Citat:
Ursprungligen postat av
ErichvonEinstein
Att agera som journalist behöver inte = journalistik. Utgivningsbevis säger inget om saken mer än formellt.
Om dumpen inte förtalar barn, familjer och privatpersoner som hängs ut nakna som pedofiler/gäddor kopplade till avskyvärda chattar trots att de inget fel eller brottsligt gjort; vad är det då dumpen gör?
Är det tvistigt om gäddornas beteende är klandervärda, att det får spridning, att nyhetsvärde oftast saknas m.m...
Menar du att sanningshalten och att det från början var egna foton och chattloggar förmildrar så pass mycket att dumpen skulle gå fri?
Förklara vad dumpen huvudsakligen sysslar med och på vilka lagliga grunder.
Jag vet inte om det finns något olagligt här som skulle göra Dumpen olaglig. Kan du ange något sådant?
Och för att svara på din fråga så är det juridiska alldeles för snårigt för mig. Sen vet ju inte jag allt om vad de som jobbar på Dumpen gör.
Så det kokar ju ner till att jag kan göra några funderingar kring det som jag ser. Och det är att de chattar med gubbgäddor. Det är knappast olagligt. De stämmer ett möte. Det är knappast olagligt.
De visar direkt att de filmar och sätter igång och pratar med dem om vad de sagt i chattarna.
Och just i det kan jag inte se något olagligt, men som sagt, jag är okunnig om det juridiska så om det finns något i detta som bryter mot lagen som du vet så berätta gärna det. För då får man lära sig lite mer om detta rätt känsliga ämne.