2022-06-17, 11:54
Medlem
dacks avatar
På nyheterna igår kunde man få se Chechen och deras roliga humor.
Vid ett av Kadyrovs svep efter Nazister så fick de med sig en av nassarnas hundar som grisarna hade av rasen Pitbull.
Och nu vill då Kadyrov byta ut denna krigsfången till hund mot en annan Terrorist vid namn Zakayev som gömmer sig i väst och som då Chechen vill ha tag i för gamla illgärningar under kriget i Tjetjenien och detta framförde han då till Gypsy Juden i Kiev via medier och televisionen.

Fortsättning följer.
Citera
2022-06-17, 11:54
Bannlyst
Ännu en framgångsrik attack signerad ukrainska armén (bilder):

Russians With Attitude
@RWApodcast
ukrainian artillery hitting donetsk again, locals say around 40-50 shells landed in kievsky district
https://twitter.com/RWApodcast/status/1537703130896470016?s=20&t=_Jyn_TGRr0UouJbv_aopZA
Citera
2022-06-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Att skjuta ner varenda flygande föremål var än de dyker upp när som är att ha luftherravälde.

sigh.... postmodernister och era egna känslor och hittepåspråk, mer givande att släppa upp hundar och katter på flashback forum, där vet man ju på förhand att de är oförmögna att ha ett gemensamt språk med människor....

Air Supremacy is that degree of control of the air wherein the opposing force is incapable of. effective interference within the operational area using air and missile threats.
Citera
2022-06-17, 12:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ett hat grundat i avundsjuka (Eller nästan svartsjuka? Den du älskar, väst, dissar dig fullständigt och ser ned på dig) och mindervärdeskomplex. De vill vara som väst och hatar väst för att de inte klarar av det. De vill ha respekt av sina idoler i väst men vi i väst skrattar åt allt de misslyckas med. Där tror jag ryssarna även ogillar Kina, för väst har mycket mer respekt för Kina, USA flyttar fokus dit och struntar i Ryssland. Kriget mot Ukraina är som en fjortonårig tjej som känner sig osedd och oönskad så hon skär sig i armarna för att någon äntligen skall märka henne. Eller en ung kille som är misslyckad i skolan och inte har vänner så han går till skolan med ett vapen och skjuter alla i en skolskjutning. Kan jag inte vara bra på något så kan jag åtminstone vara mest hatat. Kan jag inte bli beundrad eller respekterad så kan jag åtminstone bli fruktad och hatad. Alla reaktioner är bättre än att bli ignorerad.
Är det där en parafras på det berömda citatet från Doktor Glas?

Lavrov försökte förklara så sent som i går, tror jag det var, att Ryssland är som det är. De menar att de försökt ha en dialog med USA och Nato men inte fått gehör. Då tar de saken i egna händer. Det är den ryska versionen — det finns ju två perspektiv och är omöjligt att säga vilket som är "mest legitimt" om man inte accepterar någon sorts realism och föreställningen om en universell sanning. Jag gör det inte.

Själv tycker jag att det är respektlöst att strunta blankt i andra uppfattningar. Ibland farligt. Ryssarna är garanterat inte oskyldiga, men givetvis är det ömsesidigt. Ett upplevt hot från Ryssland som sedan förverkligas när ingen vill vika sig blir en självuppfyllande profetia.
Citera
2022-06-17, 12:07
Avstängd
smaug20017s avatar
Kanadensiska frivilliga i Sieverodonetsk....
Citat:
Video of a Canadian volunteer who is fighting in Sieverodonetsk as part of the Foreign Legion.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1537719155880824834
Citera
2022-06-17, 12:17
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej, det kan man inte. Vet du vad en kryssningsrobot överhuvudtaget är?
Idiot en gång till.

Semjorka R - 7 sjuan utvecklades till Sojuz.
Senast redigerad av dack 2022-06-17 kl. 12:23.
Citera
2022-06-17, 12:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det där en parafras på det berömda citatet från Doktor Glas?

Lavrov försökte förklara så sent som i går, tror jag det var, att Ryssland är som det är. De menar att de försökt ha en dialog med USA och Nato men inte fått gehör. Då tar de saken i egna händer. Det är den ryska versionen — det finns ju två perspektiv och är omöjligt att säga vilket som är "mest legitimt" om man inte accepterar någon sorts realism och föreställningen om en universell sanning. Jag gör det inte.

Själv tycker jag att det är respektlöst att strunta blankt i andra uppfattningar. Ibland farligt. Ryssarna är garanterat inte oskyldiga, men givetvis är det ömsesidigt. Ett upplevt hot från Ryssland som sedan förverkligas när ingen vill vika sig blir en självuppfyllande profetia.

Ukrainas säkerhet och land, det skiter du, och putler i.
Varför tror du detta skitland som ryssland är ska ha speciella regler?
Citera
2022-06-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu var det att han varit general som det gällde vilket jag hävdade inte stämmer.

Har aldrig påstått att den psykotiske dvärgen i kreml var/är general, dock överste. Hen kan väl hur som helst enkelt utnämna sig själv till fältmarskalk om hen så önskar, liksom andra diktatorer.
Citera
2022-06-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Nato upplöstes inte när Kalla Kriget tog slut.
Istället har organisationen målmedvetet trängt upp Ryssland mot väggen med allt fler medlemmar.
Tala om paranoid mentalitet...

På vilket sätt "trängs" ryssland "upp mot väggen" för det fall landet INTE tillåts invadera, och ockupera, andra länder?

NATO inget behov av att "expandera". Många länder VILL bli medlemmar i NATO för att skydda sig från aggression. Försvarsorganisationen har inget behov av att tvinga någon att bli medlem. Detta i stark kontrast till putain, vars "organisation" (ryssland) inga länder (i den civiliserade världen) vill "bli medlemmar i"...

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Varför tror du att Sverige och Finland vill bli medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?
Citera
2022-06-17, 12:29
Medlem
leachs avatar
Security Service of Ukraine conducted a special operation in Kyiv, Kharkiv, Odessa, Zaporizhia, as well as in Dnipropetrovsk and Vinnytsia regions, 19 suspected Russian agents detained
https://liveuamap.com/en/2022/17-june-security-service-of-ukraineconducted-a-special-operation
Citera
2022-06-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag läste här om dagen att det var pumpstation från Siemens Energy equipment som Tyskland skickat till Kanada för reparation/underhåll som fastnat i Kanada pga sanktioner som var orsaken till problemen.
Med de sagt så tror jag även Ryssland har intresse av att överdriva problematiken för att minska flödet lite till för att sätta press på europeiska ekonomier.
Jag ser det inte som någon överdrift. Snarare är det handling och konsekvens;
- handling: vägra laga utrustning som behövs för att leverera gas
- konsekvens: leveransen av gas minskas
Citera
2022-06-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha ge dig nu med dina wiki länkar och lösa påståenden. Är sjukt jobbigt.

Förövrigt, med era "Putain och Putler". Är väl forskat på det området och när ett område domineras av en åsikt, i det här fallet din, så är det ni sysslar med en metod för att stärka er position.

Ser någon vissa nedvärderande ord eller smeknamn på Putin i din kommentar kommer de till undsättning även om du skrivit att dom äter bajs. Det är som Pavlovs hundar men här är ord triggern.

Är ju som tur är lågbegåvade och nazister som sysslar med det ni gör så jag är inte direkt avundsjuk.

Vilka "nazister" avses? Din herre och härskare putain har ju hävdat att en bärande anledning för hens anfallskrig mot Ukraina är att "avnazifiera" landet.

Om så är fallet kan man fråga sig VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://en.respublica.lt/signs-of-neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Varför förespråkar du krig och folkmord i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in