2022-06-17, 06:29
Bannlyst
En tredje USA-soldat försvunnen möjligtvis tillfångatagen i Ukraina:

Family confirms identity of third American volunteer fighter missing in action in Ukraine
From CNN's Ellie Kaufman

The third American who the US State Department identified as missing in action in Ukraine is a US Marine veteran, Grady Kurpasi, his wife, Heeson Kim, confirmed to CNN.

The last time Kim and other close friends heard from Kurpasi was between April 23 and 24, George Heath, a family friend of Kurpasi’s told CNN.

Kurpasi served in the US Marine Corps for 20 years, retiring in November 2021. He chose to volunteer alongside Ukrainians in Ukraine but initially did not envision himself fighting on the frontlines of the war, Heath said.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-06-16-22/h_3b781ab7f21c3799458d84f14aebe998
Citera
2022-06-17, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Angående dödsstraffet på britterna bland annat, vilket tillvägagångssätt tror ni kommer användas? Arkebusering känns ju rimligt med rådande läge.

Dom kommer att skjutas, av vad som framkom när domen mot krigsförbrytarna föll. Avrättningen blir början till läkandet av 8 års terror mot den Ryssktalande befolkningen i fd ukraina, ytterligare 15 000 kommer säkert att gå samma öde till mötes. Allt blod ligger i den kortvuxne zelenskis händer
Citera
2022-06-17, 06:44
Medlem
Tillssons avatar
Lågt flygande Su-25 över Slavyansk.

https://twitter.com/200_zoka/status/1537562431987269643
Citera
2022-06-17, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Google Translate för ukrainska funkar dåligt. Jag tror inte att partiet heter så egentligen, Hursomhelst, Zelensky har förbjudit det. Ukrainska Pravda:

Court bans Sharia Party
The Eighth Court of Appeal in Lviv has banned the Sharia Party, which is the ninth party to be banned in court.

Source : " Honest "

Details : This is the second attempt to ban this pro-Russian party, and it has worked.

The SBU first demanded that the Sharia Party be banned in the Kyiv District Administrative Court a year ago.

The property of this political force is to be transferred to the state, but the court's decision can still be appealed to the Supreme Court.

In addition, today the court also banned the Left Opposition party, which emerged in 2015 after the liquidation of the CPU.

At the same time, the court postponed the consideration of the ban on the Opposition Platform - For Life party, which also took place today, to June 20.
https://www-pravda-com-ua.translate.goog/news/2022/06/16/7352882/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=w app

Pro-Russian = för den ryska befolkningen och deras kultur.
Pro-Russia = för Ryssland.

Hur gick det med bloggaren i Spanien? Verkar fortfarande som att han måste anmäla sig till polisen i väntan på utlämning:
On May 5, it became known that pro-Russian blogger Anatoly Shari was detained in Spain.
A Spanish court later released Sharia on a recognizance not to leave until Ukraine requested his extradition.
Edit:

Det är alltså hans parti som blivit förbjudet.

Jag gissar att du inte har läst engeleska, Samhällsvetenskap eller statsvetenskap i skolan. Var i texten som du citerar till står det att Zelensky har förbjudit partiet? Jag tror du projekterar den ryska "rättsstaten" på den Ukrainska. Om du gör det så förstår jag din slutsats.
Citera
2022-06-17, 06:53
Medlem
postkrans avatar
Internationella Legionen i Severodonetsk
https://twitter.com/Marine_Ukraine/status/1537604221108903940?s=20&t=WnY8-SZxvvV8_lCeeABeuA
Citera
2022-06-17, 06:58
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider73
Jag rättade till ditt inlägg med det fetade. Förstår att det lätt blir fel när man är svagbegåvad.

Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Putin är verkligen den sämsta ledare Ryssland någonsin haft. Om jag bara kunde skulle jag skjuta honom själv
Hårda ord men jag håller med dig.

Kan för övrigt inte önska annat än att bunkerdvärgen blir avsatt av de egna leden så snart som möjligt.
Citera
2022-06-17, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag gissar att du inte har läst engeleska, Samhällsvetenskap eller statsvetenskap i skolan. Var i texten som du citerar till står det att Zelensky har förbjudit partiet? Jag tror du projekterar den ryska "rättsstaten" på den Ukrainska. Om du gör det så förstår jag din slutsats.
Zelensky har försökt åtskilliga gånger. Det står inte i artikeln men är allmänt känt:

Анатолий Шарий
@anatoliisharii
The strong leader Zelensky managed to ban the party from the 100th time, applying a law that does not exist and prohibiting the lawyer from participating in court. The idiot does not even understand how such a "victory" is defeat and shame))) President🤣🤣🤣
https://twitter.com/anatoliisharii/status/1537440367246618627?s=20&t=dUOWoIrFk8D4PgnjW3d_Ag

Nio partiet har man lyckats förbjuda så här långt. Hela oppositionen.

Alltså ni är inte kloka. Ni tar rekord i cherry picking och confiramtion bias i tråden.
Citera
2022-06-17, 07:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det är inte Zelensky som uttalat sig, det är en annan kriminell figur:

Vem vet, jag tror inte han överdriver antalet döda.
Vad du tror är ointressant, var sker är intressant. Artilleri utan styrd ammo är ett rätt trubbigt instrument mot trupp som grävt ned sig eller i städer. Enorma mängder granater går åt för att rensa bort förhållandevis små styrkor.
Citera
2022-06-17, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Zelensky har försökt åtskilliga gånger. Det står inte i artikeln men är allmänt känt:

Анатолий Шарий
@anatoliisharii
The strong leader Zelensky managed to ban the party from the 100th time, applying a law that does not exist and prohibiting the lawyer from participating in court. The idiot does not even understand how such a "victory" is defeat and shame))) President🤣🤣🤣
https://twitter.com/anatoliisharii/status/1537440367246618627?s=20&t=dUOWoIrFk8D4PgnjW3d_Ag

Nio partiet har man lyckats förbjuda så här långt. Hela oppositionen.

Alltså ni är inte kloka. Ni tar rekord i cherry picking och confiramtion bias i tråden.

Läs om artikel du länkade till i stället. Att länka till någons tyckande stärker inte ditt påstående. Tips - Du hittar svaret på ditt fel i texten du citerade från början.

De här inläggen du skriver känns som hela invasionen. Ryssland projekterar sina problem på Ukraina. Sen ska de rena sig själva genom att förstöra Ukraina. Ryssar är ett konstigt folk. Om nu Putin är ryss? Ryktet säger att han är Georgier. MMMM en annan ondskefull person historien var visst Georgier.

Världen skulle vara en bättre plats om Ryssland fixade sina egna problem utan att ta ut sin ilska på sina grannar och omvärld.

https://www.youtube.com/watch?v=_VZ0xCShAgo - Putins Georgiska mamma. Bättre än ha en kannibal som mamma.
Citera
2022-06-17, 07:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Dom kommer att skjutas, av vad som framkom när domen mot krigsförbrytarna föll. Avrättningen blir början till läkandet av 8 års terror mot den Ryssktalande befolkningen i fd ukraina, ytterligare 15 000 kommer säkert att gå samma öde till mötes. Allt blod ligger i den kortvuxne zelenskis händer
Så alla DNR/LNR och ryska soldater inklusive Wagnerslöddret kan skjutas med andra ord.
Citera
2022-06-17, 07:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Internationella Legionen i Severodonetsk
https://twitter.com/Marine_Ukraine/status/1537604221108903940?s=20&t=WnY8-SZxvvV8_lCeeABeuA

Skjutglada gossar, dom verkar inte ha brist på ammunition.
Citera
2022-06-17, 07:31
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Angående dödsstraffet på britterna bland annat, vilket tillvägagångssätt tror ni kommer användas? Arkebusering känns ju rimligt med rådande läge.

Döms dom som krigsförbrytare så blir det hängning. Arkebusering bjuder man bara reguljära soldater. Så gick det till efter ww2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in