Citat:
Ursprungligen postat av
SamhallAlekum
Jadu det är bra frågor, nu tolkar vi ju en sammanfattning och vi saknar en hel del viktiga detaljer. Kan något ha hänt med runflat-ringen i fälgen? Det kanske låg nån metallbit på vägen som skar däcket så men nä jag fattar inte hur de skulle ha blivit sådär. Kanske har däcket fått stryk när nån förare kört på nån trottoarkant/refug i samband med nån händelse tidigare under vintern och på så sätt försvagat däcket? Att någon galen muslim skurit sönder däcket tror jag inte heller på, de där bilarna lämnas inte obevakade.
Jag röstar för dåligt däck från fabriken.
Jag tror inte den där lösningen med en inre ring runt fälgen är så lämplig att hoppa ner på i höghastighet. Den gjorde troligen ingen nytta alls utan ledde i så fall till just kraftig lastförskjutning med påföljande sladd.
Men jag fattar inte riktigt varför bilen först drev åt höger och sedan sladdade åt vänster.
Det känns nästan som först ett däck och sedan ett till. Vilket skulle vara ännu mer osannolikt.
Att köra på trottoar skulle kanske kunna skada däcksidan men slitbanan?
Ett enda dåligt däck låter konstigt i en gigantisk produktionsprocess. I så fall en hel batch med däck.
Men då borde fler däck ha gått åt.
Tänker på de tunga SUVar jag sett köra i 200-250 på bana runt runt. Med väldigt hög däcktemp och tryck. Visserligen bara på 3 ton. Men ändå.
Här pratar vi promenadfart på rak väg. Däcktempen kan inte ens ha varit 20 gr
Nja, jag lutar åt det mest sannolika som ändå är osannolikt. D v s något vasst och hårt föremål på vägen