2022-06-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Jag är i samma ålder och har gått i samma skolor som dem.

Okej, vad säger din magkänsla? Samt hur var din uppfattning om dom som grupp, tex i skolan osv, populära gänget? Så du kanske har festat med några av dom i din ungdom? Innan eller efter händelsen.. tänker att även om man inte umgicks med dem så borde man kunna bilda sig en del uppfattningar ändå. Av vad du kan komma ihåg, hade varit guld om du ville berätta🙏❤️
Citera
2022-06-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Okej, vad säger din magkänsla? Samt hur var din uppfattning om dom som grupp, tex i skolan osv, populära gänget? Så du kanske har festat med några av dom i din ungdom? Innan eller efter händelsen.. tänker att även om man inte umgicks med dem så borde man kunna bilda sig en del uppfattningar ändå. Av vad du kan komma ihåg, hade varit guld om du ville berätta🙏❤️

Har inte festat med någon av dem, så kan inte hjälpa till där.

BW var utåtgående med ett rätt stort socialt nätverk var mitt intryck. Spelade fotboll i Mariestads Bois (IFK Mariestad), men la nog av i gymnasiet. Glad men hade ett jäkla temprament. HA kan jag inte säga så mycket om, hon stack inte ut i skolan utan var rätt inkognito. Min magkänsla är att BW åtminstone vet mer om detta än han säger.
Citera
2022-06-20, 00:38
Medlem
Citat:
Har inte festat med någon av dem, så kan inte hjälpa till där.

BW var utåtgående med ett rätt stort socialt nätverk var mitt intryck. Spelade fotboll i Mariestads Bois (IFK Mariestad), men la nog av i gymnasiet. Glad men hade ett jäkla temprament. HA kan jag inte säga så mycket om, hon stack inte ut i skolan utan var rätt inkognito. Min magkänsla är att BW åtminstone vet mer om detta än han säger.

Okej, han låter ju mer intressant i sammanhanget, på vilket sätt märktes det att han hade ett temperament? Var det allmänt känt?
Citera
2022-06-20, 03:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Absolut, det hade ju förklarat mycket, men isf varför då fortfarande vända sig till media? Och skriver inlägg om det osv, visst kan vara en del i den fasaden, man låtsas inte veta fast man vet.. Men isf hade man nog försökt skifta fokus just kring det, "vi har släppt det och gått vidare, vi är okej med att inte veta, vi kommer aldrig få tillbaka henne, vi förlåter osv" istället har det nästan varit tvärtom; Vi måste få svar!

Samt.. säg att det var sexuellt betingat, ett våldtäktsförsök som spårade ur, som resulterade i att hon dog för de slog ihjäl henne för att hon skrek...

Hade det varit mer åt olycka/grovt vållande till annans död, dvs att du knuffar till henne och hon landar fel, slår huvudet på en sten och dör.. något lättare att svälja.. samma om det var en s.k "hit n run" eller i den kalibern så att säga..

Men när vi går mer och mer in i vad som kan ha hänt.. dvs att om det var en misshandel som spårade ur fullständigt och de dödar henne på plats.. eller ännu mörkare ett våldtäktsförsök som spårade ur och de dödar henne på plats. Eller ännu värre, de våldtar henne och sen dödar henne för att hon inte ska säga något.. (Eller ännu värre, de turades som att våldta henne och sen slog ihjäl henne, förstår du, man kan göra det hur mörkt som helst..). Blir mer svårsmält att släppa och gå vidare då.. så tänker jag iaf.. hade det varit en ren olycka så hade man kanske kunnat förlåta men när ingen tagit ansvar eller får några konsekvenser för handlingen blir det nog svårare att bara; Släppa, Glömma, förlåta..
Jag tycker att det varit väldigt lite från media, med intervjuer med den närmaste familjen, jag kan ha fel?
Men något stämmer inte?
Senast redigerad av rubin22 2022-06-20 kl. 03:22.
Citera
2022-06-20, 07:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag är i samma ålder och har gått i samma skolor som dem.

Intressant! Det påstås i tråden att UA hade besök, när hon kommit hem från Pernilla Wadebäcks fest, av en tjej som hade bråkat med sin pojkvän. Vet du händelsevis vem denne pojkvän är? Teoretiskt kan en uppretad pojkvän ha begett sig i samma riktning som Helena för att söka upp sin flickvän, men stött på Helena på vägen.
Citera
2022-06-20, 09:06
Medlem
zoomlanders avatar
Pratade precis med folkbokföringen.

De fick inte upp någon adress på BW 1992, han stod som statslös. den tidigaste adressen de fick fram var ifrån 2005. Briljantvägen 33 Västra Frölunda i Göteborg. försöker ngn sopa igen sina spår?
Citera
2022-06-20, 09:19
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander

De fick inte upp någon adress på BW 1992, han stod som statslös. den tidigaste adressen de fick fram var ifrån 2005. Briljantvägen 33 Västra Frölunda i Göteborg. försöker ngn sopa igen sina spår?

Statslös!?
Citera
2022-06-20, 09:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Pappan CW och BW var båda skrivna på adressen Gärdesgatan 6 under åren 1985-1994.
Vid tidpunkten för försvinnandet bodde mamman i Örebro och systern AW i Eksjö.
Citera
2022-06-20, 10:02
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Statslös!?

Japp. det var vad handläggaren på skatteverket sa till mig att det stod. han var också förvånad
Citera
2022-06-20, 10:04
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Pappan CW och BW var båda skrivna på adressen Gärdesgatan 6 under åren 1985-1994.
Vid tidpunkten för försvinnandet bodde mamman i Örebro och systern AW i Eksjö.

Tack. Lever någon av föräldrarna?
Citera
2022-06-20, 10:09
Medlem
Jag har inte läst hela tråden och känner ingen av kompisgänget.

Är heller ingen "fan" av GW (funderar mest på när gubbstrutten ska föda), dock så verkar han vara övertygad om att det är två personer inblandade... någon som har tillgång till både bil och båt tror jag var hans tanke i Nyhetsmorgon häromdagen. Som jag kommer ihåg det var hans troende att hon ligger i det blöta.

Om det nu stämmer att det är två personer inblandade kommer min tanke, kanske en som är inblandad på kvällen/natten i bil då dråpet ägde rum.
Denne "bilman" lämnar kroppen dold och ringer en vän som har tillgång till en båt och någon kväll/natt senare forslas kroppen bort. Allt behöver nödvändigtvis inte ha skett samma kväll/natt hon försvann.

Ovan bara en tanke...
Citera
2022-06-20, 10:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
tack. lever någon av föräldrarna ?

Ja pappan bor i Mariestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera