2022-06-18, 15:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
(FB) FN fruktar nytt krig i Bosnien: ”Största hot”

Enligt en bosnisk muslim på Flashback så vore etniska svenskar olyckliga om Sverige inte hade haft en massinvandring ifrån MENA som i princip utgörs utav bara muslimer. En del assyrier och syrianer har kommit också, men dom utgör en liten andel.

Enligt den bosniska muslimen så hade etniska svenskar inte varit lyckliga utan alla utsatta områden, att Sverige ligger etta i EU sett till antalet invånare när det gäller dödsskjutningar och skottlossningar, förnedringsrån, mängder utav överfall och våldtäkter (3 500 per år) och rån.
Lägg till även alla imamer som är emot judar, majoriteten utav dom etniska svenskarna (förutom Vänsterpartiet) är inte emot judar då det inte är svensk stil att vara emot judar.

Enligt personen i fråga så hade Sverige haft en medelålder på 60 år utan MENA folket och stort antal självmord.

Vad tycker ni om detta?
Finland har mycket låg invandring och finländarna är lyckligast i Europa. Även Danmark har en låg invandring och danskarna är lyckliga.

Italien är ganska etniskt homogent och italienarna är lyckliga och i Italien finns god mat, fina kvinnor, alperna och badstränder. I Rom är 90% ungefär utav befolkningen italienare. Ändå är Romborna lyckliga.

Jag anser att mångkultur är bra (upp till 10-15% utav befolkningen kan vara utländsk), men då skall det vara kristen europeisk invandring och judar.
Judar är ofta högutbildade och lika européer både till utseende och levnadsstil och värderingar.
I Kroatien finns det en stad som heter Rijeka, majoriteten är kroater men det finns flera andra europeiska folkgrupper och staden är trygg och i staden finns inte utsatta områden eller ungdomar som kastar sten på ambulans eller polis eller bränner bilar. Även i Serbien finns det städer med många olika europeiska folkgrupper som är trygga.
Det är anmärkningsvärt att Belgrad och Zagreb är tryggare än Stockholm.

Rijeka heter egentligen Fiume och var en italiensk stad. Staden hade en italiensk majoritetsbefolkning fram tills andra världskriget då staden etniskt rensades.

Finland är förhållandevis etniskt homogent, och är världens lyckligaste land. Sverige ligger på 7:e plats. Inget muslimskt land ligger på topp-tio.

Medelåldern hade varit högre utan invandring. Dels drar invandringen ned detta genom ett ohälsosammare liv med mer rökning och sämre kostvanor, dels skulle Sverige varit så pass mycket rikare att kunna spendera på hälso-och sjukvård utan den tunga kostnadsposten för migrationen.

Självmordsfrekvensen är förmodligen betydligt högre i ett land som tex Bosnien-Hercegovina, bara att deras självmord inte bokförs som just detta, eftersom självmord är tabubelagt både inom islam och katolicismen (förmodligen också inom den ortodoxa kyrkan).
Citera
2022-06-18, 19:37
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja de är duktiga på att skaffa barn, men hur reagerar du för övrigt på dem? Som tex bristande intelligens, bristande moral, oförmåga att kunna skapa harmoniska och fungerande samhällen. Vad jag förstår så rankar du sådant lägre än just barnafödandet.
Vet ej, men jag såg en afrikansk kvinna med huckle igår i en butik och hon hade inte mer än fem mindre barn med sig, varav två i en dubbelbarnvagn. Inte illa.
Citera
2022-06-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Man blir nog lyckligare av blattar, i alla fall jag blir glad eftersom dom är så livskraftiga.
Betalar du??
Citera
2022-06-18, 20:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Vet ej, men jag såg en afrikansk kvinna med huckle igår i en butik och hon hade inte mer än fem mindre barn med sig, varav två i en dubbelbarnvagn. Inte illa.

Ja så ser förmodligen framtidens Sverige ut. Ett land som etniskt, religiöst, kulturellt, socialt, strukturellt, ekonomiskt mer liknar hennes gamla hemland än det gamla tråkiga Sverige.
Citera
2022-06-18, 22:50
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Betalar du??

Ja, gör du?
Citera
2022-06-18, 23:15
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Flytta härifrån kortet som vanligt när man inte skriver som svärjisar. Jag bor var fan jag vill och jag skriver vad fan jag vill. Det finns mycket positivt med Sverige. Den fina naturen och friska luften. Individualismen och kapitalismen som genomsyrar allt dock är den stora boven.

Människor är ensamma, skiter i kärnfamiljen och saknar en mening med livet.
Där är jag glad att vi tagit emot invandrare. Det var hemma hos mina invandrar kompisar jag kände kärlek för första gången. Mamman lagade god kyckling med ris och lät mig sitta med vid matbordet. Pappan skämtade ständigt med mig. Den jävla livsglädjen och harmonin saknas i detta gudlösa kapitalist skithål.
"Svärjisar"? Du är alltså officiellt rasist.

Du måste begripa att det är fullständigt motsägelsefullt att du envist stannar kvar i ett land som du betecknar som ett "skithål". Du har ett hemland som är ditt, där du hör hemma och som är precis som du vill ha det och där människorna är precis som du tycker att människor ska vara. Om du verkligen menade det du skriver om Sverige hade du varit långt härifrån för länge sedan.

Vi hade en gång livsglädje och harmoni i Sverige. Nu har vi mångkultur.

Men det är mycket du inte förstår. Visst har vi frisk luft. Men du ska inte tro att det är av en slump, att det är så att vissa länder av en händelse råkar ha frisk luft.

Att vi har det beror på att landet huvudsakligen bebos av svenskar. Vi gillar frisk luft och vi har förmågan att se till att det blir så. Sedan finns det andra länder där befolkningen inte har förmåga att ordna sin miljö. I de länderna är luften inte frisk. När tillräckligt många människor från de länderna har bosatt sig i Sverige kommer luften inte längre att vara frisk här heller.

Visst är vi individualister. Därigenom har vi sluppit att ägna huvuddelen åt vårt liv åt att bekriga konkurrerande klaner och har kunnat bygga ett bra samhälle i stället.

Citat:
Jag ser fram emot min sommarsemester. Alltid skönt med ledighet. Det jag syftar på är den innehållslösa svensson veckan där man super bort symptomen varje helg istället för att lära sig leva rikt varje dag. Spara 40 år fram i tiden tycker jag är löjligt dock.
Tack för den meningen. Den är mycket talande för hela problematiken.

Svenskar har oftast ett konsekvenstänk. Vi förstår att det vi gör idag påverkar vad som händer i framtiden. Vi har förmåga att planera, både på kort och lång sikt. Andra folk lever mycket mera i nuet. De värdesätter en omedelbar belöning framför en som kommer längre fram. Därför ser det ut som det gör i deras länder. Därför lämnar deras invånare sina länder och flyttar till ex.vis Sverige.

Man kan kort beskriva situationen i Sverige så här: fyra svenskar som arbetar försörjer sig själva och fyra andra personer som är för unga eller för gamla för att arbeta, samt två invandrare som borde arbetat men inte gör det. https://www.svensktnaringsliv.se/utanforskap/

Om utvecklingen fortgår som den gjort hittills så kommer om 40 år dessa fyra arbetande svenskar att förutom sig själva och fyra andra i icke arbetsför ålder dessutom försörja fem invandrare. Givetvis kommer det inte att bli mycket över till de svenskar som ska klara sig på sin pension. Naturligtvis är det viktigt att planera för sin pension redan idag med dessa framtidsutsikter.
Citera
2022-06-18, 23:50
Medlem
Citat:
Svensken kommer alltid vara en bitter och miserabel person med ett meningslöst liv. Klagas det inte över invandrare så hade det klagats över något annat. Det sker fler självmord per capita i Sverige än i Kabul,Mogadishu eller Aleppo. Heja världsbästa Sverige. Varför? En meningslös tillvaro där syftet med livet är att jobba tills man blir 65 för att sedan hamna på ett äldreboende där dina barn besöker dig en gång i månaden.

Mår illa när jag sitter med ett gäng svenskar och får lyssna på deras sterila snack om vädret eller extrapriser på Ica. 25 åringar som talar om att de sparar till pensionen på Avanza. Hur jävla död i själen är man inte om man tänker på pensionen som 25. Längta till Fredag varje vecka för att sedan må dåligt över Måndag på Söndag.

Haha svensken är en efterbliven gris som inte har någon framtid. "Pension" kan den svenska grisen titta i stjärna efter. Den framtida svenska pensionen består i att svenska pensionärer får fiska upp överblivna gamla grönsaker från sopcontainern som ICA har slängt för de var för gamla.
Citera
2022-06-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
"Svärjisar"? Du är alltså officiellt rasist.

Du måste begripa att det är fullständigt motsägelsefullt att du envist stannar kvar i ett land som du betecknar som ett "skithål". Du har ett hemland som är ditt, där du hör hemma och som är precis som du vill ha det och där människorna är precis som du tycker att människor ska vara. Om du verkligen menade det du skriver om Sverige hade du varit långt härifrån för länge sedan.

Vi hade en gång livsglädje och harmoni i Sverige. Nu har vi mångkultur.

Men det är mycket du inte förstår. Visst har vi frisk luft. Men du ska inte tro att det är av en slump, att det är så att vissa länder av en händelse råkar ha frisk luft.

Att vi har det beror på att landet huvudsakligen bebos av svenskar. Vi gillar frisk luft och vi har förmågan att se till att det blir så. Sedan finns det andra länder där befolkningen inte har förmåga att ordna sin miljö. I de länderna är luften inte frisk. När tillräckligt många människor från de länderna har bosatt sig i Sverige kommer luften inte längre att vara frisk här heller.

Visst är vi individualister. Därigenom har vi sluppit att ägna huvuddelen åt vårt liv åt att bekriga konkurrerande klaner och har kunnat bygga ett bra samhälle i stället.

Tack för den meningen. Den är mycket talande för hela problematiken.

Svenskar har oftast ett konsekvenstänk. Vi förstår att det vi gör idag påverkar vad som händer i framtiden. Vi har förmåga att planera, både på kort och lång sikt. Andra folk lever mycket mera i nuet. De värdesätter en omedelbar belöning framför en som kommer längre fram. Därför ser det ut som det gör i deras länder. Därför lämnar deras invånare sina länder och flyttar till ex.vis Sverige.

Man kan kort beskriva situationen i Sverige så här: fyra svenskar som arbetar försörjer sig själva och fyra andra personer som är för unga eller för gamla för att arbeta, samt två invandrare som borde arbetat men inte gör det. https://www.svensktnaringsliv.se/utanforskap/

Om utvecklingen fortgår som den gjort hittills så kommer om 40 år dessa fyra arbetande svenskar att förutom sig själva och fyra andra i icke arbetsför ålder dessutom försörja fem invandrare. Givetvis kommer det inte att bli mycket över till de svenskar som ska klara sig på sin pension. Naturligtvis är det viktigt att planera för sin pension redan idag med dessa framtidsutsikter.

Sverige är ett dåligt land för svenskar har ett dåligt tänkande. Svenskar har ingen framtid för de har tagit till sig ideer och tankesätt som inte fungerar.
Citera
2022-06-19, 01:30
Medlem
Citat:
Ja, gör du?
Ja, tyvärr. Men ni som verkar vara positiva till att försörja Fatima och hennes 10 ungar borde betala ännu högre skatt och låta oss andra slippa.
Citera
2022-06-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Svensken tror den har konsekvenstänk den tror t.ex. när den betalar in pension att det är som den stoppar pengar i en spargris som den kan använda när den blir gammal men när svensken är gammal och vill ha sin pension så kommer pengarna vara borta eller ingenting värda. Den flitiga svensken som har jobbat hela livet och "sparat ihop" pension kommer få leva sina sita år på knäcke-bröd och makaroner och snabb-kaffe.
Citera
2022-06-19, 07:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Svensken kommer alltid vara en bitter och miserabel person med ett meningslöst liv. Klagas det inte över invandrare så hade det klagats över något annat. Det sker fler självmord per capita i Sverige än i Kabul,Mogadishu eller Aleppo. Heja världsbästa Sverige. Varför? En meningslös tillvaro där syftet med livet är att jobba tills man blir 65 för att sedan hamna på ett äldreboende där dina barn besöker dig en gång i månaden.

Mår illa när jag sitter med ett gäng svenskar och får lyssna på deras sterila snack om vädret eller extrapriser på Ica. 25 åringar som talar om att de sparar till pensionen på Avanza. Hur jävla död i själen är man inte om man tänker på pensionen som 25. Längta till Fredag varje vecka för att sedan må dåligt över Måndag på Söndag.

Det finns massor av länder som har högre självmordsfrekvens än Sverige. Sverige runt plats 60 i världen. Somalia slår Sverige där.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsstatistik

Sverige ligger dessutom på topp-tio när det gäller världens lyckligaste länder, inget av de länder som du nämner gör det. Det som du kallar meningslös tillvaro är att försörja sig och sin familj, ge barnen en god uppfostran så att de klarar skolan och inte blir kriminella. Detta struntar ju många invandrarfamiljer helt i att göra, utan barnen försummas eller helt enkelt uppfostras till att bli livsstilskriminella. Jag vet att du tycker ett svenssonliv som jag beskrev det är tomt och meningslöst, men så går det till i fungerande länder.
Senast redigerad av DeValera 2022-06-19 kl. 07:15.
Citera
2022-06-19, 07:15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Vi har den största invandringen. Vi har också högsta självmordsfrekvensen. You do the math.

Nej vi har långt ifrån den högst självmordsfrekvensen.

Sverige ligger på plats 60 i världen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmordsstatistik

Bosnien-Hercegovina, ligger marginellt bättre än Sverige på 64:e plats.

Tar man med i beräkningen att självmord är tabu i de kulturer som finns där så innebär det att självmord ofta inte registreras som dödsorsak pga anhörigas vilja. Så i själva verket ligger sådana länder i realiteten högre än Sverige beträffande självmordsfrekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in