Citat:
Ursprungligen postat av
Pleiadesz
Det gäller nog och förbereda sig på det värsta en konfrontation.
Att tanks var förlegade visste man redan från Syrien kriget ATGM och handhållna system är helt enkelt för bra och har lång range till och med så infanteri inte räcker att täcka upp med
Artilleri och Drönarspotting i samverkan det är det nya, extrem range och precision
Flyget verkar med handlingsförlamat när båda sidor har bra luftvärn
Det som chockat mig mest är dock att det kändes som Ukraina i början av kriget laddade upp för en rejäl volksturm med molotovs, kalasher etc men samtidigt så verkar det som partisanrörelsen har det segt i Kherson jag hade väntat mig något mer sabotage. Kanske sker utan att man får reda på det men ändå.
Som vanligt känns det med att hemmaplan fördelen minskar betydligt i varmare väder. Samt bränsle situation då man inte behöver köra fordon på tomgång osv
Fan tiden sen Februari har varit helt sjuk har samlat klipp sen krigets början och det är fan helt enormt vad Fordon, folk osv gått åt och då har man bara sett en bråkdel. Måste säga Ukrainarna är några hårda jävlar även civilbefolkningen de verkar på något sätt kunna härda ut den helt sjuka situationen att världens största land bestämt sig för ladda ur totalt på dem.
Ja, de är några hårda jävlar. Fast beslutna att stå emot de ryska sexualsadisterna.
Samtidigt är de medvetna om att ryssarna har gett sig f-n på att ”avnazifiera” hela Ukraina och det betyder ju att alternativet till att slåss är ett nackskott från en rysk soldat - efter att fått tunga, fingrar, tår och könsorgan avklippta och sönderskurna.
Det är ju bara ett par dagar sedan som ryssarna raljerade över Ukrainas EU-ansökan eftersom nationen Ukraina inte kommer att existera länge nog för att medlemsansökan ska kunna hinna godkännas.
Det är sant att det inte kommer att behövas värmas några ryska militärfordon nu i den ukrainska högsommarvärmen, men fy f-n för att tillbringa 24/7 i ett ryskt ståvärn, där de ryska soldaterna äter sina utgångna matransoner bara nån meter från bajsgropen där hela truppen uträttar sina behov.