Citat:
Ursprungligen postat av
Ola77
Björn och Agneta var i 20års åldern när dom skildes alltså mycket unga.... Hur är man då. Jo ganska omogen. Men något svin är han ej.. Och Agneta valde att vara kvar i Abba 3år till efter skilsmässan så så allvarligt var det nog inte. Och Björn skrev kärlekslåtar till Agnetha
Skrev Björn kärlekslåtar till Agnetha efter 1978/1979? Vilka då? Vet du hur Lena reagerade på det? Agnetha har väl sagt att hon grät den dagen Björn gifte om sig, att hon inte kunde förstå hur han så fort kunde gå vidare?
Citat:
Ursprungligen postat av
2006
De separerade väl mentalt redan hösten 78? A tog med sig barnen och åkte juldagen 78? Sex dagar senare på nyårsafton enligt uppgift så träffades B&L på fest hemma hos B&F. Har lite svårt att tro riktigt på det. L var väl A vän dessutom? Gissar att B och L körde fulspel långt innan nyårsafton och det skulle ju få vem som helst att känna sig riktigt sviken av både partner och vän. Vi vet ju inte hur A är när ytterdörren stängts men hon har alltid framstått som en riktigt riktigt snäll och god människa, alldeles bortsett från alla hennes fantastiska kvinnliga egenskaper.
A var 21 när de gifte sig och 29 när de skiljde sig och B som fem år äldre var 26 respektive 34. Att gifta sig när man är 21 är rätt tidigt även om det inte var helt ovanligt på den tiden, men man ser ju på dem hur kära de var. Även om låtarna blev mer sofistikerade och bättre med tiden så gillar jag starkt deras låtar när man vet att det var två par som verkligen älskade varandra.
Vi hade kanske förvisso inte fått musikalerna från B&B eller skivorna från A och F, men man önskar onekligen att båda paren hade lyckats hålla samman sina äktenskap och fortsatt sin kreativitet med ABBA. Synd att det blev som det blev, men jag hoppas att alla är lyckliga och känner en inre frid över vad de åstadkommit. Hundratals miljoner människor, kanske en miljard har de berört och berör fortfarande. Jag lyssnar på dem varje dag.