lite slack. Får bara tänka på att ni jobbar er över hela sängen, så det inte blir en hängmattan av madrassen
Citera
2022-07-05, 22:23
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Hur tjock är bäddmadrassen? Skaffa en tjockare och mjukare bäddmadrass så lär det bli bättre. Eller fortsätt sova på den fasta och vänj dig, efter ett tag så uppskattar man verkligen en fast säng och inte de där fluffiga madrasserna som är alldeles för mjuka längre.
Citera
2022-07-08, 00:52
Medlem
morgans-skors avatar
En mjuk håller bara för en person. Är rädd att jag pajar den om jag köper en ny och mjuk. Köper jag en hård så kan jag lika gärna behålla min nuvarande.
Citera
2022-07-09, 09:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
En mjuk håller bara för en person. Är rädd att jag pajar den om jag köper en ny och mjuk. Köper jag en hård så kan jag lika gärna behålla min nuvarande.
Köp en ny bäddmadrass bara, har du en för mjuk resårmadrass så kommer du bara sjunka ner som en banan och om ni ligger två så kommer den som är lättast rulla ner mot den som är tyngre. Däremot kan en mjuk och lite tjockare bäddmadrass göra att det känns lite mer "fluffigt" som verkar vara vad du är ute efter.
Citera
2022-07-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Köp en ny bäddmadrass bara, har du en för mjuk resårmadrass så kommer du bara sjunka ner som en banan och om ni ligger två så kommer den som är lättast rulla ner mot den som är tyngre. Däremot kan en mjuk och lite tjockare bäddmadrass göra att det känns lite mer "fluffigt" som verkar vara vad du är ute efter.

Han har ju ingen resårmadrass...
Resårbotten plus bäddmadrass blir ju som en bäddmadtass på golvet bara.
Köp en medium resårmadrass, eller ännu smartare. Åk iväg och provning några olika sängar och köp den resårmadrass som känns bäst för dig.
Citera
2022-07-20, 23:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Han har ju ingen resårmadrass...
Resårbotten plus bäddmadrass blir ju som en bäddmadtass på golvet bara.
Köp en medium resårmadrass, eller ännu smartare. Åk iväg och provning några olika sängar och köp den resårmadrass som känns bäst för dig.
Va? Nej? https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=res%C3%A5rbotten En sån där han man ju bara en bäddmadrass på, de säljs ju tom i sådana set.
menar TS något annat med resårbotten?
Citera
2022-07-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Va? Nej? https://www.ikea.com/se/sv/search/products/?q=res%C3%A5rbotten En sån där han man ju bara en bäddmadrass på, de säljs ju tom i sådana set.
menar TS något annat med resårbotten?

Oj..nu blev det komplicerat och antagligen är jag det extra kugghjulet...

Jag hat en trippelsäng... en botten med träribbor, sedan en madrass med fjädrar och på toppen en bäddmadrass...

Det är kanske jag som tänker fel med ribb-: och resår-botten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in