2022-06-10, 00:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
För en månad sedan var det ngt logistisk-tomte-befäl som tog livet av sig när de langat fram bmps och stridsvagnar från lager eftersom dessa hade blivit total-lootade som bla ljusförstärkare och mörkersikten.

Även sett när Ukrainare visat insidorna på vissa bmps var de inte finns en enda grej kvar på insidan inte ens vadderingar på sätena är kvar precis allt som suttit löst har ryssarna själv snott Ungefär att åka i en diskbänk. Metall-kista.

Ja bara 10 % av stridsvagnarna fungerade. Ibland saknades hela motorn! https://nypost.com/2022/03/29/russia-commander-kills-himself-after-units-tanks-dismantled-ukraine/
Citera
2022-06-10, 00:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
USA och Kanda har försett dem med båda två. Det var detta som nyligen fick Putte hota med att vidta åtgärder mot de västerländska länder som levererat dem, ifall de användes mot mål på rysk mark.
Här är en M777 i tjänst på östfronten: https://www.rferl.org/a/ukraine-russian-underperforming-military-standish-interview/31891133.html
Det är nog Himars raketartilleri du tänker på som har räckvidd på 500 km. Dvs Moskva inom räckhåll. En 155 mm kanon kan ju skjjuta en massa olika skott men inga raketer.
Citera
2022-06-10, 00:57
Medlem
Vi får inte glömma Rysslands trojanska häst i NATO Turkiet som sätter käppar i hjulet för Sverige Finland medlemskapen i organisationen.. Ryssland och Turkiet kopierar varandra och samarbetar på högsta nivå. Dags för USA och NATO att fatta beslut och rensa länder som springer Rysslands ärenden.
Citera
2022-06-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja bara 10 % av stridsvagnarna fungerade. Ibland saknades hela motorn! https://nypost.com/2022/03/29/russia-commander-kills-himself-after-units-tanks-dismantled-ukraine/

Exakt, Haha Ryssar i ett nötskal.

Så går det i Autokratier, varje liten mellanchef på varje nivå från toppen och ner ska ha sin del av kakan, korruption urholkar systemet. När soldaterna har kass lön så går det loss på lagren och säljer skiten.
Citera
2022-06-10, 01:01
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Det var därför USA valde bort den ammunitionen som går längst. Men de kommee hur långt som helst med det dom får men kan inte bomba Kreml direkt hehe
Nu var jag fel på det... Det var visst långdistansmissilerna till deras MLRS som fick Putte att ryta till, och Biden att backa som följd.
M777 + Excalibur Ia-2 med 40km+ räckvidd ska dock ha levererats av både USA och Kanada.
Citera
2022-06-10, 01:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Tänk om Ukraina hade gått under de första veckorna hur Ryssland hade betett sig då, de hade fått så mycket luft under vingarna att Polen och Baltikum redan hade varit mål för bombningar.. Kände inget speciellt för Ukraina innan kriget men nu känner jag stor respekt och lider med dess befolkning som är tappra och stolta över att försvara sitt land mot rySSen. Hjältar som visar vägen för andra länder i Europa, vakna nu innan det är försent kriget kommer och Europa måste mobilisera NU!!

Det är ett mycket stolt folk. Jag var på Wessels i Malmö häromdagen och såg en mycket malplacerad vacker kvinna i vinterkläder. Jag frågade henne om hon var från Ukraina, Da! -svarade hon, jag vill ge dig pengar så du klarar dig sa jag, hon nekade. For the child sa jag, tog allt jag hade på mig och räckte fram, barnet fick pengarna. Ett mycket stolt folk som älskar sina barn! Hjälper vi dem hjälper vi oss själva!
Citera
2022-06-10, 01:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
USA har skickat 1/3 av alla Javelin dom har, över 7000 st och produktionen kan inte starta föränn tidigats om ett drygt år. haha otroligt, dom har alltså skjutit som dårar, nu förstår vi vem som skjutit sönder städerna.

USA kan starta om produktionen imorgon om de vill, inga problem.
Citera
2022-06-10, 01:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ett mycket stolt folk. Jag var på Wessels i Malmö häromdagen och såg en mycket malplacerad vacker kvinna i vinterkläder. Jag frågade henne om hon var från Ukraina, Da! -svarade hon, jag vill ge dig pengar så du klarar dig sa jag, hon nekade. For the child sa jag, tog allt jag hade på mig och räckte fram, barnet fick pengarna. Ett mycket stolt folk som älskar sina barn! Hjälper vi dem hjälper vi oss själva!

I Stockholm jobbar de redan som servitriser, kan engelska men inte svenska. Migranterna som kom 2015 gör inte ett skit.
Citera
2022-06-10, 01:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det skulle det ju kunna vara. Excaliber har räckvidd 40 km och det går att ställa in med GPS. Intressant om UAF har tillgång till såna vapen.

Det har de.
Citera
2022-06-10, 01:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I Stockholm jobbar de redan som servitriser, kan engelska men inte svenska. Migranterna som kom 2015 gör inte ett skit.

Ukrainarna kommer att berika oss till skillnad mot det andra skräpet som vi tagit emot.
Citera
2022-06-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Bra gjort , har också stött på flyktingar från Ukraina i Malmö det som förvånar mig är hur tysta och lågtalande dessa är. Två unga killar skulle beställa mat från Burger King de pratade svagt engelska gick fram och frågade om de var från Ukraina de svarade ja, sa omedelbart Slava Ukraini de blev de jätteglada ingen kaxighet man såg i deras ögon att det var bra ungdomar men att de mådde mindre bra. Ångrade att jag inte bjöd på deras mat.
Citera
2022-06-10, 01:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Skjuta sönder städer med javelins. Du är ett riktigt snille du.

Javelins skjuter man mot pansarfordon, inte städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in