2022-06-11, 16:06
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Så påstås det av dig och andra att MSM och västmedia döljer problemen i Ukraina och ljuger om Ryssland.

Ja nu gör dom det. De skriver helt annorlunda idag trots att de skrev helt öppet om det fram till 2020.

Var hittar du samma typ av reportage 2022?
Citera
2022-06-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Det är inte vad som säg, utan det som görs som räknas. Hur mycket sanktioner infördes mot USA då? Noll. Inga sanktioner för Vietnamkriget. Inga för Irak. Libyen. Jemen eller Afghanistan.

Du är korkad om du tror att USA är the Hood guys och att allt Aftonbladet publicerar är fakta

Sovjet hade konstanta sanktioner mot USA hela tiden... hört talas om järnridån.

I Jemen krigar Saudi. Invasionen mot Libyen skedde under Frankrikes flagga.

Afganistan invaderades av Ryssland.
Citera
2022-06-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ja nu gör dom det. De skriver helt annorlunda idag trots att de skrev helt öppet om det fram till 2020.

Var hittar du samma typ av reportage 2022?

Nej, nej... jag var med på den tiden.. jag minns verkligen vade som hände och följde det noga.

Du ljuger mest och hittar på. Det mesta du skriver är ett skämt faktiskt.
Citera
2022-06-11, 16:18
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Nej, nej... jag var med på den tiden.. jag minns verkligen vade som hände och följde det noga.

Du ljuger mest och hittar på. Det mesta du skriver är ett skämt faktiskt.

Jag ger hänvisar till källor hela tiden. Vad menar du att jag ljuger om när jag hävdar att dessa källor jag gav här: (FB) Kommer svensken förstå Ryssland är the good guys - varför blir Ukrainafans nazister menar att Ukraina har ett stort nazistproblem? Till och med NATOs "think tank" Atlantic Council säger att de har ett stort problem med nynazistiska grupper. Är det jag eller de som ljuger? Hur ska du ha det egentligen?
Citera
2022-06-11, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
USA och EU är inte hela världen. Japp väst media allt de gör är att ljuga. Rysk "stats media" är mer pålitlig

Precis. Rysk statsmedia är bland de tre av världens pålitligaste. Bäst är Nordkorea, följt av den kinesiska. Egentligen behövs ingen mer media.
Citera
2022-06-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Har du hört talas om google?

Fördubblad svensk vapenexport till krigförande länder i Jemen
https://omvarlden.se/nyheter/fordubblad-svensk-vapenexport-till-krigforande-lander-i-jemen/

Yemen-related Sanctions
https://home.treasury.gov/policy-issues/financial-sanctions/sanctions-programs-and-country-information/yemen-related-sanctions

Du får gärna ta fram info om du vill. Jag bryr mig inte.

Ingen av dina länkar talar om vad Sverige sålt.

GlobalEye är en produkt som är defensiv kring att bevaka egna egna luftrummet. Meningslös i Jemen.

Vad merP Och den såldes till UAE.
Citera
2022-06-11, 18:11
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Haha ja precis ” vilka nazister avses ” ryska och ukrainska nazister är ju som transpersoner. Det identifierar sig som nazister på sig höjd. Men eftersom de är slaver och inte arier så kan de inte vara nazister.

Och nazistproblemet är fanimig större i Wagnergruppen än i hela Ukraina.

Har Ryssland nazistläger för sina småttingar som Ukraina haft sedan 2016 också? Då vill jag gärna se en film på det innan jag tror på det.

https://youtu.be/jiBXmbkwiSw
Citera
2022-06-11, 23:02
Medlem
Citat:
Sovjet hade konstanta sanktioner mot USA hela tiden... hört talas om järnridån.

I Jemen krigar Saudi. Invasionen mot Libyen skedde under Frankrikes flagga.

Afganistan invaderades av Ryssland.

EU och Sverige införde dock inga sankationer mot USA.

Putin är maffialedare och Ryssland en korrupt stat. Nöjd?! Där är vi överens .

Dock är USA INTE värre då man rättfärdigar sitt massmord och maffiafasoner med att de är bästa landet i världen och har guds välsignelse.
Citera
2022-06-12, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser på nyhetssidor, facebook och andra platser att i princip hela Sverige lurats att det är synd om stackars Ukraina som blivit attackerade av stora elaka Ryssland. Alla ser bilder på människor i krig men ingen tar sig tiden att tänka själva.

Fokus hamnar konstant på de civila men ingen verkar vilja se sanningen, att Ukrainas regim är fruktansvärd. Ukraina är ett korrupt land där presidenten är mer diktator än Putin någonsin varit. Han har lurat Europa så det bara sjunger om det, alla tror han är någon slags modig soldat som bryr sig om folket. Han är skicklig, hans falska propaganda har fungerat. Folkmorden Ukraina gjort mot Ryssar har ingen ens förstått att de hänt, så duktig har den jäveln varit på sin propaganda.

Han offrar nu sitt eget folk, nekar Rysslands sjysta krav och förstör Ukraina för all framtid, medan han själv blir mäktigare och rikare varje dag.

Snart kommer Zelensky att kräva att Ukraina ska få gå med i både EU och NATO, han är ett sånt jävla manipulativt svin så att det inte finns.

Kommer svensken NÅGONSIN förstå att det är Ukraina som är bad guys här och att Rysslands invasion var rättfärdigad? Kommer historien skrivas på fel sätt? Kommer de ens försöka se båda sidor eller är gemene svensk så sjukt hjärntvättad av politiker och media att de inte ens kommer försöka. Jag tror tyvärr det.

Kommer nu få massa svar som "rysstroll" eller "det var ju Ryssland som började" etc, som bevisar min poäng att många inte ens VILL försöka se båda sidor.

Det är tragiskt, inte för att jag bryr mig särskilt mycket om Ryssland, bara att svinet Zelensky kommer komma undan med sina brott och den stora tragedin är att vanliga människor är för lättlurade och går på alla lögner.

Det är bara psykiskt sjuka personer som du som håller på Ryssland. Det blotta faktum att du bor i Sverige och har tillgång till en (åtminstone jämfört med Rysslands) hyfsat opartisk nyhetsrapportering men håller på Ryssland bevisar att du är abnorm. Inte ens de flesta ryssar håller på Ryssland, men flertalet låtsas för att de är rädda för fängelse eller att bli misshandlade eller dödade av snuten. En liten minoritet av modiga ryssar protesterar öppet eller kastar t.o.m. bomber på ryska värvningskontor, militärförråd, kemiska fabriker etc. Det är riktiga människor. Du och dina gelikar är däremot inte mer värda än kackerlackor.
Citera
2022-06-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Fast vad jag menade var inte att din åsikt formas av dina medmänniskor, utan av främst MSM. Samma MSM som ljugit om hundratals andra saker. Varför ha förtroende för några som ständigt ljuger? Borde man inte bli extra misstänksam när någon som ofta ljuger påstår något, oavsett vilket ämne det handlar om?
Ja, men de flesta som växte upp med Ryssskräck är väl gamla eller döda vid det här laget? Så vida jag känner till så finns ingen rysskräck bland yngre generationer i Sverige, mycket tack vare internet.

Poängen är att du inte ska avfärda saker enbart för att det kommer från ”fel” källa. Du behöver inte ha ”förtroende” för ett skit, använd din egen hjärna.

Citat:
Varför tycker du man ska stödja den sidan?

Därför att Ryssland är och alltid har varit en fiende/hot mot oss medan Ukraina inte är det. Vi kan dessutom ha en ömsesidigt relation som gynnar båda parter med Ukraina, som idag tex när de dödar ryska soldater och förstör ryskt materiell som vi slipper döda/förstöra i ett senare skede.

Citat:
Jag bygger mina åsikter på gediget resande i världen (inklusive i dessa områden), på ett stort intresse för historia sedan jag var barn, på umgänge med både Ryssar och Ukrainare både i verkliga livet och över nätet, samt på simpelt sunt förnuft att man inte ska lita på någon som konstant ljuger om allt möjligt.

Vad är din erfarenhet som ger dig pondus att uttala dig i frågan så självsäkert?

Ditt ”stora intresse för historia” är ju rent skitsnack, du är totalt historielös som överhuvudtaget överväger att inte ta ställning mot Ryssland. Och ditt ”umgänge med både ryssar och ukrainare” är ju rena anekdoter, inser du inte själv hur vansinnigt det vore att dra några slutsatser utifrån detta? Typisk kvinnologik.
Citera
2022-06-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
EU och Sverige införde dock inga sankationer mot USA.

Putin är maffialedare och Ryssland en korrupt stat. Nöjd?! Där är vi överens .

Dock är USA INTE värre då man rättfärdigar sitt massmord och maffiafasoner med att de är bästa landet i världen och har guds välsignelse.

Sverige tog hem sin ambassadör från USA faktiskt under Vietnamkriget.
Citera
2022-06-13, 16:17
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Poängen är att du inte ska avfärda saker enbart för att det kommer från ”fel” källa. Du behöver inte ha ”förtroende” för ett skit, använd din egen hjärna.

Därför att Ryssland är och alltid har varit en fiende/hot mot oss medan Ukraina inte är det. Vi kan dessutom ha en ömsesidigt relation som gynnar båda parter med Ukraina, som idag tex när de dödar ryska soldater och förstör ryskt materiell som vi slipper döda/förstöra i ett senare skede.

Ditt ”stora intresse för historia” är ju rent skitsnack, du är totalt historielös som överhuvudtaget överväger att inte ta ställning mot Ryssland. Och ditt ”umgänge med både ryssar och ukrainare” är ju rena anekdoter, inser du inte själv hur vansinnigt det vore att dra några slutsatser utifrån detta? Typisk kvinnologik.

Jag avfärdar endast västerländsk MSM för att de ljugit för oss om så mycket annat (som inte har något med Ryssarna att göra överhuvudtaget). Detta har inget med "fel sida" att göra, så försök inte att lägga ord i mun på mig här.
Hade dagens konflikt i Ukraina inte existerat och de inte nämnt något om ryssarna alls så skulle jag fortfarande uppaman folk att inte lita på MSM, precis som jag gjorde innan invasionen. Det handlar om vilket ämne som helst.

Du skriver ironiskt nog om att "använda hjärnan" men fortsätter att blint lita på de som konstant ljugit för dig i decennier.
Gör du så i ditt privatliv med? Om någon du känner ständigt ljuger för dig, fortsätter du att lita på henne eller honom? Om inte så hycklar du, och om det är så du gör så är du inte särskilt klipskt av dig...

Du är medveten om att Ukraina var en del av Sovjetunionen? Det fanns Ukrainare som spionerade på Sverige, lika mycket som det fanns Ryssar? Ukrainare var med och vaktade Berlinmuren, Ukrainare var med och dödade andra sovjetiska medborgare osv?
För att det inte passar ditt narrativ så verkar du "glömma" denna detalj och väljer att kalla alla du anser som "onda" för "Ryssar".
Objektiv? Jo tjena.

Så om man inte håller med dig så är man "historielös"? Jisses vilken extrem inställning du verkar ha till detta ämne. Och fint med den lilla misogynistiska bonuskommentaren på slutet där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in