2022-06-27, 21:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tänker inte rita upp nåt för dig! Referensramarna lär skolorna ut som är toppstyrda.
Du ska inte rita upp dem för mig. Du ska rita upp dem på ditt eget papper och undersöka om formlerna är sanna eller inte.
Här har du en länk till vad eleverna i årskurs ska lära sig. https://www.matteboken.se/lektioner/skolar-3/geometri/geometriska-former
Senare kan du få en länk till årskurs 6.
Citera
2022-06-27, 21:17
Medlem
Citat:
Tänker inte rita upp nåt för dig! Referensramarna lär skolorna ut som är toppstyrda.

Så ditt argument om jordens form är att "referensramar är toppstyrda".
Vilka jävla ramar pratar du om och hur påverkar det faktumet att vi hittar på jorden?

Hävdar du på fullt allvar att vi inte hittar på jorden utan att det är en toppstyrd kunskap från frimurarjudarna?
Citera
2022-06-27, 21:25
Medlem
Citat:
Okej! Då får jag dra dig i sträckbänk! Varför finns ingen kamera installerad på månen med en fixpoint mot jorden?

Att zooma in någon som simmar upp och ner i Australien hade väl varit najs?😎

Därför ingen vill betala för det. Jag vill definitivt inte lägga en enda krona på något så meningslöst.

Varför finns det ingen kamera som filmar kanten på FE? Svar: du vill inte betala.

Citat:
Att zooma in någon som simmar upp och ner i Australien hade väl varit najs?😎

Nu är ju ned även ned i Australien så din fråga ter sig lätt infantil.

Men vad jag tycker vore spännande är en inzoomning av dig simmande på kanten. Det vore najs.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 21:28.
Citera
2022-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så ditt argument om jordens form är att "referensramar är toppstyrda".
Vilka jävla ramar pratar du om och hur påverkar det faktumet att vi hittar på jorden?

Hävdar du på fullt allvar att vi inte hittar på jorden utan att det är en toppstyrd kunskap från frimurarjudarna?

Inte så ful i mun Wille! Börjar du månne tappa tålamodet? Ja! Wille! Om du studerar så finner du rätt väg.

Vatikanen tillsammans med frimurarorden styr oss globalt sett! Det är de som bestämmer hur vi (folket) skall bete oss

på jorden, hur många vi får vara samt vilken kunskap vi får ta del av. Detta kallas för referensramar.
Citera
2022-06-27, 21:32
Medlem
Citat:
Inte så ful i mun Wille! Börjar du månne tappa tålamodet? Ja! Wille! Om du studerar så finner du rätt väg.

Vatikanen tillsammans med frimurarorden styr oss globalt sett! Det är de som bestämmer hur vi (folket) skall bete oss

på jorden, hur många vi får vara samt vilken kunskap vi får ta del av. Detta kallas för referensramar.

Hur förklarar du att vi hittar på jorden? Är Vatikanen med på det hela?
Citera
2022-06-27, 21:35
Avslutad
Citat:
Ja! Men har du undersökt vem som upprättat alla referensramar inom geometri samt matematik Wille?
Kan du ge något exempel på en vedertagen matematisk sanning som inte stämmer?
Citera
2022-06-27, 21:43
Medlem
Citat:
Tänker inte rita upp nåt för dig!

Det är ju en tämligen meningslös hållning om man vill argumentera för sin sak.

Men då så, då var det väl färdigargumenterat. Du är en idiot och jorden är inte platt.
Citera
2022-06-27, 21:50
Medlem
Citat:
Vet inte hur gammal du är Snorunge! Men försök att växa upp och bli en fritänkare istället för att gå på lögner från Nasa och hollywood.

Allt är inte sanning bara för att det står i Aftonbladet och Expressen. Ja! Alla bonnierstyrda tidningar.

Bli istället en fritänkare som respekterar andras åsikter och göranden. Vad har mänskligheten att förlora på det i slutändan?

Svar: Absolut ingenting

Bonnierstyrda... aha judeargumentet är ditt svar på jordens form. Och det kombinerat med det tunga argument "snorunge!"

För mig är den stora behållningen av en sådan här tråd hur jävla puckad du och dina åsiktsbröder framställer er.

Citat:
Vem av oss är en idiot?

Ja du, vet inte riktigt vad jag ska säga men om man tror att jorden är platt så ligger det nära till hands att man är en idiot. Man är i vilket som fall helst helt jävla blåst. Fullständigt jävla tappad och mogen för tvångsvård
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-06-27 kl. 21:57.
Citera
2022-06-27, 21:56
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Det är ett ypperligt tillfälle för dig att påvisa att det skolorna lär ut är felaktigt.

Men du kanske tycker att sifferordningen 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 är felaktig också?
Citera
2022-06-27, 22:00
Medlem
Citat:
Vet inte hur gammal du är Snorunge! Men försök att växa upp och bli en fritänkare istället för att gå på lögner från Nasa och hollywood.

Allt är inte sanning bara för att det står i Aftonbladet och Expressen. Ja! Alla bonnierstyrda tidningar.

Bli istället en fritänkare som respekterar andras åsikter och göranden. Vad har mänskligheten att förlora på det i slutändan?

Svar: Absolut ingenting

Jag är nog mycket äldre än dig, lille pojke, och jag har varit en fritänkare sedan innan du föddes. Jag har hört fler lögner än du kan drömma om, men de är mestadels från dina plattjordsvänner i USA. Jag respekterar till fullo andras åsikter, men jag tar mig friheten att motarbeta åsikter och konspirationsteorier som är helt löjliga.

Jag nämnde USA, och vi ser vad konspirationer och idioti kan leda till där, och det är mänskligheten som förlorar i slutändan.

Du har pluggat i tre år, säger du. Ändå har du inte kommit längre än att du inte insett att jorden är rund.
Ett litet tips från en som levt så länge att jag knappt har så många år kvar och har upplevelser som jag hoppas att du ska uppnå någon gång:
Sluta lyssna på strunt.
Gå ut ur lådan och tänk själv.

Jag tycker att världen är spännande, och det är mycket vi inte vet ännu, men att lägga tid och energi på sådana dumheter som att jorden kan vara platt är att slösa bort ett alldeles för kort liv.

Förresten: Jag har aldrig läst en svensk tidning i mitt liv, vare sig det är Bonnier eller andra.
Citera
2022-06-27, 22:01
Medlem
Citat:
"hur jävla puckad"! Detta bevisar bara hur ouppfostrad du är! En slyngel som borde få ett kok stryk som förr i tiden.

Är det så dåligt betalt nuförtiden att vara grindvaktarpojke? 😄

Så du tycker inte det är dugg märkligt att att vi hittar på jorden samtidigt som du påstår att vi inte känner till hur jorden ser ut?
Citera
2022-06-27, 22:16
Medlem
Citat:
Vem är idioten som vägrar förstå! Jag kör dig gärna in på psyket för lite vård 😄

Att jag inte förstår dig att direkt kopplat till din oförmåga att förklara hur vi samtidigt kan hitta på jorden men ändå inte veta hur jorden ser ut.

Vi lever i 2022 och ingen kan ifrågasätta att vi hittar på jorden. Vi flyger kors och tvärs dagligen och vi hittar alltid fram. Vi vet hur jorden ser ut och vi hittar här. Vi känner till riktningar och avstånd på hela jorden.

Om man inte förstår att detta samtidigt betyder att jordens form är känd är man totalt tappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in