Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tror inte att det mobiliserar, jag föreslår bara hur de borde göra om de väl väljer det. Jag tror de väger mellan att minska sina ambitioner ganska drastiskt i Ukraina eller att mobilisera. Men jag vet inte vad de väljer. Det finns en tredje väg, att bara fortsätta som nu med kostsamma offensiver med allt sämre trupper och materiel. Gör de det tror jag de kan helt kollapsa och bli utdrivna ur Ukraina, för de slösar bort sina trupper utan att ha något att ersätta dem med.
Kanske kan de göra det utan en ny lag? Att de bara plockar ut folk från vissa regioner och från vissa inkomstgrupper? Kanske bara kallar in arbetslösa t.ex.? Det lär ju bli många arbetslösa nu när ekonomin kraschar.
Problemet för regimen är att de inte kan kalla in personal, det måste ske på frivilligbasis. Det är ett av skälen till att regimen erbjuder guld och gröna skogar till de som tar värvning.
Kunskapsnivån hos de frivilliga blir därefter och det är väl därför Ryssland har slagit världsrekord i antalet dödade högre officerare då de måste vara vid fronten för krigsledning.
…men oavsett utgången av kriget kommer ryssarna att få det mycket svårt framöver, allt p.g.a. Putins maktfullkomlighet.