2022-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993
Kan tänka mig att Björn skiljde sig med frun Lena p.g.a att hon blev svartsjuk över att han skulle jobba med sitt ex Agnetha igen!

Själv så tycker jag att Björn är ett stort .......... svin.
Behandlar verkligen inte kvinnor bra och han var i stort sett hela anledningen till att Abba splittrades.

Agnetha ville i första hand satsa på familjelivet medan Björn ville satsa på musiken och karriären.
Och sen gick det som det gick med skilsmässa.

Vilket svin alltså!
Gav inte mycket eftersom Abba ändå upplästes till slut .

Han gjorde även en vinst genom att han kunde utnyttja Agnetha ännu mer efter skilsmässan , detta genom att skriva låtar om deras relation.

Han förtjänar leva ensam!

https://www.expressen.se/noje/han-skilde-sig-fran-agneta-hittade-ny-fru-pa-en-vecka/
Björn och Agneta var i 20års åldern när dom skildes alltså mycket unga.... Hur är man då. Jo ganska omogen. Men något svin är han ej.. Och Agneta valde att vara kvar i Abba 3år till efter skilsmässan så så allvarligt var det nog inte. Och Björn skrev kärlekslåtar till Agnetha
Citera
2022-04-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Björn och Agneta var i 20års åldern när dom skildes alltså mycket unga.... Hur är man då. Jo ganska omogen. Men något svin är han ej.. Och Agneta valde att vara kvar i Abba 3år till efter skilsmässan så så allvarligt var det nog inte. Och Björn skrev kärlekslåtar till Agnetha

Hur räknades det fram? Född 1945, då är man 20 år 1965. Enligt i tråden tidigare citerad artikel var Björn & Agneta gifta till 1979. Deras barn föddes 1973 och 1977.
Senast redigerad av molliesmille 2022-04-09 kl. 15:59.
Citera
2022-04-09, 16:38
Medlem
Citat:

Agnetha Fältskog var minstingen i Abba, och bara 21 år när hon och Björn Ulaveus gifte sig 1971. Paret fick två barn tillsammans, Linda Ulvaeus född 1973, och Peter Christian Ulvaeus, född 1977. 1979 skilde sig Agnetha och Björn.

https://www.femina.se/i-rampljuset/mamma-mia-har-ar-alla-abba-stjarnornas-barn/7210066#:~:text=Fredriksson%20Casper%201980-,Agnetha%20F%C3%A4ltskog,Sonnenfeld%201990%20till% 201993 %2C%20men%20paret%20fick%20inga%20barn%20tillsamma ns.,-Linda%20Ulvaeus%202016
Citera
2022-04-10, 18:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Skrev Björn kärlekslåtar till Agnetha efter 1978/1979? Vilka då? Vet du hur Lena reagerade på det? Agnetha har väl sagt att hon grät den dagen Björn gifte om sig, att hon inte kunde förstå hur han så fort kunde gå vidare?

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Agnetha Fältskog var minstingen i Abba, och bara 21 år när hon och Björn Ulaveus gifte sig 1971. Paret fick två barn tillsammans, Linda Ulvaeus född 1973, och Peter Christian Ulvaeus, född 1977. 1979 skilde sig Agnetha och Björn.

https://www.femina.se/i-rampljuset/mamma-mia-har-ar-alla-abba-stjarnornas-barn/7210066#:~:text=Fredriksson%20Casper%201980-,Agnetha%20F%C3%A4ltskog,Sonnenfeld%201990%20till% 201993 %2C%20men%20paret%20fick%20inga%20barn%20tillsamma ns.,-Linda%20Ulvaeus%202016

De separerade väl mentalt redan hösten 78? A tog med sig barnen och åkte juldagen 78? Sex dagar senare på nyårsafton enligt uppgift så träffades B&L på fest hemma hos B&F. Har lite svårt att tro riktigt på det. L var väl A vän dessutom? Gissar att B och L körde fulspel långt innan nyårsafton och det skulle ju få vem som helst att känna sig riktigt sviken av både partner och vän. Vi vet ju inte hur A är när ytterdörren stängts men hon har alltid framstått som en riktigt riktigt snäll och god människa, alldeles bortsett från alla hennes fantastiska kvinnliga egenskaper.

A var 21 när de gifte sig och 29 när de skiljde sig och B som fem år äldre var 26 respektive 34. Att gifta sig när man är 21 är rätt tidigt även om det inte var helt ovanligt på den tiden, men man ser ju på dem hur kära de var. Även om låtarna blev mer sofistikerade och bättre med tiden så gillar jag starkt deras låtar när man vet att det var två par som verkligen älskade varandra.

Vi hade kanske förvisso inte fått musikalerna från B&B eller skivorna från A och F, men man önskar onekligen att båda paren hade lyckats hålla samman sina äktenskap och fortsatt sin kreativitet med ABBA. Synd att det blev som det blev, men jag hoppas att alla är lyckliga och känner en inre frid över vad de åstadkommit. Hundratals miljoner människor, kanske en miljard har de berört och berör fortfarande. Jag lyssnar på dem varje dag.
Citera
2022-04-10, 21:25
Medlem
Mycket vill ha mer. Björn Ulvaeus tänker pengar, pengar, pengar i allt han gör tydligen. Och ska kapitalisera maximalt på ABBA-temat. Planen att exploatera Hasselbacken och skapa en ”nöjesdestination” i en del av Nationalstadsparken är så okänslig, och ger girighet och självupptagenhet ett ansikte.

Jämför detta med donationen på 100 mkr som Linköpings universitet nyligen fick av en lokal fastighetsmiljardär, till forskningen och utveckling. Oegennytta.

Så trist att jaga nästa affär hela tiden när det finns så mycket mer värdefullt att spendera både tid och pengar på. När man nu har möjligheterna att skapa riktiga värden.
Vad vill man vara ihågkommen för den dag man tackar för sig?
Senast redigerad av Ixtapa 2022-04-10 kl. 21:43.
Citera
2022-05-02, 09:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Någon ny information i ärendet som kan räta ut frågetecken?
Citera
2022-05-20, 19:37
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Någon ny information i ärendet som kan räta ut frågetecken?

Jag vet inte om det är så mycket som förtydligas, men här är en sammanställning av olika nya intervjuer med karln
https://www.femina.se/i-rampljuset/bjorn-ulvaeus-svar-pa-fragan-om-han-ar-singel-tre-manader-efter-skilsmassan/8511625
Citera
2022-05-29, 08:58
Medlem
Enydrions avatar
De lät sig fotograferas alla fyra tillsammans nyligen

https://www.expressen.se/noje/har-minglar-stjarnorna-pa-roda--mattan-infor-abba-voyage/

Så la jag märke till att Björn tydligen färgar hår och skägg...
Citera
2022-05-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De lät sig fotograferas alla fyra tillsammans nyligen

https://www.expressen.se/noje/har-minglar-stjarnorna-pa-roda--mattan-infor-abba-voyage/

"planterat hår?"🤔
Citera
2022-05-30, 22:53
Medlem
goseigens avatar
Björn intervjuades i P4 och på frågan om han hade någon i sitt liv svarade han ja.

Med tanke på tajmingen med skilsmässan skulle jag säga att chanserna ökar att han och Agnetha faktiskt har något tillsammans.

https://sverigesradio.se/avsnitt/bjorn-ulvaeus-det-var-en-fraga-om-liv-och-dod
Citera
2022-05-31, 07:41
Medlem
Barbara Anns avatar
När det gäller skilsmässan så var det Agnetha som ansökte om den. Björn flyttade ut på juldagen '78.

Agnetha har själv sagt i intervjuer att hon var svår leva med. Fått intrycket att hon var krävande.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Det är ingen hemlighet. Det är till och med något som det skämtas om på ABBA-museet - Benny säger vid en presentation i ett av rummen "Hej! Det är jag som är Benny, han som inte färgar sitt skägg."
(Tror det dock sades på engelska.)
Citera
2022-06-30, 07:10
Medlem
Barbara Anns avatar
Björn gör honnör och säger "negern":

https://youtu.be/Qh2Wb3J0FpU

Senast redigerad av Barbara Ann 2022-06-30 kl. 07:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in