2022-06-28, 18:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Är du verkligen så dum så du tror Ukraina lagrar ”strategiskt militärt materiell(sic!)” i ett köpcentrum kanske du ska ansöka om förvaltare.

Berätta gärna vad skillnaden på ”strategiskt militärt materiel” och ”militärt materiel” är?

Du har fått det lite fel. Det är Ryssland som vill krossa Ukraina.

Men packa gärna väskan. Tror du skulle få lite problem med arbetstillstånd någon annan stans än i Sverige (eller var du nu råkar bo).

Samlad hjärntrust som på svenska stöttar putler. Men fortfarande ingen icke-anonym svensktalande som gör det.
Du är hjärntvättad. När Jugoslavien krigen pågick var det väl ingen som gick bananas som ledarna gör nu?
Problemet är att kriget egentligen främst inte är en konflikt mellan Ryssland och Ukraina. Hade det varit det hade Det aldrig gått så här långt. Det har blivit ett krig mellan USA och Ryssland/Kina kring valuta och världshandeln. Vi i EU sitter i kläm och Ukraina får ta, största smällen.
Putin och Biden manipulerar och domderar oss.
Europa är kört.
Citera
2022-06-28, 18:25
Medlem
Alsenos avatar
Kidnappar män till Sibirien, för bort Ukrainska barn till okända områden där aldrig någonsin kommer att få träffa sin familj och släkt igen. Varje dag kommer det fram nyheter om nya ryska terrorbrott mot civila.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyL9yR/putin-vill-att-ryska-kvinnor-skaffar-fler-barn-till-hans-stormakt
Citera
2022-06-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Inte efter 24/2 -22,,,efter det hatas ryssar av hela världen ,,,ingen (INGEN)hjälpte ryssen vid bankrutten , ingen ville växla in deras rubel ,!!,,,,!!så glöm att BRICS skulle hjälpa ryssen
Haha har du helt missat att dom träffats för cirka en vecka sedan? Dom skulle STÄRKA sitt samarbete, och Kinas president hade rätt många fina valda ord om ’ledarna’ i väst.
Citera
2022-06-28, 18:27
Medlem
leachs avatar
Trevligt.
Bulgaria is expelling 70 diplomats and technical staff of the Russian embassy, the diplomatic department said.
https://liveuamap.com/en/2022/28-june-bulgaria-is-expelling-70-diplomats-and-technical

Ukrainian military shot down 3 missiles over Dnipropetrovsk region, but 3 more hit railway infrastructure and industrial enterprise in Dnipro city. Fire raging at the site now
https://liveuamap.com/en/2022/28-june-ukrainian-military-shot-down-3-missiles-over-dnipropetrovsk
Citera
2022-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Vi kan väl börja med att du tar fram underlag för dina belägg. När har Ryssland sagt att dom vill att Belarus ska in och kriga? Länk gärna

Påståendet kommer från diverse experter och nyhetsorgan. Jag vet att jag läst det och det borde diskuteras.

Jag tittar mer på det senare ikväll, jag är inte bra på att söka länkar.
Citera
2022-06-28, 18:28
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så var det en träff på ett militärlager bredvid och så har elden spridit sig till köpcentrumet.

Terrorbombning är vad Ukraina gör mot områden som dom har förlorat och skjuter besinningslöst mot civila byggnader.

Rysstrollen förstår sig på rysk krigföring. Dom hävdar att övertaget i artilleri är 40:1 i rysk favör, trots detta lyckas Ukraina hålla ställningarna genom att skjuta på civila mål och ryssarna skjuter enbart på militära mål. Enligt jag som är uppvuxen och utbildad med västerländsk logik så haltar era analyser betänkligt, för att inte säga att dom har total slagsida.

Rysk krigsföring=skjuta så mycket man kan, kvantitet ger förr eller senare utslag. Om lite egna stryker med spelar ingen roll.

Västlig krigsföring inkl. Ukraina=Identifiera mål, bestämma medel, order
Citera
2022-06-28, 18:29
Medlem
Citat:
Hört talas om BRICS? Det är rätt många länder i Sydamerika som står på Rysslands sida
Att man är med i BRICS innebär inte att man står på Rysslands sida. Det faktum att Sverige är med i WTO innebär inte att vi står på Armeniens sida.
Citera
2022-06-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Du har förstått helt fel:

https://mobile.twitter.com/KilledInUkraine/status/1541747747983851523?s=20&t=EilKnM9Jr3LWJaVgmQ896g

Samma med Ukraina skulle terrorbomba ryssar. Rent trams.
Jag har förstått helt rätt, men du väljer att kasta fram en lögnaktig twitter-källa. Mmm nej tack, vi passar på den och håller oss till verkligheten.

Det är inte ryssar dom terrorbombar, utan sin egen befolkning som valde att stanna kvar när ryssarna tog över.

Skulle ukrainarna göra något så dumt att bomba civila i Ryssland så hade dom skrivit under sin egen dödsdom, dom är galna, men inte så galna.
Citera
2022-06-28, 18:30
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför bemöter du inte mitt påstående att Ryssland vill dra in Belarus i kriget? Man utnyttjar redan Belarus territorium för angrepp men verkar för att Belarusisk trupp skall gå in i norra Ukraina.

Att sända vapen är inte att eskalera, men att använda andra länders territorium för angrepp är otvivelaktigt det.

Ditt inlägg ger ett lätt förvirrat intryck. Här förs ett resonemang om huruvida något är ett krigsbrott eller ej, och jag gav dig rådet att anmäla det till valfri domstol för att till att börja med se om det tas upp som ett ärende. Sen får vi se hur det faller ut. Då vet vi om det är ett krigsbrott eller ej.

Varför skulle jag bemöta alla du påstår? Du byter ju ämne som om du vore på fyllan.
Citera
2022-06-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Påståendet kommer från diverse experter och nyhetsorgan. Jag vet att jag läst det och det borde diskuteras.

Jag tittar mer på det senare ikväll, jag är inte bra på att söka länkar.
Ok, vi fortsätter när du hittat länkarna. Väl mött ’kamrat’
Citera
2022-06-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Rysstrollen förstår sig på rysk krigföring. Dom hävdar att övertaget i artilleri är 40:1 i rysk favör, trots detta lyckas Ukraina hålla ställningarna genom att skjuta på civila mål och ryssarna skjuter enbart på militära mål. Enligt jag som är uppvuxen och utbildad med västerländsk logik så haltar era analyser betänkligt, för att inte säga att dom har total slagsida.

Rysk krigsföring=skjuta så mycket man kan, kvantitet ger förr eller senare utslag. Om lite egna stryker med spelar ingen roll.

Västlig krigsföring inkl. Ukraina=Identifiera mål, bestämma medel, order
Ukraina som i grunden är ett litet Ryssland har helt plötsligt blivit en del av väst 😂
Citera
2022-06-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Att man är med i BRICS innebär inte att man står på Rysslands sida. Det faktum att Sverige är med i WTO innebär inte att vi står på Armeniens sida.
Läs på om mötet som hölls för cirka en vecka sedan. Dom har stärkt sina band ytterligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in