2022-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
3. De bombar och beskjuter främst legitima mål…

Ja, det får man ju hoppas iaf.

Men surprise, surprise så missade du att hålla dig till ämnet. Igen. Dina inlägg är verkligen ungefär lika träffsäkra som den ryska artilleritaktiken att nöta ut civilbefolkningen. Så många inlägg som möjligt och hoppas att de spridda skurarna ska trötta ut den civila befolkningen.

SÅ oväntat....
Citera
2022-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Nu hade väl Ryssland sina pengar lite överallt men UK och USA bestämmer ju oproportioerligt mycket över världens finansinstitut. Hade USA Sanktionerats på samma sätt som Ryssland så hade världskrig inletts…
USA skulle aldrig satt sig i Rysslands sits , borde inte ryska finansdepartementet gjort heller . Ryssland spelade högt , och förlorade,,,,,ledsamt , men ert eget fel !!hade ni haft pengarna hemma o inte blivit giriga o spelat högt , hade ni sluppit bankrutten ( ryssar försöker tona ner det skedda,MEN DET ÄR EN JÄVLA KATASTROF ATT GÅ BANKRUTT)
Citera
2022-06-27, 21:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Du sitter här på heltid och sprider fakta dragen ur ditt eget rektum, är du så korkad att du inte förstår vad det står i arikeln?

Ukraine tells the US it needs 500 Javelins and 500 Stingers per day

Document provided to CNN that details the items needed.
The Ukrainians have submitted similar lists in recent weeks but a recent request provided to US lawmakers appears to reflect a growing need for American-made Stinger anti-aircraft missiles and Javelin anti-tank missiles -- with Ukraine saying it urgently needs 500 of each, daily.

VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR I TEXTEN
Det är inte samma sak som att man använder 500 Javelins och 500 Stingers per dag. Ukraina har hittills fått ca 5000 Javelins har jag för mig. Jag misstänker att man inte har alldeles för många kvar av dessa. För att kunna föra ut och beväpna sina styrkor igen så behöver man 500 per dag under en tid. Jag antar att Ukrainas logistik inte kan hantera mer Javelins under en dag. Jag tror inte att de använder 500 javelins per dag för det. iofs så har Ukraina under krigets gång förstört ca 50 fordon per dag men att använda Javelins till varje fordon låter som overkill.
Citera
2022-06-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Ja, det får man ju hoppas iaf.

Men surprise, surprise så missade du att hålla dig till ämnet.
Jag höll mig till ämnet förstår du inte det så är du nog ohjälpligt naiv!
Citera
2022-06-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
USA skulle aldrig satt sig i Rysslands sits
Jo då det har dom gjort flera gåmger bl.a irak, Afghanistan, Syrien m.fl.länder men iom att FN ligger i USA och iom att de har ett extremt stort finansiellt och militärt inflytande så kan de ju göra lite som de själva vill utan större konsekvenser..
Citera
2022-06-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
hehe, amerikansk technologi eller varor går via Kina eller sydkorea tex. Turkiet är en närmare transit zon. Jag gör det själv, nemAS PROBLEMAS.

Att mindre mängder kan passera via Turkiet och Kina kan jag ha förståelse för. Att det det skulle vara högteknologiska varor som passerar förbi NATOs dörr så är nog totalt uteslutet. Och skulle någon sitta på Flashback och raljera om att vederbörande lyckas med det så finns du knappast kvar i morgon på Flashback.
Citera
2022-06-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
För att de har blivit lovade utbetalning i dollar din jubelidiot! Bara det bevisar ju hur svag ekonomin är i Ryssland och dessutom att Ryssarna litar på sin egen valuta.

Vad ska dem med dollar till när det inte finns någon användning av dessa i sitt hemland.
Precis !!vem fan vill ha betalt i rubel ?, är ju bedrägeri att betala ut värdelösa rubel efter utfört arbete ,,,,,,tror till o med trollen här skulle protestera mot rubelutbetalning ( om man inte är ryss förstås)
Citera
2022-06-27, 21:39
Medlem
Citat:
Jo då det har dom gjort flera gåmger bl.a irak, Afghanistan, Syrien m.fl.länder men iom att FN ligger i USA och iom att de har ett extremt stort finansiellt och militärt inflytande så kan de ju göra lite som de själva vill utan större konsekvenser..
Tror du missar att RYSSLAND gått i bankrutt, inte USA,,,,,,o INGEN VILL HA RUBEL ::::;ALLA VILL HA DOLLAR,,,,säger en del om vilket land som har framtiden för sig
Citera
2022-06-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Du behöver lära dig ett ord som antagligen inte existerar i ryska språket - konkurrens - att du tror att man har väntetider på flera år i västvärlden när vem som helst kan gå och köpa vadsomhelst, närsomhelst om man bara har pengar. Ryssarna å andra sidan är vana vid 10års väntetid för att få en bil. Antagligen har väl detta ändrats i viss mån eftersom bilfabrikerna i Ryssland har byggts upp och haft management från väst. Fortfarande konstrueras dock största delen av ingenjörer i väst. Så även Putins dåliga Rolls Royce kopia Aurus. Porsche har stått för motorn bl.a
Inte för att vara sån ok, men faktiskt ingen längre väntetid på ett nyköp av bil där gentemot här.......DÅ! Det finns fortfarande gott om japanska,västerlänska och koreanska bilar kvar för direkt försäljning, bara det att de steg till omkring 12.000 dollar mer på bara några veckor, så de är inte lättsålda längre nej. Idag har det ökat ytterligare lite, men många bilhandlare erbjuder bra lån, dvs inte som de var innan detta med runt 12% ränta(lån i Ryssland har ENDAST varit för dem som har råd att kasta pengar i sjön....samma ränta har gällt för bostäder) utan bra lån efter nuvarande situation, dvs runt 26% ränta.......på audin som kostar runt 140.000 mer än vad den gjorde för 4 månader sedan. BLOMSTRANDE ekonomi som de säger här, Istvan, Ivan och Ohmar trion utav ekonomer
Citera
2022-06-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Tror du missar att RYSSLAND gått i bankrutt, inte USA
Det som har hänt vad gäller det är främst att USA inte låter Ryssland betala. ryssland kan självfallet betala, men svårt att göra när de hindras.. Lär bli rättssalåk men under tiden kommer några finansinstiut gå omkull…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det helt civila köpcentret träffades av två missiler. Att ryssarna av misstag skulle träffat det är helt uteslutet. Närmaste militära mål är åtskilliga km bort. Ryssarna bedriver ett fruktansvärt folkmord som är långt värre än vad IS höll på med. Förbannade djävla äckliga ryss-fascister. Må dom få många Himar excalibur bonus och gärna F35 i stora antal som fyller himlen med död åt ryssarna:

https://twitter.com/JimmySecUK/status/1541432730872942592?t=Px4vTNfBhDEC3y7UXTG9hQ&s=19
Ryssland har tidigare bombat andra köpcenter där det funnits militär verksamhet men de attackerna har alltid skett nattetid för att det inte ska finnas civila närvarande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
När man ändå är ett stort djävla svin som hänsynslöst dödar civila så varför inte passa på när de stackars byborna måste hämta vatten från en tankbil.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541497377659420673

Som sagt, det kommer att bli trångt på de anklagades bänk i Haag.
Ryssarna trodde nog att det var en kommandocentral kamouflerad till tankbil,ingenting förvånar mig längre när det gäller rysk militär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in