Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja de kommer nog få retirera. De får återkomma när de har mer artilleri och ammunition till 155mm.
Deras situation är verkligen hopplös, sprängs i bitar och löper risk att bli helt avskurna. Tror dock inte någon reträtt kommer tillåtas, Zelenskys besök där nyligen tyder inte på det. Det borde redan ha skett. Risken finns också att det mer liknar vild flykt med enorma förluster. Då är de säkrare i sina skyttegravar. Samtidigt binder de upp rysk trupp som vid reträtt kan omgruperas till andra frontavsnitt. Kanske kan de hålla ut nån vecka till?
De har ett öde att möta i form av död genom artilleribeskjutning eller krigsfångenskap och påföljande skenrättengång