Citat:
Ursprungligen postat av
TheGreatGoldRush
Utan att välja sida så skulle jag gärna vilja höra vad det är som motiverar er till att säga att Ryssland förlorar kriget dag in och dag ut? När det är raka motsatsen som sker enligt livemap, southfront osv? Jag vill veta vad som driver er liksom. I mitt huvud så är det definitionen av idioti men om ni har någon förklaring så vill jag gärna höra vad ni har att säga. Kommentarer som att jag är rysstroll och att jag ska åka till Ryssland för att det är så mycket bättre där undanbes.
Jag tror det blir så när människan blandar in för mycket känslor.
En stor del av omvärlden, inkl jag, vill att Ukraina ska komma ut som segrare.
Det kan påverka människan såpass mycket att det skapar en falsk bild kring hur framstegen
egentligen ser ut för Ukraina.
Jag tycker annars att SVT har varit väldigt opartiska dom senaste veckorna med sina nyheter om kriget. Inte många reportage som har handlat om framgångar för Ukraina, snarare tvärtom.
Min personliga åsikt är att Ryssland redan förlorade kriget under dom första veckorna. Detta krig handlar om så mycket mer än om bara soldater och artilleri.
Det handlar minst lika mycket om Rysslands ekonomi som Putin har lyckats förstora totalt.
Ryssland kommer vara ett Nordkorea 2.0 i många decennier.