Citat:
Ursprungligen postat av
Black-Ivan
Vet inte hur gammal du är Snorunge! Men försök att växa upp och bli en fritänkare istället för att gå på lögner från Nasa och hollywood.
Allt är inte sanning bara för att det står i Aftonbladet och Expressen. Ja! Alla bonnierstyrda tidningar.
Bli istället en fritänkare som respekterar andras åsikter och göranden. Vad har mänskligheten att förlora på det i slutändan?
Svar: Absolut ingenting
Jag är nog mycket äldre än dig, lille pojke, och jag har varit en fritänkare sedan innan du föddes. Jag har hört fler lögner än du kan drömma om, men de är mestadels från dina plattjordsvänner i USA. Jag respekterar till fullo andras åsikter, men jag tar mig friheten att motarbeta åsikter och konspirationsteorier som är helt löjliga.
Jag nämnde USA, och vi ser vad konspirationer och idioti kan leda till där, och det är mänskligheten som förlorar i slutändan.
Du har pluggat i tre år, säger du. Ändå har du inte kommit längre än att du inte insett att jorden är rund.
Ett litet tips från en som levt så länge att jag knappt har så många år kvar och har upplevelser som jag hoppas att du ska uppnå någon gång:
Sluta lyssna på strunt.
Gå ut ur lådan och tänk själv.
Jag tycker att världen är spännande, och det är mycket vi inte vet ännu, men att lägga tid och energi på sådana dumheter som att jorden kan vara platt är att slösa bort ett alldeles för kort liv.
Förresten: Jag har aldrig läst en svensk tidning i mitt liv, vare sig det är Bonnier eller andra.