2022-06-23, 00:18
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blufen
Moppen har inget reg nummer, jag tappa ryggsäcken där jag tror jag hade körkort
Om du planerar dra en rövare så säg att någon dåre på moped snodde din ryggsäck. Kanske inte fungerar om de hann ta en ordentlig titt på ditt ansikte.
Citera
2022-06-23, 04:21
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Sen hade jag även anmält inbrott å pajat en ruta samt annat smått kanske, beror på, är du i belastningsregistret

Problemet är väl att TS slängde av sig hjälmen så de vet hur han ser ut. Så det blir svårt att få det som att det var någon annan som körde.
Citera
2022-06-23, 04:35
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Problemet är väl att TS slängde av sig hjälmen så de vet hur han ser ut. Så det blir svårt att få det som att det var någon annan som körde.
Ord mot ord om det ej finns foto eller en kamera som fånga hans face. Dom får ta hjälp av NFC å ta DNA 🤣
De e lugnt för grabben, om han är kall

Han får säkra upp ett alibi och ta bort sina digitala spår GPS, triangulering, etc.
Räcker att snuten har ett nr så kan dom aktivera din mic och kamera å lyssna när du gör vad som, å du vet aldrig. Googla Pegasus 2

Misstänker man att man är drabbad å slutar använda luren t.ex automatiskt raderar den sig själv. Det är alltså inom den sunkiga svenska polisens "makt" att avlyssna alla 10 miljoner invånare i realtid utan att någon kan säga till om det används oetiskt eftersom det finns 0 bevis, och användningen är alltså allt från avlyssna sina fruar/ex/kollegors fruar etc. till att användas mot kriminella gäng. Dom vågar lyssna men dom vågar inte röra någon som är någon
Senast redigerad av Wigilante 2022-06-23 kl. 04:45.
Citera
2022-06-23, 05:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Ord mot ord om det ej finns foto eller en kamera som fånga hans face. Dom får ta hjälp av NFC å ta DNA 🤣
De e lugnt för grabben, om han är kall

Han får säkra upp ett alibi och ta bort sina digitala spår GPS, triangulering, etc.
Räcker att snuten har ett nr så kan dom aktivera din mic och kamera å lyssna när du gör vad som, å du vet aldrig. Googla Pegasus 2

Misstänker man att man är drabbad å slutar använda luren t.ex automatiskt raderar den sig själv. Det är alltså inom den sunkiga svenska polisens "makt" att avlyssna alla 10 miljoner invånare i realtid utan att någon kan säga till om det används oetiskt eftersom det finns 0 bevis, och användningen är alltså allt från avlyssna sina fruar/ex/kollegors fruar etc. till att användas mot kriminella gäng. Dom vågar lyssna men dom vågar inte röra någon som är någon

Tenderar inte polisens vittnesmål erkännas som bevis i många fall.
Citera
2022-06-23, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blufen
Hjälp akut!!! MC snuten jagade mig, jag slängde av mig hjälmen, han prayade mig, kåpor flög av jag bliv tvininga att åka in tiil en återvändsgränd mopen ramla han slog mig med betong men jag tog mig undan och sprang hem då det var i närheten.
Moppen har inget reg nummer, jag tappa ryggsäcken där jag tror jag hade körkort, vad kommer hända nu? skriver detta 10 min sen det hände och mina händer skakar sönder. Läs KungälvsPosten imorn om ni inte tror mig
Tråden börjar bli lång men vi saknar en massa info om vad du håller på med för brottslighet.

Om det enda var att du körde för fort och mot rött kommer inget hemskt hända. Det är bötesbrott och bara att ta som en man. Sluta yra om att paja rutor hemma etc.

Om du däremot håller på med massa skit så fokusera på att komma bort från det. Fokusera inte på att polisen var dum som prejade dig, försök i stället leva på ett sätt som gör att polisen inte vill preja dig.

Sluta tycka synd om dig själv och sluta hata snuten och samhället. Skärp dig och bli en man i stället. Bra att du har en mamma, ta hjälp av henne. Pappa är ingen förebild eller?
Citera
2022-06-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tråden börjar bli lång men vi saknar en massa info om vad du håller på med för brottslighet.

Om det enda var att du körde för fort och mot rött kommer inget hemskt hända. Det är bötesbrott och bara att ta som en man. Sluta yra om att paja rutor hemma etc.

Om du däremot håller på med massa skit så fokusera på att komma bort från det. Fokusera inte på att polisen var dum som prejade dig, försök i stället leva på ett sätt som gör att polisen inte vill preja dig.

Sluta tycka synd om dig själv och sluta hata snuten och samhället. Skärp dig och bli en man i stället. Bra att du har en mamma, ta hjälp av henne. Pappa är ingen förebild eller?
Fast om polisen handlade olagligt så är det självklart något att fokusera på, dumma jävel.
Citera
2022-06-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Fast om polisen handlade olagligt så är det självklart något att fokusera på, dumma jävel.
Om så skulle ha varit så är ju inte ts' handlande mer lagligt av den anledningen. Ser inte vad det skulle vara att "fokusera på" som ni uttrycker er.
Citera
2022-06-23, 09:45
Medlem
Citat:
Om hans små språkmisstag gör att du inte kan förstå ämnet och hans frågeställning så är det väl du som måste lära sig det svenska språket?
Min fetning ovan. Om de verkligen var små, men ts' sätt att uttrycka sig gör dennes text tämligen svårläst och resulterar säkert för många att texten inte blir läst alls. Om ts verkligen förväntar sig någon form av hjälp härstädes synes det mig uppenbart att denne borde anstränga sig att skriva på vårdad svenska.
Citera
2022-06-23, 11:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är bara i USA man kan få rättsliga fördelar från polismisstag under ingripanden.
Citera
2022-06-24, 01:55
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Rubrik korrigerad så att det framgår vad den handlar om, tidigare rubrik "Hjälp Akut".
/Mod
Citera
2022-06-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är bara i USA man kan få rättsliga fördelar från polismisstag under ingripanden.
Han undrar om han ska anmäla polisens brott, inte om han kan slippa straff om han gör det. Så jävla svårt är det inte att läsa text.
Citera
2022-06-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Min fetning ovan. Om de verkligen var små, men ts' sätt att uttrycka sig gör dennes text tämligen svårläst och resulterar säkert för många att texten inte blir läst alls. Om ts verkligen förväntar sig någon form av hjälp härstädes synes det mig uppenbart att denne borde anstränga sig att skriva på vårdad svenska.
Den var inte det minsta svårläst trots misstagen. Att du tycker att det var svårt att läsa måste ju betyda att din egen språkförståelse är värdelös. Vad skulle det annars betyda, att jag är ovanligt intelligent och kan läsa texter som andra har svårt att förstå?
Nej, detta är pinsamt för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in