2022-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja är inget krig det är en speciell militär operation lär dig semantikes betydelse.

Ska ge dig ett pedagogiskt exempel.

Om du skärsår från en kniv, är din arm amputerad då? nej det är ett skärsår och ingen amputation.

Detta är inget krig för jag lovar dig hade ryssland förklarat krig hade detta varit över på nolltid men det är en speciell militär operation av taktisk finess där fokuset är på att demilitarisera och skydda civila.

Man får inte ljuga, Putin ljuger aldrig och lagen är för att inte sprida lögner, absolut inget med att hindra yttrafriheten ty Ryssland är en demokrati.

Åk till Röda torget och håll upp ett blankt A4 ark så blir du arresterad, det är din definition på demokrati.
Citera
2022-06-10, 19:57
Avstängd
smaug20017s avatar
Mongoliska negermedlemmar som hastigt har lämnat oss...
Citat:
Captain Yuri Dorokhov was officially denazified and demilitarized.
Lieutenant Eduard Saizheev was officially denazified and demilitarized.
https://twitter.com/Shtirlitz53/status/1535141999371747329

Have a nice trip...
Citera
2022-06-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

”UNDERRÄTTELSERAPPORT: RYSSLAND ÖVERLÄGSET I STRIDSKRAFT
Nya underrättelserapporter från ukrainska och västerländska källor målar upp en dyster bild av situationen vid frontlinjen i Donbass.
Ukrainska trupper uppges lida massiva förluster då de ryska styrkorna är överlägsna i antal av artilleripjäser och ammunition, rapporterar The Independent. För varje ukrainsk artilleripjäs har Ryssland 40 stycken, hävdas det bland annat.”

Oj då, vem är idioten nu? Men häng du på tiktok och twitter.

Och vem var det som inte litade på ukrainska och västerländska källor? Du var väl en av dem, om jag minns rätt.
Citera
2022-06-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Snurrigt inlägg. Det är amerikanska demokrater som är de nya krigshetsarna, och de har ju en stor otvättad och korrupt byk att dölja i UA. Säger bara en sak: Hunter Biden et. al... Demokraterna är livrädda för att sanningen ska komma fram.

Jag knarkar inte, jag super. Bara en enda G&T såhär långt dock...

Och vilka orcher är dom gamla krigshetsarna som invaderar ett nytt grannland varannat år?
Citera
2022-06-10, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Mongoliska negermedlemmar som hastigt har lämnat oss...

https://twitter.com/Shtirlitz53/status/1535141999371747329

Have a nice trip...

Nämen?!

Vad synd!

TJOHOO…..!!😁🤣👍
Citera
2022-06-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
<offtopic>
Det fetmarkerade:
1. Statskupp heter det
2. knappast en statskupp, där de på Kapitolium insläppta (i vissa fall)/inträngande pajaserna gick runt. Nästan ingen hade beväpning i form av skjutvapen.
<slut offtopic>

I övrigt håller jag med dig.
Nyttig idiot är utryck som kom från Lenin. Nyttiga idioter som var de första att få åka gratis transport till Sibirien eller få en kroppspiercing i nacken med en kula i kaliber 7,62×38mmR (Nagant), 7,62x25mm (Tokarev) eller 9x18mm (Makarov).

Statskupp var såklart fel här håller med. De stormade skiten. Du fattar.
Citera
2022-06-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Många föredrar nog den västliga queera varianten framför de Ryska HBTQn.

Du menar VDV va?
Citera
2022-06-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du har fel. Ryssarna avancerar på att dom kan skjuta tungt artilleri. Men väst kommer skicka fler vapen. Tänk på att Ryssland har begränsade resurser och ligger full max på sin styrka nu

Tu-22M, Tu-95 och Tu-160 har inte använts än. Så det är långt ifrån full styrka Ryssland använder.
Citera
2022-06-10, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Ja, fy fan.

Med de sanktioner och viseringskraven som nu införts kommer det att vara soprent på ryssar, i hela Europa.

Soprent.

Iallafall under min återstående levnad.

Helt underbart. Dra iväg över helgen. London. Prag. Wien.

Slippa horderna av blekfeta gubbar och kärringar med dåliga tänder som ska tränga sig före överallt.

Slippa skrikande och diskuterande ryssjävlar som inte fattade att vattnet kostade 2 Euro flaskan och därför inte har råd att lösa ut sig från restaurangen.

Så jävla skönt det ska bli!

Det är precis som om använt en megaflaska ryss-radar och sprayat i varenda hörn av Europa.

Ryss-fritt. Kackerlacks-fritt!
Blingblingfolket som har råd att resa tar ut sina frustrationer när de kommer till andra länder, även där skall de domdera och visa hur fattiga vi i övriga Europa är, de är betydligt mer modesta på hemmarestaurangen. I Ryssland ser man sällan samma svinbeteende som utanför Ryssland .
Citera
2022-06-10, 20:17
Avstängd
En krigsfotgraf tog en bild på en ukrainsk civil som är fastbunden av en ukrainsk militär.?
Om det är Azov står dock inte. Om mannen överlevde framgick inte heller. Men jag börjat på riktigt undra vad fan det är för militär dom har i Ukraina.?

Varnar för obehaglig bild!
https://www.economist.com/media-assets/image/1843_20220407_RONHAVIT_001.jpg
Citera
2022-06-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Du menar VDV va?
Ja jag menar den gamla traditionen där äldre rekryter bögvåldtar de yngre inom Ryska armén.

Det är inte vackert.
Citera
2022-06-10, 20:18
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag är av samma uppfattning, jag har vare sig jag vill eller inte bra koll på ryssar och Ryssland och dess industri.

Utanför de asfalterade områdena har de ingen koll, i de asfalterade områdena vågar de inte ha någon uppfattning, de vågar inte ens ha någon koll. Skygglappar är vad som gäller.

Det är intressant att i tråden läsa inlägg av diktaturkramarna som tror sig ha koll på Ryssland, t.ex. de som hävdar att det är bra för landet att lägga pengar på hög och inte minst de ännu mer lågbegåvade som tror att Kina är lösningen på Rysslands alla problem… de har aldrig skumpat runt i lervällingen utanför städerna.
Precis så, man fattar ganska snabbt när man läser i den här tråden att merparten av de som skriver aldrig satt sin fot varesig i Ryssland eller Ukraina. Och har de gjort det har de garanterat aldrig varit utanför de största städerna.

Uppfattningen kring livet i Ryssland och mentaliteten hos ryssarna är helt skev. Dock ska det sägas att den är lika skev hos trollen på bägge sidor…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in