2022-06-26, 00:51
Medlem
Jeg tipper at mye handler om «hundebarnevakt» og hvem som i så fall var det. Knuste virkelig lampen på badet i 2.etasje etter TEHs bad kvelden 30. 10?
Eller er lampeknusingen endel av drapet? For hvorfor måtte TEH bade? Ikke var det sommer (kald dusj), ikke trener han (?), og hva er grunnen til at han måtte innom badet i det hele tatt, hvis det er toalett i 1.etasje?

Kanskje politiet trenger å ha kontroll på mobildata fra telefonene til TH, AEH og TEH denne kvelden.
Citera
2022-06-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Kan TH ha snakket med noen den kvelden, kanskje? Enten IRL el pr tlf? Kanskje politiet må ha kontroll på tidslinja kvelden 30.10.-18? Aner ikke. Men noe er det. Jeg har begynt å tenke at hun ble drept om kvelden. Mulig det er for mange elementer som gjør at det ikke stemmer. Men noe er det.

Nei jeg vet ikke. Det virker jo ut fra boken som at AE og TH var ute på kvelden 30. oktober.

Men, TH kan jo ha hatt med seg en stand-in eller look-alike, i stedet for AE. Men da måtte venneparet også ha vært involverte. Kanskje mannen som medhjelper, og kona kan da være senil, så hun husker ingenting, men bekrefter det hun får beskjed om å bekrefte.

Nei, jeg tror ikke det. Det er ikke flere involverte her, enn absolutt nødvendig.

Nei, jeg vet ikke hva årsaken til manglende bilder er. Vi ser det jo i mange andre forsvinningssaker. At det blir offentliggjort overvåkningbilder.
Citera
2022-06-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hver gang det går lang tid uten at politiet uttaler seg om saken, begynner jeg å tvile på middagen og teaterbesøket på kvelden 30. oktober 2018.

Finnes det virkelig ingen overvåkningsbilder av AE fra kvelden før. Og, hvis det finnes, hvorfor er ikke noen bilder offentliggjort?

Jeg forstår det ikke.

Telefonaktiviteten på morgenen 31. oktober kan ha vært forfalsket.

Vet vi egentlig når AE forsvant.

Vet vi ikke sikkert når AE forsvant, så vet vi heller ikke om TH har noe alibi.
De var ute med et annet par, middagen og teaterbesøket fant virkelig sted.
Citera
2022-06-26, 01:00
Medlem
Citat:
Nei jeg vet ikke. Det virker jo ut fra boken som at AE og TH var ute på kvelden 30. oktober.

Men, TH kan jo ha hatt med seg en stand-in eller look-alike, i stedet for AE. Men da måtte venneparet også ha vært involverte. Kanskje mannen som medhjelper, og kona kan da være senil, så hun husker ingenting, men bekrefter det hun får beskjed om å bekrefte.

Nei, jeg tror ikke det. Det er ikke flere involverte her, enn absolutt nødvendig.

Nei, jeg vet ikke hva årsaken til manglende bilder er. Vi ser det jo i mange andre forsvinningssaker. At det blir offentliggjort overvåkningbilder.
En fullstendig useriøs hypotese
Citera
2022-06-26, 01:02
Medlem
Citat:
Det er mye som mangler kvelden før.

Om AE og TH hadde med seg telefonene sine den kvelden. Om AE snakket med TEH i forbindelse med hundepasset, enten på telefon eller i RL.

Hvis AE hadde med seg mobilen, om hun var i kontakt med TEH mens han passet hunden. Enten sms eller samtale.

Lå AEs mobil igjen i S4. Og THs mobil på Futurum. ? Er det noen som drar noen steder i det hele tatt i dag, uten å ta med seg mobilen?

Og om TEH i det hele tatt passet hunden. Er det sant at TEH ankom etter at de dro, og dro igjen før de kom hjem. Kan mobildata bekrefte at TEH var i S4, og tidspunktene han var der.

Det er så mange spørsmål, og ingen svar.

Det er mange spørsmål ja og flere av de du stiller her er gode spørsmål.
Men etterforskningen har oversikt på mye av dette, og svar på flere ting.

Man skulle f.eks. tro at AE ville ha med seg mobilen.

Hun ville neppe ha gjort seg utilgjengelig.
Spesielt i forhold til valpen og hundepass.

AE hadde jo anskaffet den kort tid i forveien.
Hun var veldig opptatt av den kjære valpen sin.

TEH bør f.eks. ha kommunisert at han brått måtte dra fra S4.
Eller SMSet noe til AE om "badekarhistorien", slik at hun visste...

Det kunne kanskje ha forklart hvorfor temaet manglet i 9.14-samtalen.

Eller kanskje ikke...? En SMS om badeuhell hadde vel aktualisert temaet.
Det hadde vært naturlig med en oppfølging dagen etter, så tett på hendelsen.
Citera
2022-06-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg tipper at mye handler om «hundebarnevakt» og hvem som i så fall var det. Knuste virkelig lampen på badet i 2.etasje etter TEHs bad kvelden 30. 10?
Eller er lampeknusingen endel av drapet? For hvorfor måtte TEH bade? Ikke var det sommer (kald dusj), ikke trener han (?), og hva er grunnen til at han måtte innom badet i det hele tatt, hvis det er toalett i 1.etasje?

Kanskje politiet trenger å ha kontroll på mobildata fra telefonene til TH, AEH og TEH denne kvelden.

Politiet har helt sikkert stålkontroll på alt som finnes av mobildata. Så politiet vet veldig mye mer enn vi vet.

Og, verdien av mobildata blir også redusert, dersom AE og TH skulle ha lagt igjen mobiltelefonene sine hjemme, eventuelt på Futurum for THs del.

Eventuelt, TH kan ha hatt hemmelig telefon, og hatt hemmelig kontakt med eventuelt medhjelper i løpet av kvelden. Og politiet har vel ikke kontroll på eventuelle hemmelige telefoner.
Citera
2022-06-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
De var ute med et annet par, middagen og teaterbesøket fant virkelig sted.

Det er nok ikke så mye tvil om middagen og teaterbesøket den kvelden.
Spørsmålet er hva som skjedde etter at de hastet inn i taxien og etterpå.
Citera
2022-06-26, 01:11
Medlem
Citat:
Det er flere enn TH som er redd for opptak av avhør hos politiet.

Pride-terroristen har avbrutt avhør av frykt for at politiet skal manipulere opptak, ifølge hans forsvarer JC Elden.
Til Aftenposten skriver Elden i en SMS at hans klient frykter politiet endrer båndopptak i etterkant av avhør.

– Jeg har forklart han at det er forsvarerne som ber om at opptak tas opp for å sikre innholdet av hensyn til siktede, men det har ikke medført noen annen holdning, skriver han.

Videre skriver han til Aftenposten at politiet har bedt ham vurdere på nytt, men de har sagt at avhør uten opptak er uaktuelt for dem.

På spørsmål om han har konkrete ønsker for å la seg avhøre, svarer Elden følgende:

– Nei, bare at politiet ikke får ta opp på lyd eller bilde som kan manipuleres. Han har forlangt at det skrives ned i samtid og skriftlig vedtas og signeres av ham.
https://www.aftenposten.no/norge/i/mBKed4/nyhetsstudio-siste-nytt?pinnedEntry=55994
I Sverige er det vel slik eller var det slik, at du får anledning til å rette på et nedskrevet rettsforhør etter at det er skrevet.
Citera
2022-06-26, 01:11
Medlem
Citat:

Jeg føler meg sikker på at de var ute den kvelden, men tenker det må være noe med tidslinja som gjør at det ikke er frigitt bilder. At noen har løyet om ev hjemkomst, eller noe sånt. Kanskje TEH sin versjon om antrekk hos AEH og ankomsttid ikke stemmer overens med THs versjon. Slike detaljer.
Citera
2022-06-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
I Sverige er det vel slik eller var det slik, at du får anledning til å rette på et nedskrevet rettsforhør etter at det er skrevet.

TH møtte hos Kripos for å lese igjennom, og eventuelt rette, avhørene da han ble "pjusk".

Så TH har hatt anledning til å rette det som han mener er feil i avhørene.
Citera
2022-06-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er nok ikke så mye tvil om middagen og teaterbesøket den kvelden.
Spørsmålet er hva som skjedde etter at de hastet inn i taxien og etterpå.
Etterforskerne har sikkert snakket med drosjesjåføren uten å finne noe merkelig med hjemturen. Jeg synes det er litt for mye fruktløs fantasi i tråden.
Citera
2022-06-26, 01:18
Medlem
Citat:
TH møtte hos Kripos for å lese igjennom, og eventuelt rette, avhørene da han ble "pjusk".

Så TH har hatt anledning til å rette det som han mener er feil i avhørene.
Ja jeg vet ikke hvordan det forgår i Norge, har bare sett det jeg nevnte i en annen sak i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in