Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Tror inte du ska vara så säker på det. Man ser många DPR-soldater som ser rätt gamla ut. Om man mobiliserar upp hela mans-spannet mellan 18-52 så kan man mobilisera jävligt många. Jag har sett en del tjejer i uniform också på youtube-videos. Dessutom rekryterar de säkert också i Kherson, Melitopol och Mariupol också.
Ge mig en trovärdig källa på att de nu har mobiliserat 250 000 till 400 000 för vi har alla sett de där gamla gubbarna i både DPRs och LPRs armé vilket då bör vara ett bevis på att de är desperata i vilka de väljer och att deras "soldatpool" snart är tom.
Antalet som ansökte om ryskt pass i Kherson efter 2 veckor av ockupation var 7000 av 250 000 i staden. Och då kommer ändå siffrorna från TASS vilket man aldrig kan verifiera. Overifierade uppgifter var 23 stycken första veckan.
Med detta i bagaget så är det ytterst få personer i de ockuperade områdena i Kherson, Mariupol och Melitopol som kommer att slåss för Ryssland. Ingen där vill dö om de inte måste och jag tror många av dem skiter i om det är ryskt eller ukrainskt styre.
Men oavsett så var det Luhansk och Donetsk vi diskuterade och där kommer vi aldrig att få se en så stor mobiliserad armé.
Ska man tro Ukrainska uppgifter så beskjuter ryssar sin egna stad för att mobilisera fler soldater.
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1533189870604124166
Citat:
It looks like a large-scale provocation with mass casualties is being prepared to blame Ukraine.