2022-06-10, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Helt klart. Ukraina för tredje världskriget själv.

Detta land kommer bli jävla legender om de lyckas trycka ut Ryssland.

Gillar att han säger ”after Ukraine”. Haha bara kämpa på med Ukraina först det kommer bli en jävla svår nöt att knäcka för Ryssland.

Ja, om det ska ta ryssjävlarna så här lång tid att - med alla resurser de har - inta en liten skitstad som Sievjerodonetsk, så kommer de behöva hålla på i åratal för att inta Odessa, som är mångdubbelt större.

Har ryssjävlarna verkligen tänkt igenom den här lilla specialoperationen?
Citera
2022-06-10, 00:29
Medlem
Tänk om Ukraina hade gått under de första veckorna hur Ryssland hade betett sig då, de hade fått så mycket luft under vingarna att Polen och Baltikum redan hade varit mål för bombningar.. Kände inget speciellt för Ukraina innan kriget men nu känner jag stor respekt och lider med dess befolkning som är tappra och stolta över att försvara sitt land mot rySSen. Hjältar som visar vägen för andra länder i Europa, vakna nu innan det är försent kriget kommer och Europa måste mobilisera NU!!
Citera
2022-06-10, 00:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland avancerar grundat på deras artilleri. Dom skjuter längre än Ukraina.
Ukraina har nyss fått artilleri av USA som tur, men det tar nog tid innan det börjar användas på riktigt.

M777 skjuter längre än ryssarnas artilleri, men, när Ukraina får HIMARS så lär det vända ordentligt. Kanske till en ände med förskräckelse för oss alla. Ryssarna lär inte gilla det. 500 Km:s varianten kan nog bära en nukleär stridsspets.
Citera
2022-06-10, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ukraina krigar för Europas överlevnad det är den bittra sanningen. Även om Europa idag är långt ifrån det som jag personligen önskade så föredrar jag västen alla dagar i veckan framför smygkommunisterna och fascisterna i Ryssland.

Åh herregud, du har alltså lyssnat på propaganda minister Zelensky, tom citerar honom ordagrant. Vem jobbar du för eller är du totalt indoktrinerad?

Du har ingen anledning att tänka på att välja mellan väst eller ryssland.
Citera
2022-06-10, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Wagner-gruppens högkvarter bombat och utslaget fullständigt.

https://twitter.com/Existenzse/status/1534975617057406987?t=6hAUBpydirr_p82ivUa2sw&s=19

Goodbye Wagner !

Så bra, men varför gråter bitchen i videon, är hon nazist?
Citera
2022-06-10, 00:33
Bannlyst
USA har skickat 1/3 av alla Javelin dom har, över 7000 st och produktionen kan inte starta föränn tidigats om ett drygt år. haha otroligt, dom har alltså skjutit som dårar, nu förstår vi vem som skjutit sönder städerna.
Citera
2022-06-10, 00:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenfriFalafel
M777 + Excalibur möjligtvis?
Ja det skulle det ju kunna vara. Excaliber har räckvidd 40 km och det går att ställa in med GPS. Intressant om UAF har tillgång till såna vapen.
Citera
2022-06-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ukraina krigar för Europas överlevnad det är den bittra sanningen. Även om Europa idag är långt ifrån det som jag personligen önskade så föredrar jag västen alla dagar i veckan framför smygkommunisterna och fascisterna i Ryssland.

Så borde alla förvirrade proryssar i tråden tänka.
Citera
2022-06-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
USA har skickat 1/3 av alla Javelin dom har, över 7000 st och produktionen kan inte starta föränn tidigats om ett drygt år. haha otroligt, dom har alltså skjutit som dårar, nu förstår vi vem som skjutit sönder städerna.

Skjuta sönder städer med javelins. Du är ett riktigt snille du.
Citera
2022-06-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En dagsförbrukning ungefär. Lär inte räcka långt.

För en månad sedan var det ngt logistisk-tomte-befäl som tog livet av sig när de langat fram bmps och stridsvagnar från lager eftersom dessa hade blivit total-lootade som bla ljusförstärkare och mörkersikten.

Även sett när Ukrainare visat insidorna på vissa bmps var de inte finns en enda grej kvar på insidan inte ens vadderingar på sätena är kvar precis allt som suttit löst har ryssarna själv snott Ungefär att åka i en diskbänk. Metall-kista.
Citera
2022-06-10, 00:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det finns tortyr på krigsfångar också av ukrainare. Ville dock lämna det utanför eftersom det är för grovt.

Men nu är det så att det är Ukrainarna som har blivit angripna. Ger du dig på min dotter så skär jag kuken av dig (straff eller ej) frågor på det?
Citera
2022-06-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser

Ja, ryssarna har skjutit söder städerna för att terrorisera civilbefolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in