2022-06-30, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tror de har fullt upp med viktigare saker där i Ukraina än att gå omkring som fjollor på gator och torg?
(Däremot vann de melodifestivalen, så jag vet faktiskt inte.. Knepig fråga!)
CCP har vunnit alla val i Kina och Caitlyn Jenner (f.d. William Bruce Jenner) vann GLAMOUR:s Woman of The Year Award. Jag vill inte vara den som är den, men Ukraina vann melodifestivalen på politiska grunder och inte talang.

Citat:
Hryvnian eller vad Ukrainas låtsas-valuta nu heter, garanteras fortfarande av IMF. Det gör inte Putins hitte-på-rubler. Grannen tar ut sina "hryvnier" här på bankomaten i Göteborg, i svenska pengar.
Antingen är alla valutor hitte-på-pengar eller så backas de av guld.

Citat:
Jag måste leva med att jag har Sovjetiska konsulatet som annan granne, men det får jag väl stå ut med..
Jag måste leva i ett samhälle fullt av kulturmarxister som envisas att de är allt annat än kulturmarxister.
Citera
2022-06-30, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskenbart
Tyskland kommer att få en kall vinter men eftersom flera företag kommer att tvingas stänga så kan dom värma sig hemma i sängen då dom ej har något jobb att gå till.

Tyskarna ska äga inget och vara lyckliga 2030 i enlighet med agendan. Säkert kommer apkoppor till vintern och alla tvingas isolera sig och staten får ta alla täcken för att värna vaccinationsviljan.
Citera
2022-06-30, 08:49
Medlem
Rubeln handlas, när jag kollade nu, för 52.88 rubel/dollar vilket innebär att Rubeln är dyrare att byta till sig idag än de senaste fem åren...

Jag erkänner villigt att mina kunskaper om valutahandel är starkt begränsad, men borde inte rubler vara billigare snarare än dyrare om Ryssland nu står vid ruinens brant?
Citera
2022-06-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzu
Lite svårt att betala när de stängts ute ifrån swift av årtusendets mest korkade sanktioner som gör att väst blir fattigare och ryssland rikare.

Jävla clowner till ledare i väst.
Intala dig det du Vladimir. Sanktionerade blir kvar.
Citera
2022-06-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Rubeln handlas, när jag kollade nu, för 52.88 rubel/dollar vilket innebär att Rubeln är dyrare att byta till sig idag än de senaste fem åren...

Jag erkänner villigt att mina kunskaper om valutahandel är starkt begränsad, men borde inte rubler vara billigare snarare än dyrare om Ryssland nu står vid ruinens brant?

Sälj sedan innan ryssarna öppnar börsen, för då kommer den falla dom sten. Som det är nu håller de uppe Rubeln med alla medel de kan hur gick det för Sverige nör borgarna gjorde likadant med kronan på 90 talet?....
Citera
2022-06-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Sälj sedan innan ryssarna öppnar börsen, för då kommer den falla dom sten. Som det är nu håller de uppe Rubeln med alla medel de kan hur gick det för Sverige nör borgarna gjorde likadant med kronan på 90 talet?....

Jag har aldrig köpt rubel, Det var ett annat ställe som sa att den gick som tåget så jag kollade och fattade helt enkelt inte hur det gick ihop
Citera
2022-07-01, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie

pyssla inte me saker du inte förstår dig på.
Citera
2022-07-01, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskenbart
Tyskland kommer att få en kall vinter men eftersom flera företag kommer att tvingas stänga så kan dom värma sig hemma i sängen då dom ej har något jobb att gå till.

Och ryska gallerier står redan tomma. Något säger mig att ryssar har det värre och kommer få det ännu värre.

Pruttin är verkligen blåst. Han har bara puttat in fler länder i natos och usa:s armar och gjort usa ännu starkare. Vad trodde han egentligen skulle hända när han gick in i ukraina som backades av väst? Han måste vara både blåst och arrogant om han trodde att han kunde vinna ett sådant scenario.
Citera
2022-07-01, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Och ryska gallerier står redan tomma. Något säger mig att ryssar har det värre och kommer få det ännu värre.

Pruttin är verkligen blåst. Han har bara puttat in fler länder i natos och usa:s armar och gjort usa ännu starkare. Vad trodde han egentligen skulle hända när han gick in i ukraina som backades av väst? Han måste vara både blåst och arrogant om han trodde att han kunde vinna ett sådant scenario.

Du vet att ryssland år 2017 förbjöd import av kött, mjölkprodukter, grönsaker, fisk, frukt, nötter och salt från EU, USA och andra västliga länder. Ryssland har sen länge planerat för väst sanktioner på alla områden och är nu till 80% självförsörjande, usa ligger på ca 20%
Citera
2022-07-01, 09:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55

Kommer den? Ryssland har ju knutit sin valuta till guldet igen. Så dina börsbubbelteorier gäller inte riktigt för rubeln längre.
Citera
2022-07-01, 11:20
Medlem
Sextiopluss avatar
Mycket som faller ihop för ryssen nu. Gazprom går enligt ryssmedia lysande och säljer till Kina, Indien m.fl.

Varför då detta:

https://www.dagensps.se/bors-finans/ravaror/gazprom-stryper-utdelning-aktien-rasar/
Citera
2022-07-01, 13:29
Medlem
AlabamaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Mycket som faller ihop för ryssen nu. Gazprom går enligt ryssmedia lysande och säljer till Kina, Indien m.fl.

Varför då detta:

https://www.dagensps.se/bors-finans/ravaror/gazprom-stryper-utdelning-aktien-rasar/

kan det vara för att nordstrem 2 inte blev av och att de investerar i nya kanaler mot kina och indien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in