2022-06-13, 17:47
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Nej, men rattfylla är det och hon har flera gånger utsatt andra människors för livsfara men henne ska vi tydligen ha överseende med.

Och gottgöra något gör man inte genom att förstöra livet för anhöriga och barn.
Hennes eget mantra är ju "Det där skulle du ha tänkt på innan." Vilka konsekvenser får barn som utsätts för rattfyllon? Jo, ofta skador för livet om de ens får behålla det.

Dessutom löjligt låga straff med tanke på riskerna som är involverade och återfallsstatistik. Dumpen kunde kanske passa på att kräva straffskärpningar även där?
Citera
2022-06-13, 17:49
Medlem
Citat:
Är det ens bekräftat att Dumpens egna legitimerade psykoterapeuter existerar? En anhörig till mig kontaktade Dumpen i egenskap av att vara ett oskyldig offer i det hela och fick noll gehör.

Är det alltså psykoterapeuter som jobbar gratis för Dumpen? Vi har inte fått veta något alls om dessa professionella yrkesutövande psykoterapeuter/psykologer förutom Dumpens skryt. Vilka betalar deras löner? Dumpen är inte ens registrerat som ett företag och Sara får in pengarna på sitt privata konto, är hon revisor nu också kan man tro?
Jösses vad du spekulerar och du har en avlägsen? släkting som …
Kom igen när du inte bara har hörsägen.
Citera
2022-06-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
För att vara tjatig så är det ju ett smärre mysterium varför inte Dumpens egna legitimerade psykoterapeut kan bistå med lite grundläggande riktlinjer eller åtminstone ryta till i efterhand när det går helt överstyr. H*n borde ju ha en yrkesheder att tänka på.

Om det inte är så att medlemmarna i Dumpens terapeutteam är precis lika fiktiva som deras barn är?
Dumpen har ingen info om att de har någon psykoterapeut , de säger att teamet består av 5 samtalschoacher som har handledning av psykoterapeut .
Citera
2022-06-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ja, jag bryr mig.
Har oskyldiga barn i min närhet som blivit drabbade av Dumpens hänsynslöhet.
Hur då?
Citera
2022-06-13, 18:03
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Är det ens bekräftat att Dumpens egna legitimerade psykoterapeuter existerar? En anhörig till mig kontaktade Dumpen i egenskap av att vara ett oskyldig offer i det hela och fick noll gehör.

Är det alltså psykoterapeuter som jobbar gratis för Dumpen? Vi har inte fått veta något alls om dessa professionella yrkesutövande psykoterapeuter/psykologer förutom Dumpens skryt. Vilka betalar deras löner? Dumpen är inte ens registrerat som ett företag och Sara får in pengarna på sitt privata konto, är hon revisor nu också kan man tro?
Bekräftat och bekräftat ... Är man konspiratoriskt lagd (som jag och Lava) så kan man ju misstänka att ryktet om deras existens är en smula överdrivet, möjligtvis?

De har ju i alla fall inte varit så superflitiga i sina skrivarambitioner i alla fall. (Annat än första dagen.)

https://dumpen.se/2022/03/01/nu-invaderar-terapeuterna-dumpen/

Passa på att fråga Radhuslivet nästa gång hon dyker upp. Hon är ju en riktig "pladdermaja" som säkert kan bidra med en allehanda detaljer.
Citera
2022-06-13, 18:08
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Nämns typ 5 gånger att Sara är ansvarig utgivare.

Hur många gånger nämns det att Patrik är? Minst fem också. Det verkar som vissa bara var inkastade i ett samtal de inte riktigt läst på sig på.
Men något fucka de upp mitt i så pallade inte lyssna på slutet när de skulle ta upp Saras domar. Bra att Röstlund inte ville va med på den pajkastningen iaf
Citera
2022-06-13, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför är det inte smart att den ansvariga utgivaren för en hemsida får in pengar på sitt eget konto, hemsidan är ju hennes.
I det sammanhang som nu diskuteras så säger väl det sig självt. Återkommande donationer pga sysselsättning kan likställas både försörjning och/eller arbete som måhända inte på förhand meddelats FK.

Förut ansågs att den sjuka inte blev hjälpt av att kontinuerligt behöva vara sjuk om friskhet kunde vara ett alternativ. Den sjuka skulle inte behöva oroa sig ekonomiskt för att bli frisk.
Senare ändrades regelverket i och med nya läkemedel och medicinska framsteg. Numera är det minst och oftast vart tredje år som FKs läkare och bedömare granskar ärenden.
Citera
2022-06-13, 18:12
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ja, jag bryr mig.
Har oskyldiga barn i min närhet som blivit drabbade av Dumpens hänsynslöhet.
Sara själv är dömd för väldigt många brott och har satt andra människors liv i risk i trafiken gång på gång men hon tycker att vi ska ha överseende med hennes brott medan hon själv inte drar sig ifrån att kasta oskyldiga barn i hetluften trots att barnen är i svåra familjeförhållanden.

När en mor häromdagen bad att hon önskar att barnens far blir avpublicerad för barnens skull drog Sara en liknelse om att hon blev retad när hon var liten för att hon hade svårt hår och numera är det vanligt med svart hår. Så för att Sara blev retad som barn för hennes svarta hår ska barn idag bli drabbade av uthängningar som dem inte bär någon skyldighet i.

Att hon sedan har ett extrem lång historia av brott gör saken bara svårare.

Just domarna har ju Sara vara väldigt öppen med och skrivit om det. Inget är väl nytt med det. Ingen hindrar migrän Martin att när han nyktrat till och släppt kuken spela in några nya sköna indiedängor om att det är fel med pedofili och samtidigt vara lika öppen som Sara med sin omoral örutom att han då ville våldta någon annans barn. Det snarare är väl hedervärt om man öppet kan berätta om sitt förgångna dåliga beteende o jobba får något bra?
Citera
2022-06-13, 18:19
Medlem
Citat:
Det är inte bekräftat att hon får bidrag eller sjukersättning så det är bara spekulationer än så länge. Men om det stämmer att hon tjänar drygt 8000 kr i månaden och använder Dumpen som en personlig plånbok så är det väldigt fult.

Patrik och Sara använder så klart inga egna pengar till dessa resor då båda är skuldsatta enligt en tidigare användare i tråden. Och försöjningsstöd eller sjukersättning ryker om du är kapabel till heltidsarbete vilket Sara uppenbarligen är med tanke på att hon i över 1 år har åkt land och rike och stämt träff med över 100 personer, skött sociala medier för Dumpen, skött hemsidan och varit ansvarig utgivare för sidan.

Och att hon fortfarande använder sitt egna privata swishkonto för donationer med hennes bakgrund med bedrägeri, stöld och snatteri är väldigt oseriöst.
Var och en begriper väl att de inte skulle ha råd att göra detta ideellt på sin fritid med tanke på de låga inkomster de har, precis som diverse sk influenser inte skulle ha råd med diverse om de inte fick donationer och liknande
Citera
2022-06-13, 18:25
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Hennes eget mantra är ju "Det där skulle du ha tänkt på innan." Vilka konsekvenser får barn som utsätts för rattfyllon? Jo, ofta skador för livet om de ens får behålla det.

Dessutom löjligt låga straff med tanke på riskerna som är involverade och återfallsstatistik. Dumpen kunde kanske passa på att kräva straffskärpningar även där?

Får mig att tänka på en mediakanal som hänger ut rattfylla på dumpens vis. Supa någon under bordet sen ringa bylingen när de kör iväg. Vore smaskigt.

För där finns det ju som en av de straffrättsliga områdena faktiskt straff även om du bara satt dig o tänkt köra iväg i bilen. Lite som dumpens peddosar men de kan länsman inte komma åt.

Skämtåsido så borde lagstiftaren snegla på den lagstiftningen för att sätta åt pedofiler fast inget offer än finns. Som ett rattfyllo som bara kört onykter men inte skadat någon kan få straff.
Citera
2022-06-13, 18:27
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Bekräftat och bekräftat ... Är man konspiratoriskt lagd (som jag och Lava) så kan man ju misstänka att ryktet om deras existens är en smula överdrivet, möjligtvis?

De har ju i alla fall inte varit så superflitiga i sina skrivarambitioner i alla fall. (Annat än första dagen.)

https://dumpen.se/2022/03/01/nu-invaderar-terapeuterna-dumpen/

Passa på att fråga Radhuslivet nästa gång hon dyker upp. Hon är ju en riktig "pladdermaja" som säkert kan bidra med en allehanda detaljer.

Tycker personligen att det är bra om de har några eldsjälar som hjälper till med samtalsstöd men om det inte fungerar ju kommunen och vårdcentralen för att hjälpa människor genom tuffa tider i livet. Som tex när man funderar på att döda sina barn för att farsan är ett peddo. Litar mer på professionellt stöd samt övrig familj vid sådana tillfällen.
Citera
2022-06-13, 18:29
Medlem
SigurdCaesars avatar
Kan glädja trådföljarna med att våra samhällsbärare som driver Dumpen smörjer kråset på Sturehof i skrivande stund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in