Citat:
Vilket nonsens. Ingen har motbevisat Gud heller. Betyder det att han existerar då? Enligt ditt svar, är det som inte går att motbevisa, sant. Alltså existerar Gud enligt dig. Du kan ha googlat mycket, men vetenskap förstår du dig uppenbarligen inte på. Att ett experiment visat samma sak gång på gång, betyder bara att det är så. Frågan är varför. Det är det man behöver söka svar på.Så du sitter och påstår att experiment som visar samma resultat gång på gång bara är en tro. Och slutsatserna man drar av det är galenskaper i form av religion, som är helt grundlösa, när det finns flera experiment som stöder dom? Har du läst Descartes för första gången eller vad är det frågan om?
Nämn några relevanta vetenskapsmän som motbevisat något av det jag har sagt, och nämn någon som är kändare än t.ex Neil degrasse tyson hur skum som han än må vara, är onekligen en av de kändaste fysikerna vid liv. Eller Elon Mosk, inte heller ökänd?
Ditt tal om information kan vara bland det flummigaste jag hört, enligt ditt resonemang får man anta att det var enklare att informera sig om månen på 1500 talet än att gå in på google earth och få live uppdaterade satellit bilder av månen. Eller att det är mer informerande att behöva traska till ett bilbiotek på 1500 talet där det finns ett få antal böcker, än att kunna läsa varenda bok i hela världen direkt på din iphone. Eller att antika grekernas kunskap inte finns tillgängligt för oss? Vi kan lära oss allt dom lärde, mycket enklare, plus hur många år till av forskande för att komma dit vi är idag.
Nämn några relevanta vetenskapsmän som motbevisat något av det jag har sagt, och nämn någon som är kändare än t.ex Neil degrasse tyson hur skum som han än må vara, är onekligen en av de kändaste fysikerna vid liv. Eller Elon Mosk, inte heller ökänd?
Ditt tal om information kan vara bland det flummigaste jag hört, enligt ditt resonemang får man anta att det var enklare att informera sig om månen på 1500 talet än att gå in på google earth och få live uppdaterade satellit bilder av månen. Eller att det är mer informerande att behöva traska till ett bilbiotek på 1500 talet där det finns ett få antal böcker, än att kunna läsa varenda bok i hela världen direkt på din iphone. Eller att antika grekernas kunskap inte finns tillgängligt för oss? Vi kan lära oss allt dom lärde, mycket enklare, plus hur många år till av forskande för att komma dit vi är idag.
Anser man att det beror på en simulering, måste man visa kopplingen till det. Annars kan man lika gärna säga att det är Gud, eller vad som helst, man kan hitta på.
Vad Elon Musk eller andra påstås anse, har ingen betydelse för mig. Jag har ingen Gud eller präster som jag följer. Jag är inte troende. Blir Musk religiös och säger att Gud finns, kommer jag inte att tro på det, bara för att det är han som anser det.
Jag tycker du ska tänka själv och förklara vem eller vad, som har skapat simuleringen du svamlar om.
För att jag ens ska anse något som troligt, måste man ha belägg för att det är så.
Senast redigerad av EnCarte 2022-06-12 kl. 11:51.
Senast redigerad av EnCarte 2022-06-12 kl. 11:51.