2022-06-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Yes! Typexempel, tre mycket Nazistiska exemplar av The Sims 3.

Man blir ju nästan öm i själen av att bevittna nivån på utvecklingsstörning hos grannen i öst. Sen kommer man ihåg att dom hotar hela världen med kärnvapenkrig och mördar civila i parti och minut och så smyger hatet tillbaks.
Citera
2022-06-15, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Det är allmänt känt att den ryska regimen under lång tid fängslat och mördat politiska dissidenter och succesivt motarbetat regimkritisk media så nu framstår du exakt som vad du är: En rysk propagandist. Antagligen betald.

För det andra så har alldeles säkert ryska opinionsundersökningar kommit fram till att stödet för "speSSialoperationen" uppgår till minst 120%. Det är nämligen inte alls ovanligt att valresultat och opinionsundersökningar i Ryssland uppnår denna typ av resultat. Vad det innebär förstår alla tänkande varelser men uppenbarligen inte du och dina lågutbildade ryska kollegor.

https://euvsdisinfo.eu/how-to-get-a-146-election-result/
https://www.businessinsider.com/in-one-russian-region-there-was-a-107-voter-turnout-almost-entirely-for-putin-2012-3?r=US&IR=T
Jag brukar förlita mig på tyska institut när det gäller opinionen i Ryssland.
Citera
2022-06-15, 11:34
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Opinionsundersökningar har visat att majoriteten är Pro-Ukraina.
Vill du hävda motsatsen länka då till någon opinionsundersökning som säger så istället för till vad någon påstås ha sagt.

Du tror att kontrollerade opinionsundersökningar är något att hänga i granen?
Faktor 2: Tror du någon majoritet mitt under brinnande konflikt skulle svara på det och säga "Ryssland" när hela världen är emot dom? Man har inget att vinna men nog kan man bli kastad i fängelse eller förnedrad/mördad för att vara sympatisör eller sabotör.

Du måste tänka lite längre.

EDIT: Med det sagt påstår jag inte att opinionsmätningarna inte stämmer men det finns väldigt många faktorer.
Citera
2022-06-15, 11:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ryska medier och dess hantlangare producerar lögnaktig propaganda på en sådan låg och pinsam nivå att man förstår att genomsnittsryssen, och de som utanför landet stödjer den ryska regimen, måste ha mycket svåra kognitiva problem.

Jag tror ryssarna vet att de inte kan övertyga självständigt tänkande människor som har någon form av logiskt resonemang. De har gett upp dessa människor och vänder sig nu enbart till idioter, ideologiska fanatiker och diverse förvirrade rättshaverister som bara är allmän mot allt oavsett ämne. Oavsett om dessa är i Ryssland eller i utlandet.
Citera
2022-06-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Gillar speciellt detta :

Han säger vidare att de fyra utlovade raketartillerisystemen som ukrainska soldater för närvarande utbildas i, antagligen är de första av många som Pentagon sänder.

”Vi kommer att förse ukrainarna med vad de behöver för att nå sina mål inom ukrainskt territorium”, säger han enligt Politico.

Sedan får jag nog vibbar utav Mauripol när jag läser detta :

As we reported earlier, the Russian army has pledged to open a humanitarian corridor from the encircled eastern city of Severodonetsk for the first time today. Meanwhile, Moscow told those at the Azot chemical plant to stop "senseless resistance" and lay down their weapons by 8am Moscow time (6am BST).

https://news.sky.com/story/ukraine-news-live-war-russia-putin-nuclear-latest-invasion-updates-12541713

Har ju förstått att man fortfarande kan "lirka in" grejer till staden.., men hur länge då ? Syns de borde dra sig ut innan det är försent.

Jag har förstått det, som det står i den länk, att de är omringade och broarna in till staden är förstörda. Inneslutningen ska ha skett relativt nyligen och gälla kemifabriken Azot där soldaterna har tagit skydd tillsammans med civila. Att "lirka in" grejer har kanske varit möjligt de senaste veckorna men är nog ogörligt nu.

Att dra sig ur blir ingen lätt sak, kräver antagligen att de får hjälp att slå sig ut från Lysychansk-sidan men det förutsätter att det ryska artilleriet först bekämpas och att förstärkningar sedan förs in. Har svårt att se att det kommer ske.

Oroar mig också för fickan Hirske-Zolote och förstår inte varför de inte dragit sig tillbaka.
Senast redigerad av Bushbuck 2022-06-15 kl. 11:55.
Citera
2022-06-15, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det ligger lite och "sjuder", för att en större batch utav vapen kommer att börja sändas. Senast nu i morse så uppmanade ju Stoltenberg för detta, likaså har Ramstein-3 gruppen möte idag. Lägg till Bidens prat om att bygga silos.

Så vad kan Putin komma med som reaktion, förutom att strypa gasen ännu mer ?

https://www.foreignbrief.com/daily-news/rammstein-3-meets-in-brussels/
De kommer inte skickas några mer vapen. Tyskarna har inte ens börjat skicka sina utlovade.

Vad som är intressant med detta NATO-möte är om jag får komma med en vild gissning vad som händer imorgon eller kanske redan i natt efter att det är avslutat.

Nämligen att ryssarna på allvar tar tag i beskjutninhgen av civila i Donetsk och åtgärdar det.
Citera
2022-06-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Höll inte många minuter, Endast en civil lyckades ta sig igenom den humanitära korridoren i Azot industriområde.

Sedan började ukrainarna att granatbeskjuta mål i närheten.

Fan, idioterna fortsätter med samma stil som vid Azov sedan skriver västmedia att Ryssland bombar sina egna korridorer. Ryssland upprättade minst 15 st under Azov men västmedia ljög allt vad de kunde.
Citera
2022-06-15, 11:39
Medlem
Citat:
Jag brukar förlita mig på tyska institut när det gäller opinionen i Ryssland.

Länka gärna till ett tyskt institut som kommit fram till att 120% av den ryska befolkningen stödjer invasionen av Ukraina.
Citera
2022-06-15, 11:42
Medlem
Citat:
Nu pratade vi om situationen i Ukraina och mig veterligen har man inte förbjudit oppositionen i Ryssland eller satt FSB på att jaga oppositionella och sätta dem i hemliga fängelser eller mörda dem.

Helt enkelt för att man inte behöver det då Ukraina-operationen har minst 120% stöd hos ryssarna. D.v.s. de flesta vill att Putin ska gå hårdare fram och inget annat än total seger kommer att accepteras av opinionen.

Det skulle tvärtom bli Putins fall om han misslyckas.

Man har dock som i stort sett alla krigförande länder krigscensur. Ryska soldater får t.ex. inte filma med mobiler och ladda upp så man ser mest saker från tjetjenerna eller separatisterna om man ser något. De tycks ha lite andra regler.
Inte för det hör hit,
Men vad hände med Navalnyj tror du??
Han är inte förgiftad, jagad och fängslad för skojs skull eller?
Svinen i Ryssland vägrade sätta upp han som kandidat i presidentval, alla som försöker med valkampanj i Ryssland hotas, jagas, terroriseras och fängslas.

Detta är Rysslands äkta demokrati!

Källa: Europadomstolen
Finns massa fall och åtal att läsa om hur det går till i Ryssland!

Tror nog människor tar Europadomstolens åtal med avgörande som sanning, än Putins knähundar här på flashback som bara sprider lögner.
Citera
2022-06-15, 11:43
Medlem
barkies avatar
Citat:
Länka gärna till ett tyskt institut som kommit fram till att 120% av den ryska befolkningen stödjer invasionen av Ukraina.

Ni påstår att ryssar är orcher, ett fattigt bondland utan toa inomhus, att de är outbildade och saknar kompetens.

Då är det väl inte så konstigt med massivt stöd från befolkningen? De är ju dumma i huvet och "untermencher" eller vad är det ni säger?

Men de passar sig inte. Eller? De är smarta när det passar din agenda.

2% stöttar kriget resten är emot. Men dom är ändå orcher och borde bombas bort från jorden.

Ni är fan inte sanna.

Edit: har skummat igenom dina inlägg och det är inte snälla saker du har att säga om Ryssland eller dess befolkning. Du verkar vara en väldigt hatfull människa.

Därav ska du fan inte ifrågasätta ett skit med din syn och tidigare inlägg på Ryssland.

Ditt inlägg ska vara: "Klart 120% stöttar invasionen, ryssar är ju vidriga och vet eller kan ingenting".

Ditt ifrågasättande i nyans med detta är patetiskt.
Senast redigerad av barkie 2022-06-15 kl. 11:46.
Citera
2022-06-15, 11:47
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Inte för det hör hit,
Men vad hände med Navalnyj tror du??
Han är inte förgiftad, jagad och fängslad för skojs skull eller?
Svinen i Ryssland vägrade sätta upp han som kandidat i presidentval, alla som försöker med valkampanj i Ryssland hotas, jagas, terroriseras och fängslas.

Detta är Rysslands äkta demokrati!

Källa: Europadomstolen
Finns massa fall och åtal att läsa om hur det går till i Ryssland!

Tror nog människor tar Europadomstolens åtal med avgörande som sanning, än Putins knähundar här på flashback som bara sprider lögner.

Har du ingenting annat att komma med än Navalnyj så är du ute på riktigt tunn is. EU är en annan femma men då du verkar vara en EU-supporter kan du onekligen forma en egen tanke.

Sen kan man fråga sig varför Ryssland skulle vilja ha Navalnyj som president? En EU-vurmare som bett om sanktioner från väst mot sitt egna land för det första.

För det andra är han en liberal som suger på EU och USAs spenat. En docka, precis som Zelenskyj. Ingen ryss vill ha den där förrädaren i landet överhuvudtaget.
Senast redigerad av barkie 2022-06-15 kl. 11:52.
Citera
2022-06-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ni påstår att ryssar är orcher, ett fattigt bondland utan toa inomhus, att de är outbildade och saknar kompetens.

Då är det väl inte så konstigt med massivt stöd från befolkningen? De är ju dumma i huvet och "untermencher" eller vad är det ni säger?

Men de passar sig inte. Eller? De är smarta när det passar din agenda.

2% stöttar kriget resten är emot. Men dom är ändå orcher och borde bombas bort från jorden.

Ni är fan inte sanna.

Nej det är inte alls konstigt med ett stort stöd för regimens agerande bland en befolkning som den i Ryssland. Att stödet skulle uppgå till 120% är dock så pass ryskt så att det blir humor som jag inte kunde motstå att kommentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in