2022-06-25, 04:33
Medlem
Jag brukar se folk åka runt inne på willys med sina scootrar, får man göra så? Jag låser alltid fast min bland cyklarna utanför då jag inte vågat köra in ifall de blir sura..

Någon som vet reglerna kring detta?

Värt o nämna de vanliga från ica går ju i 25 och min i 45.. det kanske spelar in??
Citera
2022-06-25, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagArEnFilbunke
Jag brukar se folk åka runt inne på willys med sina scootrar, får man göra så? Jag låser alltid fast min bland cyklarna utanför då jag inte vågat köra in ifall de blir sura..

Någon som vet reglerna kring detta?

Värt o nämna de vanliga från ica går ju i 25 och min i 45.. det kanske spelar in??

Det är inte omtyckt av personlen. Du kan skada både kunder och anställda
Citera
2022-06-25, 06:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Jag tar med min in i butiken, men inte fan kör jag på den.
Händer flera ggr/veckan att jag får säga åt folk i butiken där jag jobbar att man inte får lov att köra den i butiken.

Vissa andra butiker i närområdet har satt upp lappar som säger att sparken får vänta utanför om man ska gå in och handla.
Citera
2022-06-25, 06:52
Medlem
Borasare1980s avatar
Borde såklart vara totalförbjudet att åka runt i butik med motordrivet fordon som väger 50 kg och rullar 20 km/timmen. Blir man som fotgängare påkörd i den hastigheten med escooterns tyngd + förarens tyngd så får man med stor risk allvarliga skador. Handtaget på dessa scootrar ligger på perfekt höjd att krossa folks njurar när man kör på nån bakifrån. Ingen använder någonsin ringklocka/tuta när de far förbi på sina knäpptysta potentiella mordvapen och händer det nån olycka är det 90% sannolikhet att de bara snabbt smiter vidare utan att stå för vad de gjort eller ens ber om ursäkt.
Senast redigerad av Borasare1980 2022-06-25 kl. 06:56.
Citera
2022-06-25, 08:01
Medlem
Om du kör elskoter så har du väl en god man som hanterar dina pengar? Kan inte hen gå in och handla medans du står kvar utanför butiken på din elskoter och sippar på en energidryck?
Citera
2022-06-25, 08:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har sett ett par som lagt sin scooter i eller under kundvagnen, då har det varit fällbara scootrar. Jag antar att dom gör det för att dom är så enkla att stjäla om dom lämnas kvar utanför butiken, det har inte stört mig och jag tror inte någon annan tagit illa upp.

Skulle någon åka omkring i butiken åker dom nog ut.
Citera
2022-06-25, 09:06
Medlem
KlappMungons avatar
Får du köra nånstans alls med din?

Har den registreringsskylt och trafikförsäkring?
Citera
2022-06-25, 09:42
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag brukar ta med den in men självklart kör jag inte på den utan leder den. Har blivit tillsagd en gång att jag inte får ta med den in (På förmyndarstället systembolaget såklart)
Citera
2022-06-25, 09:55
Medlem
hakro807s avatar
Det skulle behövas ett standardlås liknande Kensington-porten som finns på bärbara datorer. Då kunde man enkelt låsa fast såväl cykel som elsparkcykel med en kedja som satt fast i väggen och lämna såväl lås som nyckel när man åker iväg igen.
Citera
2022-06-25, 10:59
Medlem
Ingen tar väl med och leder sin cykel i en butik? Verkar mest som lathet att ta med elscootern in för att man inte har något att låsa med/att man ska slippa låsa den tycker jag.
Citera
2022-06-25, 11:31
Medlem
Jag tycker den här tråden indikerar det dumma med att använda samma ord för flera saker. Gott om missförstånd.

Elscooter och scooter i allmänhet brukade vara ett (dåligt) namn på en typ av moped. Även kallat "Vespa" som egentligen är varumärket som lanserade de.

Nu har vissa av någon anledning börjat använda ordet scooter för elsparkcyklar. Snälla sluta. Det är ingen scooter. Det är en elsparkcykel. Hitta på något annat om det känns för långt och svårt att säga. Sparkis kanske?
Citera
2022-06-25, 11:34
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Klart man kan bära in den och ha den i korgen men inte fan åker man runt på den. Hade jag sett någon snorunge göra det hade de fått smaka på en godnattmacka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in