2022-06-13, 20:08
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Märkligt att nato och andra länder fortsätter att skicka in vapen om dom vill att han försvinner. Är inte det lite motsägelsefullt?
De skickar knappt vapen, USA skickar 4 MLRS där hundratals behövs, Frankrike skickar ca 10 artilleripjäser, och ofta långt fram till hösten eller slutet av sommaren när Ukraina förlorar 50k trupper varje månad.

Det som skickas är mest symboliskt. USA/EU är inte intresserad av en lång konflikt med Ryssland, de hade räknat med att besegra Ryssland snabbt. Antingen via ekonomiskt krigsföring, eller via diplomatisk krigsföring eller via militärkrigsföring.

Men Ryssland valuta krascha inte tvärtom nu är den värd för mycket.
Diplomatisk så fick USA inte ens med sig Israel och Indien på sanktionerna, Indien är nu tvärtom en av Ryssland största kunder.
Militärt så såg det bra ut de första två månaderna när Ryssland körde sin kamikaze attack utan flyg eller artilleriunderstöd. Men nu när Ryssland slåss på riktigt i Donbas så är även kriget förlorat.

Det enda USA/EU kan göra nu är att förlänga kriget, men det är inget värt eftersom deras ekonomier tar mer skada av det än Ryssland. PK-diktaturerna upptäckte att det är lättare för Ryssland att klara sig utan McDonald's än det är för dem att klara sig utan gas,olja, ädelgaser, uranium, gödsel osv.

Nu utan seger över Ryssland så vill USA/EU ha fred.

För att förenkla det.

Ryssland trodde de skulle vinna snabbt och få allt de ville.
USA/EU trodde sen att de skulle vinna snabbt över Ryssland och få allt de ville.

Både hade fel, nu vill båda ha fred men nazisterna i Ukraina vill ha krig. De vill krossa demokratin i Krim och Donbas och tvinga "orcherna" och "untermensch" i dessa regioner att vara del av deras skit stat.
Citera
2022-06-13, 20:09
Medlem
Ännu en misslyckad offensiv för dom ryska nazisterna

Citat:
Russian forces conducted assault actions in Sieverodonetsk, conducted offensive at Metyolkine, but failed, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the evening report

https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua/posts/339176611728757
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
En annan film där hohols skjuter oå barn i Kyiv från den eminenta evangeliumsskällan interslava z

https://t.me/intelslava/31097

Går inte att se filmen, kan du inte länka till något som funkar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Nåja, vi får se hur länge "sanktionerna" från Väst håller i sig. Jag blir alltmer tveksam till att länder som Frankrike, Tyskland, Italien m fl kommer fullfölja sina utfästelser rörande "sanktioner" för att rädda det genomkorrupta Ukraina och deras kriminella judepresident.
Det lär inte hända och den ryska regimen har för närvarande panik.
Jag förstår dem, allt håller på att stanna.
Det är kört för Ryssland
Citera
2022-06-13, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dack
På tal om flygbombning så använde ryssarna 3 st FAB - 500 M -62 högexplosiva bomber för att komma ner i det där jävla järnverket den första bomben för att blåsa bort skalet fasaden gavel på verket den andra för att skrota bort utrusning maskiner och slutligen då den tredje bomben ner till bunkern och svinstian där nassarna höll till.
Säker på att det inte var ukrainojudar? Bögar? Knarkare? Eller någon kombination? Nazistjudar?
Det finns många bud om vilka ryssarna vill ha ihjäl.
Citera
2022-06-13, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Alla människor föraktar ryssar, och dess diktaturanhängare.
Det stämmer att Ryssar inte är populära i många länder i Europa (dock inte alla) eller i USA/Kanada. Sovjetunionens existens har satt sina spår och nu även Ukraina kriget.
Resten av världens länder ser däremot mer negativt på nordamerikaner än vad de ser på ryssar.
Läser du massmedia i Mellanöstern, Afrika, Indien, Kina, Sydostasien, Sydamerika så kommer du märka skillnaden. Inte ens Israel är lika negativa till ryssar som vi är i Sverige.
Vi lever i vår egen geografiska filterbubbla.
Apropå det så är tyskar fortfarande inte så poppis heller i Västvärlden.
Citera
2022-06-13, 20:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Avd. narrativförskjutning i media:

NYT:

Tough Questions for West as Ukraine Cities Teeter
/.../But with the momentum of the war shifting more decisively in Russia’s favor, Ukraine’s allies, their economies threatened and their resolve tested, may soon find themselves forced to confront far more fundamental questions than what sort of weapons to provide, including whether to put pressure on Ukraine to reach a peace agreement with Russia or risk Russian escalation with more aggressive military support.

There was always a sense that, when the center of gravity shifted to the south and east, there would be the potential for greater Russian gains based on greater mass and their existing territorial acquisitions,” said Ian Lesser, a former American official who heads the Brussels office of the German Marshall Fund.

But it does raise more serious longer-term questions about the nature of the conflict, Ukraine’s aims and Western aims in relation to those,” he said.
https://www.nytimes.com/2022/06/12/world/europe/ukraine-russia-war-eu.html?smid=url-share
Skitintressant. Tack.

Egentligen är det inte kriget som sådant som är mest spännande, utan de globala processer som påverkas av utvecklingen på slagfältet. Det är otroligt fascinerade att dagligen ta del av pessimistiska analyser från amerikanska mainstreammedia — något har hänt, och jag är nästan säker på att det har med USA:s investeringar i konflikten att göra. Europa ligger steget efter. När ska den förändrade tonen Over There först ge eko hos oss?

I Ukraina är de uppenbarligen helt inställda på att fortsätta kämpa som alla ville att de skulle, och när amerikanerna börjar fingra på handbromsen inser man att det ukrainska motståndet lever sitt eget liv. Det är amerikanerna som har överblicken och analysförmågan. Jag menar visserligen att det varit vagt och otydligt från Washington mest hela tiden. Den amerikanska grundinställningen har varit att dra ut på det. Frågan är när Kiev tröttnar, klipper banden och väljer att köra sitt eget rejs rakt in i bergväggen. Det är ett macho gäng som sitter vid ratten, fast självklart hoppas jag att ukrainarna tar sitt förnuft till fånga om USA börjar pressa dem på allvar att göra kompromisser.

Pax Americana — lika aktuell som Snoddas.
Citera
2022-06-13, 20:12
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det lär inte hända och den ryska regimen har för närvarande panik.
Jag förstår dem, allt håller på att stanna.
Det är kört för Ryssland

Jo ni är många Ukraina-bajsare som påstår detta. Jag är av en annan åsikt. Vi får se helt enkelt.
Citera
2022-06-13, 20:13
Medlem
Citat:
Nåja, vi får se hur länge "sanktionerna" från Väst håller i sig. Jag blir alltmer tveksam till att länder som Frankrike, Tyskland, Italien m fl kommer fullfölja sina utfästelser rörande "sanktioner" för att rädda det genomkorrupta Ukraina och deras kriminella judepresident.

Ja det blir nog skönt för Ukraina när de äntligen lyckas sparka ut Ryss-jävlarna så de får ner korruptionen och kan styra sitt land som en fridfull-demokrati.
Citera
2022-06-13, 20:14
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
De skickar knappt vapen, USA skickar 4 MLRS där hundratals behövs, Frankrike skickar ca 10 artilleripjäser, och ofta långt fram till hösten eller slutet av sommaren när Ukraina förlorar 50k trupper varje månad.

Det som skickas är mest symboliskt. USA/EU är inte intresserad av en lång konflikt med Ryssland, de hade räknat med att besegra Ryssland snabbt. Antingen via ekonomiskt krigsföring, eller via diplomatisk krigsföring eller via militärkrigsföring.

Men Ryssland valuta krascha inte tvärtom nu är den värd för mycket.
Diplomatisk så fick USA inte ens med sig Israel och Indien på sanktionerna, Indien är nu tvärtom en av Ryssland största kunder.
Militärt så såg det bra ut de första två månaderna när Ryssland körde sin kamikaze attack utan flyg eller artilleriunderstöd. Men nu när Ryssland slåss på riktigt i Donbas så är även kriget förlorat.

Det enda USA/EU kan göra nu är att förlänga kriget, men det är inget värt eftersom deras ekonomier tar mer skada av det än Ryssland. PK-diktaturerna upptäckte att det är lättare för Ryssland att klara sig utan McDonald's än det är för dem att klara sig utan gas,olja, ädelgaser, uranium, gödsel osv.

Nu utan seger över Ryssland så vill USA/EU ha fred.

För att förenkla det.

Ryssland trodde de skulle vinna snabbt och få allt de ville.
USA/EU trodde sen att de skulle vinna snabbt över Ryssland och få allt de ville.

Både hade fel, nu vill båda ha fred men nazisterna i Ukraina vill ha krig. De vill krossa demokratin i Krim och Donbas och tvinga "orcherna" och "untermensch" i dessa regioner att vara del av deras skit stat.

Men i slutändan finns det en STOR förlorare och det är ditt ryssland. De har ju ingen armé kvar, varje soldat och material som blir förlorat i Ukraina är ju en vinst för NATO.

Klart att även Ukraina förlorar men vad har de för val? Strida eller leva under putin?

Är det inte sjukt att man i 2022 inte kan äta på Mcdonalds i ryssland?
Citera
2022-06-13, 20:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
På tal om flygbombning så använde ryssarna 3 st FAB - 500 M -62 högexplosiva bomber för att komma ner i det där jävla järnverket den första bomben för att blåsa bort skalet fasaden gavel på verket den andra för att skrota bort utrusning maskiner och slutligen då den tredje bomben ner till bunkern och svinstian där nassarna höll till.

Du verkar stödja Rysslands kamp mot nazismen, delar du Erik Blodyxas syn på Ryssland och Ukraina nedan? Att Ryssland bara säger till sina ryska medborgare att det handlar om nazister, för att få stöd?

Citat:
Att kriminella judar styr Ukraina samtidigt som det finns väpnande förband med hollywoodnazister där är ett faktum. Dessa hollywoodnazister är dessutom tränande och finansierade av USA och britterna m fl.

Att ryssarna använder "nazismen" som ett slagträ mot Ukraina är dels av inrikespolitiska syften, det får den vanliga ryssen att stödja kriget, dels är det riktat mot västerlandets korrupta judiskliberala etablissemang som gjort kampen mot "nazismen" till sin skapelseberättelse. Således: ryssarna skapar legitimitet inrikes och jävlas med dårarna som styr i Väst.

En sak jag märkt med alla hjärntvättade Ukrainaonanister är den smärtsamma oförmågan att hålla två bollar i luften samtidigt. Men det är väl ett utmärkande psykologiskt drag hos den människotyp som så lätt faller offer för propaganda.
Citera
2022-06-13, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
https://www.estianews.gr/protoselida/kyriaki-12-06-2022/

Artikel från en grekisk tidning ("Estia") som intervjuat en grekisk kvinna som spenderat 33 dygn i ett område ockuperat av "Azov".

Enligt henne så fanns det bl.a. personal på plats som var svartklädda utan några emblem som gav instruktioner åt nationalisterna, vilket gjorde att hon gissade på att det var västerländska rådgivare.

Hon påstår att nationalisterna plundrade lägenheter och hus på förnödigheter, medan civibefolkningen var tvungna att "smälta snö för att få vatten".
Här antar jag att detta var i början av konflikten, då jag starkt tvivlar på att det finns någon snö i landet vid denna årstid..

Hon påstår även att det inte var tillåtet för civilbefolkningen att lämna området, utan de var de facto "fångar". Rysktalande Ukrainare ska tydligen blivit konstant förolämpade och förnedrade (verbalt?).

Hon ska enligt egen utsago lyckats fly tillsammans med en del andra och tagit sig till någon rysk vaktpost eller dylikt. Sedan tog hon sig hem till Grekland via Krim.

Om någon som kan grekiska kan mer så var vänlig och rätta mig om jag gjort något misstag.

Jag har också hört om detta flera ggr Av civila i Ukraina.. dock har jag inte hört något om några svartklädda.
Det är mycket som är mysko med detta.

Jag hoppas verkligen framöver att det blir någon slags utredning på dessa sattyg och att Zelensky ställs inför rätta som tillåter detta skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in