2022-06-13, 20:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Överste Vadim Gerasimov, 36, är en av de yngsta ryska soldaterna av högre rang som hittills dött under kriget. Han var befälhavare för en bataljon från Leningradregionen. Ännu finns få uppgifter om hur han dödades, men på torsdagen hölls hans begravning i den ryska hemregionen, enligt Daily Mail.

Samtidigt uppges ytterligare en rysk överste ha dödats. Det handlar om Ruslan Shirin som var stabschef för den 336:e marininfanteribrigaden vid Östersjöflottan, skriver tidningen.

I ett inlägg på*Twitter*skriver Anatolij Stefan, ukrainsk officer, om Shirins död. Han nämner dock inget om omständigheterna kring händelsen.

”Död åt våra fiender”,*skriver den ukrainske militären.

Totalt har 52 överstar dött i Ukraina. Samtidigt sprids nya uppgifter om ryska förluster av krigsmateriel, enligt den amerikanska tankesmedjan Institute for the Study of War,*ISW.
https://www.expressen.se/nyheter/putins-bittra-forluster-tva-nya-overstar-doda/

Slava Ukraini!

Jag undrar när vi börjar se en nedgång av rysslands attacker. Just nu så öser dom bara allt dom har. Jag menar, förr eller senare så tar det slut, eller producerar dom nytt hela tiden?
Citera
2022-06-13, 20:59
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Lite i skymundan så uppmanar USA till en ökning av inköp av rysk konstgödsel i spåren av sanktionernas effekt på pris och tillgång. Jag tror det kommer bli allt svårare för regimen i Washington att behålla sin legitimitet med skenande priser på drivmedel, mat osv.

Citat:
The US government is quietly encouraging agricultural and shipping companies to buy and carry more Russian fertilizer, according to people familiar with the efforts, as sanctions fears have led to a sharp drop in supplies, fueling spiraling global food costs.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-13/us-quietly-urges-russia-fertilizer-deals-to-unlock-grain-trade?srnd=economics-vp
Citera
2022-06-13, 21:00
Medlem
Naofumis avatar
Nazisterna fortsätter att terrorbomb Donetsk. Inget som nämndes i PK-diktaturens media såklart.

It is reported that in 2 hours the Armed Forces of Ukraine fired more than 300 rockets and shells at Donetsk. Vushniki like to shoot at residential areas, I have repeatedly convinced myself of this, but this news has a downside to the coin. If the towed artillery manages to fire more than a hundred shells in 2 hours, then either the Armed Forces of Ukraine attracted too many guns for a fire raid, or something is wrong with the counter-battery fight.

Everything is clear with the Grads, the BM-21 battery jumped up, quickly fired a packet and left the area, but with towed artillery everything is a little different. And yes, in order not to look ridiculous, you don’t need to threaten strikes on “decision-making centers”, you just need to destroy the enemy’s infrastructure for a long time and monotonously, depriving him of the opportunity to properly replenish ammunition and rotate combat units.

https://t-me.translate.goog/vysokygovorit/8401?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Citera
Medlem
Nu rullar det på enligt plan . Vi får akta så ryssen inte tar fram nästa nivå som trollen hotar med

Citat:
De gamla minorna transporterades till Ukraina från den ryska regionen Rostov, där de egentligen skulle ha förstörts. En del av dem ska ha exploderat under transporten, varpå ryska soldater dödats, enligt försvarsdepartementet.
Citera
Bannlyst
Oj oj oj, det går väldigt dåligt för pruttler nu, två våldtäktsgeneraler neutraliserade: https://www.expressen.se/nyheter/putins-bittra-forluster-tva-nya-overstar-doda/

Ukraina går framåt i söder också.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Lite i skymundan så uppmanar USA till en ökning av inköp av rysk konstgödsel i spåren av sanktionernas effekt på pris och tillgång. Jasg tror att det kommer bli allt svårare för regimen i Washington att behålla sin legitimitet med skenande priser på drivmedel, mat osv.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-13/us-quietly-urges-russia-fertilizer-deals-to-unlock-grain-trade?srnd=economics-vp

Verkar inte få svar på min fråga, så du kanske kan hjälpa mig? Kan du inte berätta hur det smakar på Vkusno-i Tochka? Tack!
Citera
2022-06-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men ingen har invaderat Turkiet. Ingen har krävt att Turkiet skall avmilitariseras. Inget grannland har ockuperat turkiska Kurdistan. Det är skillnad på att ha åsikter och att bomba barn.
Det är bara jämförbart till en viss del. Skriver under på det. Jag ville bara ge ett exempel på att separatism stöds i vissa fall, men inte i andra. Kurderna ligger ju bakom terrordåd inom landets gränser, men det har ju inte Donbassarna gjort i Ukraina så vitt jag vet, och kurderna har ingen stark militärmakt bakom sig.
Citera
2022-06-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du kan inte bemöta argument och sakfrågan utan går direkt på känslosås och personligt påhopp.
Det räcker nu.

Det här är problemet med hela vårt samhälle idag. Alla går runt och är”offer”. Är man inte ”offer” för invandringen så är man ”offer” för rasismen och sen är man ”offer” för att man är ”en vit man” och sen är man ”offer” för patriarkatet och sen är man ”offer” pgavfeminsmen.

Eller så har vi människor bara blivit total blåsta i huvudet. Har ngn tänkt på det ngngång?

Jag frågade dig en fråga och du började slänga glåpord direkt. Det var en fråga, inget mer.
Citera
2022-06-13, 21:02
Medlem
Reimers avatar
Smäller som satan när väl Ukrainarna lyckas snoka upp var orcherna gömmer sig.

Citat:
Ukrainian 81st Airmobile Brigade’s artillery units struck an accumulation of Russian equipment resulting in the destruction of 3 BM-27 Uragan MLRSs, one TZM 9T452 for BM-27, 3 Russian fuel tankers and one military crane.

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1536418244944351234
Citera
2022-06-13, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Nazisterna fortsätter att terrorbomb Donetsk. Inget som nämndes i PK-diktaturens media såklart.

Vad snackar du om? Det är allmänt känt och välrapporterat att ryssarna terrorbombar civila mål i Donetsk. Hela den ryska doktrinen går ut på att mala ner städer till grus genom mord med artilleri.

"PK-media" rapporterar om jämt och ständigt om ryssarnas bombningar av civila mål, så varför ljuger du?
Citera
2022-06-13, 21:04
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag undrar när vi börjar se en nedgång av rysslands attacker. Just nu så öser dom bara allt dom har. Jag menar, förr eller senare så tar det slut, eller producerar dom nytt hela tiden?
Vad i helvete ska de producera när de är så beroende av västerländsk teknologi i alla deras vapensystem? De dammar av rekvisita genom att tömma sina depåer från 60 till 80-talet....
Citera
2022-06-13, 21:06
Medlem
Det är väl inte off topic! Donald Trump hade kunnat slå näven i bordet då Ryssland laddade upp för invasion. Däremot tjatade bara Joe Biden om datum för invasionen.

Ja det är en internationell olaglig katastrofal invasion som förstör världsekonomin men främst är det Rysslands framtid som förstörs.

Zelenskij är en vinnare. Men se på dagens siffror för Joe Biden. Rekordlåga 39,7% i approval rate. Motsvarande tid, antal dagar, låg Donald Trump på 41,8%.

Förmodligen råkar Demokraterna illa ut nu. Men man kommer att fortsätta stödja Ukraina, ingen tvekan om det. Och vapnen kommer att strömma till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in