Citat:
Ursprungligen postat av
LetMomSleep
Poängen är att du inte ska avfärda saker enbart för att det kommer från ”fel” källa. Du behöver inte ha ”förtroende” för ett skit, använd din egen hjärna.
Därför att Ryssland är och alltid har varit en fiende/hot mot oss medan Ukraina inte är det. Vi kan dessutom ha en ömsesidigt relation som gynnar båda parter med Ukraina, som idag tex när de dödar ryska soldater och förstör ryskt materiell som vi slipper döda/förstöra i ett senare skede.
Ditt ”stora intresse för historia” är ju rent skitsnack, du är totalt historielös som överhuvudtaget överväger att inte ta ställning mot Ryssland. Och ditt ”umgänge med både ryssar och ukrainare” är ju rena anekdoter, inser du inte själv hur vansinnigt det vore att dra några slutsatser utifrån detta? Typisk kvinnologik.
Jag avfärdar endast västerländsk MSM för att de ljugit för oss om så mycket annat (som inte har något med Ryssarna att göra överhuvudtaget). Detta har inget med "fel sida" att göra, så försök inte att lägga ord i mun på mig här.
Hade dagens konflikt i Ukraina inte existerat och de inte nämnt något om ryssarna alls så skulle jag fortfarande uppaman folk att inte lita på MSM, precis som jag gjorde innan invasionen. Det handlar om vilket ämne som helst.
Du skriver ironiskt nog om att "använda hjärnan" men fortsätter att blint lita på de som konstant ljugit för dig i decennier.
Gör du så i ditt privatliv med? Om någon du känner ständigt ljuger för dig, fortsätter du att lita på henne eller honom? Om inte så hycklar du, och om det är så du gör så är du inte särskilt klipskt av dig...
Du är medveten om att Ukraina var en del av Sovjetunionen? Det fanns Ukrainare som spionerade på Sverige, lika mycket som det fanns Ryssar? Ukrainare var med och vaktade Berlinmuren, Ukrainare var med och dödade andra sovjetiska medborgare osv?
För att det inte passar ditt narrativ så verkar du "glömma" denna detalj och väljer att kalla alla du anser som "onda" för "Ryssar".
Objektiv? Jo tjena.
Så om man inte håller med dig så är man "historielös"? Jisses vilken extrem inställning du verkar ha till detta ämne. Och fint med den lilla misogynistiska bonuskommentaren på slutet där!