2022-06-23, 22:57
Medlem
Just nu har en stor del av företaget testats positiva för covid -19. Vi snackar ett 30tal personer.. någon ny variant som sprids nu?
Lite skumt är det också att samtliga är trippel vaccinerade.
De som är ovaccinerade är än så länge helt friska... Finns det något samband här eller är det en sjuk slump?
Citera
2022-06-23, 23:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ehh.. Jo, folk får visst blodproppar efter covid. Och en jävla massa andra problem med. Vet folk som ännu inte ens är i närheten av att vara friska efter 1.5 år efter att ha insjuknat i Covid. Så hur mkt man ni än gnäller om vaccinet så finns det en annan sida av myntet med.
Självklart kommer folk få blodproppar efter covid precis som efter förkylning, influensa, halsfluss osv.
Citera
2022-06-23, 23:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ehh.. Jo, folk får visst blodproppar efter covid. Och en jävla massa andra problem med. Vet folk som ännu inte ens är i närheten av att vara friska efter 1.5 år efter att ha insjuknat i Covid. Så hur mkt man ni än gnäller om vaccinet så finns det en annan sida av myntet med.

Exakt så jävla illa är det. Men precis som du är inne på talar vi för döva öron. De har nämligen redan bestämt sig för att vaccinet är livsfarligt och viruset ofarligt. Det är närmast politiskt och religöst betingat att det förhållet sig så. Tyvärr en rätt vanlig uppfattning inom konservativ höger, likväl som bland alternativ vänster.

Spelar ingen roll om vi så länkar till 1000 vetenskapliga undersökningar. Det går inte in i skallen hos dem för de vill inte
Citera
2022-06-23, 23:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du blundar för fakta. Du har fått massor av länkar som visar på att det är precis som jag säger. Du förefaller vara lite bakom minst sagt. Du vill inte att Covid ska vara farligt. Du fattar inte varför länder runt hela världen i 2,5 års tid försökt minska smittspridningen med allt från masker till nedstängningar. Du och dina tomtenissar till polare kallar sjukdomen för en "snuva" och du kommer sannolikt inte fatta den dagen du ligger i sängen med halva kroppen förlamad vad som egentligen hänt. Du är bara så tragisk.
Ha ha. Har någon lyckas med att trolla bort snuvan? Vi kommer få leva med denna infektionssjukdommen dom starkaste överlever så funkar naturen. Lev med den grymma SANNINGEN.
Citera
2022-06-23, 23:14
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Självklart kommer folk få blodproppar efter covid precis som efter förkylning, influensa, halsfluss osv.
Märkligt att jag med snart 50 år på denna jord inte känner en enda människa som lider av sviterna efter en förkylning, influensa efter 1.5 år. Medans jag det senaste åren känner flera i min närhet som har kraftiga sviter fortfarande efter att ha varit sjuka i Covid. Så att jämföra Covid med influensa är rent felaktigt, och ett hån mot de som drabbats
Citera
2022-06-24, 00:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Inte alls samma frekvens där. Din " what about if......"ger jag inte mycket för. Finns ett starkt samband mellan blodpropp och covid.
Citera
2022-06-24, 00:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ha ha. Har någon lyckas med att trolla bort snuvan? Vi kommer få leva med denna infektionssjukdommen dom starkaste överlever så funkar naturen. Lev med den grymma SANNINGEN.

Inte säkert att de "starkaste" överlever. Tvärtom finns det ju en del som pekar på att de personer med starkast immunförsvar är de som råkar mest illa ut. Personer vars immunförsvar reagerar starkt och bildar dessa cytokinstormar. Dessa personer uppvisar vid blodprov förhöjda nivåer av en mängd markörer. CRP, leukocyter och ferritin. Egenskaper som gör att blodet lättare levrar sig. Att Covid i många fall även ger upphov till rinnande näsa gör inte sjukdomen till någon "snuva". Eller kallar du malaria, TBE och denguefeber också för "snuvor"?
Citera
2022-06-24, 00:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Märkligt att jag med snart 50 år på denna jord inte känner en enda människa som lider av sviterna efter en förkylning, influensa efter 1.5 år. Medans jag det senaste åren känner flera i min närhet som har kraftiga sviter fortfarande efter att ha varit sjuka i Covid. Så att jämföra Covid med influensa är rent felaktigt, och ett hån mot de som drabbats

Har samma erfarenheter. Även jag känner flera som drabbats hårt av covid, men känner inte heller en käft som 1,5 år efter en förkylning eller influensa är påverkad av denna. Att kalla covid för en "snuva" är inte bara ett hån mot de som drabbats och deras anhöriga utan visar också på en enorm ignorans, likgiltighet och inte minst okunnighet.
Citera
2022-06-24, 02:05
Medlem
nu börjar man igen med corona skiten

var sjuk för nån vecka sedan och mår bra nu.

Vad tror ni kommer vi ha lockdowns under augusti månad eller under sommaren eller väntar de tills hösten?
Citera
2022-06-24, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt så jävla illa är det. Men precis som du är inne på talar vi för döva öron. De har nämligen redan bestämt sig för att vaccinet är livsfarligt och viruset ofarligt. Det är närmast politiskt och religöst betingat att det förhållet sig så. Tyvärr en rätt vanlig uppfattning inom konservativ höger, likväl som bland alternativ vänster.

Spelar ingen roll om vi så länkar till 1000 vetenskapliga undersökningar. Det går inte in i skallen hos dem för de vill inte
eller så är det så att dom flesta biverkningar kommer pga ett toxiskt protein......dvs samma biverkningar på både covid och vaccin.
Citera
2022-06-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marosb
Samma här. Men vad vet du om bieffekter efter sjukdomen? Har du bara studerat människor som haft covid eller läst på? Vill gärna veta vad du har för erfarenheter

Jag är allvarlig när jag säger att jag har nog aldrig varit så pigg som efter genomgången sjukdom... sprang 5km på rekordtid (22:30) ungefär 3v efter jag hade covid ..helt otroligt! Vet bara en som fortfarande har problem, men den gubben har ett helt a4 med diverse hälsoproblem..

Jag känner ingen förutom honom som haft problem
Senast redigerad av ArganaS 2022-06-24 kl. 07:43.
Citera
2022-06-24, 09:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
nu börjar man igen med corona skiten

var sjuk för nån vecka sedan och mår bra nu.

Vad tror ni kommer vi ha lockdowns under augusti månad eller under sommaren eller väntar de tills hösten?

Ska mycket till innan det blir nya restriktioner i Sverige. Tror inte vi får det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in