2022-06-14, 20:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Notera gärna datumet.....

att putin dödar egna för false flag är känt sedan länge, att lancaster rapproterar från ytterligare ett är givet.....
Langaster är inte bara en patetisk figur som sålt sig till Kreml, han är uppenbart klent begåvad också (vilket öppnar för möjligheten att han tror på vad han säger). Inte ens när dussintals påpekar det uppenbara: att kraniet sågats isär med spikraka snitt vid obduktion, så backar han utan påstår att den spruckit after brand.
https://twitter.com/plnewstoday/status/1496127170728579073?s=21&t=-hd3M8OMxh0jL7tzxZD4Dw

Lancaster är visserligen inte personligen ansvarig för det elände han rapporterar, men jag är ändå benägen att hålla med inlägget som följer i twitter-tråden.
Citera
2022-06-14, 20:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Obekräftade rykten att UAF anfaller Kherson på två fronter. Jag tror inte på detta än dock. Låter för bra för att vara sant.

https://twitter.com/factsdocs/status/1536759875681849346

Liknande uppgifter finns hos denna twittrare, har hitintills haft hög trovärdighet.

Citat:
Kherson counteroffensive north west of centre:
Ukrainian forces are advancing towards Tomyna Balka and Chornobaivka.
Fighting continues around Kyselivka, Molodets'ke. And north east of Tomyna Balka.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1536688683830726657

Omöjligt är det inte, ryssarna fokuserar ju helt på östfronten och har samlat allt tillgängligt dit vilket försvagar de övriga fronterna.
Citera
2022-06-14, 20:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hur resonerar du här? Lancaster har bevisats sprida propaganda och lögner åt Kreml. Vad spelar det då för roll att ”han är på plats”?

En längre genomgång av hans journalistiska gärning hittar du hos Bellingcat här:
https://www.bellingcat.com/news/2022/02/28/exploiting-cadavers-and-faked-ieds-experts-debunk-staged-pre-war-provocation-in-the-donbas/

Om denna artikel inte faller dig i smaken så kan du kolla direkt på Lancasters egen twitter där han rapporterar om ett ”attentat” mot civila:
https://twitter.com/plnewstoday/status/1496070006685196294?s=21&t=-hd3M8OMxh0jL7tzxZD4Dw

Det känns mest som ni är rädda för Lancaster och vill tysta honom, vilket inte är särskilt demokratiskt.

Skilj på genren. Lancaster låter alla komma till tals, och några ljuger säkerligen. Det blir din uppgift som tittare att bedöma vem som kanske ljuger.

Västlig mainstreammedia, när den är som bäst, försöker sålla åt dig. Det är en annan genre. Det blir din uppgift att bedöma vad vinkeln är, och vad som är utanför vinkeln.

Lancasters svaghet: Ibland ger han mikrofonen till någon som kommer med 100% ljug.
MSM svaghet: Kan systematiskt missleda genom hårda klippningar, systematisk vinkling, ta icke-representativa stories, etc.

Lancaster styrka: Mängden vittnesmål ger en trovärdighet som MSM inte har.
MSM styrka: De är typiskt sett organisationer. En organisation kan få bättre kvalitet i undersökningar än independent-journalisters lilla one-man-show.

Jag kan tycka att Lancaster borde vara lite mer explicit och säga oftare: "Mitt mål är att visa det som MSM inte visar, hundratals vittnesbörd från DPR". Jag kan också tycka att statligt finansierad MSM borde uploada oklippta intervjuer i en databas så man kan se hur de vinklat.
Citera
2022-06-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Langaster är inte bara en patetisk figur som sålt sig till Kreml, han är uppenbart klent begåvad också (vilket öppnar för möjligheten att han tror på vad han säger). Inte ens när dussintals påpekar det uppenbara: att kraniet sågats isär med spikraka snitt vid obduktion, så backar han utan påstår att den spruckit after brand.
https://twitter.com/plnewstoday/status/1496127170728579073?s=21&t=-hd3M8OMxh0jL7tzxZD4Dw

Lancaster är visserligen inte personligen ansvarig för det elände han rapporterar, men jag är ändå benägen att hålla med inlägget som följer i twitter-tråden.

Möjligt att han är en "nyttig idiot", men han är för insyltad för att inte veta eller förstå att det är avsiktliga bedrägerier han deltar i. finns för mycket video (från 2018 och innan) som pekar på det.
Citera
2022-06-14, 20:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man kan titta på reportaget och se med egna ögon till att börja med.
Sen har man redan konstaterat att västmedia har ljugit om att Ukraina vinner kriget, så de här personerna har lite mer trvärdighet.
Vänligen länka till västmedia som påstår Ukraina vinner kriget,
tack på förhand din lögnpropp
Citera
2022-06-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Godkväll, jag vill påpeka att "annars" och "om" inte spelar så stor roll i krig

Ifall "annars" och "om" hade Sverige haft hela Europa idag.

Nä, ryssarna får helt enkelt skärpa till sig. De är i det läge de är och det tjänar inget till att gråta och klaga om orättvisor. De är ena riktiga lipsillar måste jag säga, det är väl det främsta intrycket från det här kriget.
Hälsa EU det du. De uppger sig kämpa för "principer om universell internationell rätt", "mänskliga rättigheter", "att krig och aggression aldrig ska få löna sig" och liknande - och för att "försvara" allt detta pumpar de, USA och NATO in vapen till ett värde av flera miljarder dollar i månaden till Ukraina.

Eller också är det helt enkelt sin egen ställning, sin tronstol de försvarar, och kriget kan bäst beskrivas som ett amerikanskt proxykrig (där EU har dragits med på karusellen eftersom man säkerhetsmässigt sett ofta sitter i knät på USA).
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Older than Edda skriver om det långsamma men stadiga gnetandet i riktning Slaviansk:

https://t.me/vysokygovorit/8415

Ryska källor har ingen trovärdighet, och du som överviktig socialbidragsnazist har inte heller någon trovärdighet
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Omöjligt är det inte, ryssarna fokuserar ju helt på östfronten och har samlat allt tillgängligt dit vilket försvagar de övriga fronterna.
Såg precis denna också. Och så finns det uppgifter som tyder på framgångar för UAF vid Davydiv Briv.

https://twitter.com/HeliosRunner/status/1536772835707854849
Citera
2022-06-14, 20:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ska det bli ett nytt Azovdrama nu, medan Zelensky och stora delat av västmedia försöker porträttera några hundra soldater nere i bunkrar under en fabrik som spartanerna vid Thermopyle?

Kiev försöker vinna kriget som propaganda, eftersom de inte klarar att vinna det riktiga, militära kriget. Ungefär som Trump förlorade valet i UUSA 2020, förlorade mängder med mål i domstolar kring detta, men siktade på att vinna kampen om valfuskstoryn i brusmedia.
Propagandakrig står väl inte i motsats till kriget på marken.
Menar du att Ukraina inte hade försökt vinna propagandakriget om det gick (ännu) bättre på marken?

Sedan hade det varit befriande att läsa ett inlägg från dig i ämnet "Rysslands invasion i Ukraina" utan att nämna Trump. Jag inser att det är mycket begärt...
Senast redigerad av DikT 2022-06-14 kl. 20:24.
Citera
2022-06-14, 20:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det känns mest som ni är rädda för Lancaster och vill tysta honom,

Lancasters svaghet: Ibland ger han mikrofonen till någon som kommer med 100% ljug.

100% ljug, Vilket är precis som den köpte clownen själv, så vad är skillnaden.
Citera
2022-06-14, 20:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det känns mest som ni är rädda för Lancaster och vill tysta honom, vilket inte är särskilt demokratiskt.

Skilj på genren. Lancaster låter alla komma till tals, och några ljuger säkerligen. Det blir din uppgift som tittare att bedöma vem som kanske ljuger.

Västlig mainstreammedia, när den är som bäst, försöker sålla åt dig. Det är en annan genre. Det blir din uppgift att bedöma vad vinkeln är, och vad som är utanför vinkeln.

MSM svaghet: Kan systematiskt missleda genom hårda klippningar, systematisk vinkling, ta icke-representativa stories, etc.

Lancaster styrka: Mängden vittnesmål ger en trovärdighet som MSM inte har.
MSM styrka: De är typiskt sett organisationer. En organisation kan få bättre kvalitet i undersökningar än independent-journalisters lilla one-man-show.

Jag kan tycka att Lancaster borde vara lite mer explicit och säga oftare: "Mitt mål är att visa det som MSM inte visar, hundratals vittnesbörd från DPR". Jag kan också tycka att statligt finansierad MSM borde uploada oklippta intervjuer i en databas så man kan se hur de vinklat.
Du måste skämta. Lancaster försöker inte ens låtsas som att han är oberoende journalist. Eller vad sägs om hans kommentar att han ”nu skall rapportera från Ukraina” när han lämnat de s.k. folkrepublikerna?
https://twitter.com/plnewstoday/status/1530272629394919426?s=21&t=-hd3M8OMxh0jL7tzxZD4Dw

Saken är ju att vi vet med 100% säkerhet att Lancaster jobbar för Kremls propagandaapparat. Så varför skall du eller jag titta på hans reportage när vi vet att han utan att blinka lägger ut desinformation som nämnda påstådda IED-attentat, och inte backar ens när han är motbevisad? Om han då rapporterar från en BB-avdelning, varför skall vi tro ett ord han säger? Svar: det skall vi inte.
Citera
2022-06-14, 20:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Du kan inte vara vuxen
Hur definierar du ett självständigt land?
Låter som du är inne på Putins definition av "sovereign nation" som verkar betyda ett land som inte överhuvudtaget behöver bry sig om vad någon annan tycker?!
Kan du lista några exempel på länder som du anser vara självständiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in