2022-06-13, 16:35
Medlem
oceandrives avatar
Ny tysk gädda #110
Citera
2022-06-13, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Så Sara använder sina 8000 kr i månaden till att betala hyra, mat, kläder, diverse utgifter och att ta hand om sina barn plus att åka över hela Sverige med bil och ta in på hotell. På ungefär ett år har dem stämt träff med över 100 män så dem har uppenbarligen detta som heltidssyssla. Gud vad långt man kommer med 8000 kr i månaden.

Hon är väl en bidragsfuskare. Hon bryter alltså emot de flesta regler som finns, fast vissa lagar tycker hon bestämt att andra ska följa. Vilken hycklare.
Citera
2022-06-13, 16:37
Medlem
Det enda bolagsengagemanget Sara är delaktig i handlar om något helt annat än vad Dumpen gör.
Så var går Dumpens pengar förutom Saras privata swish-konto, hon har ju inga andra bolagsengagemang.
Citera
2022-06-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
När blir det tal om skatt? Gissar att Patrik kan det där
Den där prästen som fick sluta sitt jobb blev kraftigt upptaxerad pga sitt bloggande och aktiviteter på nätet .. hon bad om donationer i varje inlägg för kunna fortsätta skriva och då sågs det som att hon utförde ett arbete
Citera
2022-06-13, 16:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
När blir det tal om skatt? Gissar att Patrik kan det där

Nedanstående länkar kanske är av intresse för din fundering?

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/sabeskattasdinlon.4.54a3d27615036ac09f316ce.html

https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/delningsekonomi/hobby.4.58d555751259e4d661680003940.html
Citera
2022-06-13, 16:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den där prästen som fick sluta sitt jobb blev kraftigt upptaxerad pga sitt bloggande och aktiviteter på nätet .. hon bad om donationer i varje inlägg för kunna fortsätta skriva och då sågs det som att hon utförde ett arbete

Ja just, det verkar varit en svidande käftsmäll:

http://helenaedlund.se/kriget-mot-swish-hororna-har-inletts/

https://www.dagen.se/nyheter/2020/09/02/bloggande-prasten-helena-edlund-i-tvist-med-skatteverket/
Citera
2022-06-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/sabeskattasdinlon.4.54a3d27615036ac09f316ce.html

https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/delningsekonomi/hobby.4.58d555751259e4d661680003940.html

Tack. Undra om Patrik lusläst.
Citera
2022-06-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Hon är väl en bidragsfuskare. Hon bryter alltså emot de flesta regler som finns, fast vissa lagar tycker hon bestämt att andra ska följa. Vilken hycklare.

Jag undrar verkligen genuint var pengarna går för hur skattar hon pengarna som kommer in i form av bidrag när hon inte är med i något bolagsengagemang rörande Dumpen? Om det tidigare inlägget stämmer att hon har en månadsinkomst på 8000 kr (ej bekräftat) så undrar man verkligen vad som försiggår bakom kulisserna.

Varför är Dumpens verksamhet fortfarande inte reggat som ett företag? Varför går pengarna efter ett år fortfarande in direkt på Saras privata konto? Är Patrik Sjöbergs 242 involverat som företag?

Jag har en familjemedlem som blev uthängd på Dumpen och jag har brutit kontakten med personen helt men personens barn hamnade rejält i skiten på grund av uthängningen vilket inte är okej. Dumpen verkar verkligen inte schyssta även om jag egentligen är glad över att min familjemedlem blev exponerad.

Är helt ställd över alla Saras domar och speciellt att rattfylla förekommer flera gånger, var är hennes respekt för andras liv? Sen att hon ägnat sig åt bedrägeri, stöld och snatteri och samtidigt får in alla donationer på sitt privata swish-konto trots att dem har varit verksamma i mer än 1 år är väldigt märkligt. Var är företagskontot? Varför är inte Sara registerad på Dumpen som företag? Vad är det som sker bakom kulisserna?

Det vore bra om seriösa och kompetenta människor drev Dumpen istället för dessa två människor.
Citera
2022-06-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Ny tysk gädda #110

Ny och ny men senaste ja. I denna tillämpar Sara sina färdigheter hen lärt sig efter att ha storkonsumerat Cops på tv 6.
Citera
2022-06-13, 16:53
Medlem
Citat:
Jag undrar verkligen genuint var pengarna går för hur skattar hon pengarna som kommer in i form av bidrag när hon inte är med i något bolagsengagemang rörande Dumpen? Om det tidigare inlägget stämmer att hon har en månadsinkomst på 8000 kr (ej bekräftat) så undrar man verkligen vad som försiggår bakom kulisserna.

Varför är Dumpens verksamhet fortfarande inte reggat som ett företag? Varför går pengarna efter ett år fortfarande in direkt på Saras privata konto? Är Patrik Sjöbergs 242 involverat som företag?

Jag har en familjemedlem som blev uthängd på Dumpen och jag har brutit kontakten med personen helt men personens barn hamnade rejält i skiten på grund av uthängningen vilket inte är okej. Dumpen verkar verkligen inte schyssta även om jag egentligen är glad över att min familjemedlem blev exponerad.

Är helt ställd över alla Saras domar och speciellt att rattfylla förekommer flera gånger, var är hennes respekt för andras liv? Sen att hon ägnat sig åt bedrägeri, stöld och snatteri och samtidigt får in alla donationer på sitt privata swish-konto trots att dem har varit verksamma i mer än 1 år är väldigt märkligt. Var är företagskontot? Varför är inte Sara registerad på Dumpen som företag? Vad är det som sker bakom kulisserna?

Det vore bra om seriösa och kompetenta människor drev Dumpen istället för dessa två människor.

Tycker också det är dags att någon annan tar över i fall det ska finnas en chans att detta finns kvar i framtiden, det är för oseriöst med två kriminella som åker runt på hämdturne.
Citera
2022-06-13, 16:54
Medlem
Citat:

Hittar ingenstans information om att Dumpen är ett företag så varför skulle det finnas ett företagskonto
Citera
2022-06-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Dumpen är återigen inte en hobby, det är defintivt en huvudinkomst för åtminstone ena parten som verkar tjäna en fraktion av Dumpen får in.

Nu är det inte bekräftat att Sara tjänar 8000 kr i månaden men om så är fallet och om det obekräftade påståendet tidigare i tråden gällande att hon får bidrag eller sjukersättning stämmer, då är hon ute på tunn is. Hon är inte registrerad på någon bolagsverksamhet förutom ett irrelevant företagande och hon använder sitt privata Swish-konto istället för ett företagskonto och nu har Dumpen även börjat med kryptovaluta-donationer. Att detta skulle vara en hobbyverksamhet när dem har träffat fler än 100 män på ett år och åkt över land och rike, tagit in på hotell på många ställen är ju bara dina egna fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in