2022-06-09, 19:06
Medlem
Rysstrollet och youtubern Denys Davydov kom just med en ny rapport. Han påstod att Ukraina slagit ut 3 ammunitionsdepåer i Kherson-området och orsakat Ryssland stora förluster i samband med det.

Han ser också små trupprörelser som tyder på att Ryssland skulle vilja kapa åt sig Sloviansk. Men hans åsikt där är att det borde vara helt omöjligt. Ryska styrkorna för svaga.
Citera
2022-06-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja vi får se, ryssarna har några kniptångsmanövrer på gång i öst. Jag tror att ryssen kommer gå mot Odessa så fort Donbas och Luhansk säkrats. Det här kriget är inte över än på långa vägar, såvida inte Ukraina och deras kriminella judepresident kapitulerar.

Ja vi får se. Såvitt jag förstod så hade Ryssland (putin) planer på att återupprätta hela sovjetunionen och då är det ytterligare 10 självständiga länder som ska angripas. Om detta blir verklighet så innebär det många års intensiva strider.
Citera
2022-06-09, 19:12
Medlem
LjusetsFamns avatar
Citat:
USA tillåter inte att Zelensky kapitulerar och därmed sparar ukrainska liv.

Putin tillåter inte att ryssland ger sig av från Ukrainskt territoriun och därmed sparar ryska soldaters liv. Man vill hinna föra över så många Ukrainare till ryska områden först.
Citera
2022-06-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ja vi får se, ryssarna har några kniptångsmanövrer på gång i öst. Jag tror att ryssen kommer gå mot Odessa så fort Donbas och Luhansk säkrats. Det här kriget är inte över än på långa vägar, såvida inte Ukraina och deras kriminella judepresident kapitulerar.

Dom här kniptångsmanövrerna går alldeles för långsamt. Det ser inte alls så bra ut för Ryssland. Dom är också mycket krigströtta och den 24 juni är det många som MUCKAR!

Dom kan ta Sieredonetsk men sedan bara några byar, därefter är anfallkraften slut medan Ukraina bygger upp en ny armé av gammalt och nytt.

På södra fronten ser det inte heller bra ut för Ryssland. Man har tullat på vodkan för tidigt.
Citera
2022-06-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nej absolut inte, men Nato-trollen verkar nappa på det

Knappast. Det enda man nappar på är att eran propaganda-tv verkar vara jävligt rysk. Med andra ord korkad och allmänt värdelös.
Citera
2022-06-09, 19:18
Medlem
Citat:
Tröga jävel. Vem är det ryssarna exporterar nu när EU har infört sanktioner? China (säg det med Trump-röst)

Putin skrev avtalet med China innan invasionen och väntade tills OS var slut. Så bra relationer har dom.

China har inte fördömt invasionen.

China har däremot fördömt sanktionerna från väst.

https://www.bbc.com/news/60571253.amp

China står på Rysslands sida i den här konflikten.
Jag är ledsen clutchshooter, få kan ta dig på alvar, definitivt inte människor

Du visar en artikel som är publicerad någon vecka efter att Ryssland startade sitt angreppskrig mot Ukraina.
Kina har därefter blivit mycket restriktiva då det gäller stöd till angreppsryssland och nu när Kina insett att kriget blir Rysslands död har de legat väldigt lågt. Vem satsar på en förlorande häst?

Att hoppas på någonting publicerat i början på mars visar hur långt ifrån verkligheten du är.

Ditt språk både i PM till mig och det du använder i inläggen får mig att tro att du kapat ditt pappas konto.
Det är därför du inte får något svar på dina PM, pappa kanske blir förbannad.
Citera
2022-06-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Knappast. Det enda man nappar på är att eran propaganda-tv verkar vara jävligt rysk. Med andra ord korkad och allmänt värdelös.
Ja klart att propagandan från Ryssland är rysk, något annat vore konstigt, eller hur?

Varför är det Nato-troll som sprider uttalandet då? 😀
Citera
Medlem
De flesta tror att ryssarna vinner i slutändan, men det har tagit mycket längre tid an vad de inkompetenta asen trodde. Ukrainas elitsoldater blir dessvärre mindre i antal för var dag som går. Det kommer rassla till snart. Förhoppningsvis nöjer sig Putin med det han erövrat och förklarar specialoperationen över
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror Ukraina vet att ryssarna vill inte och kan inte erövra hela Ukraina. Vad ska ryssarna med ett folk som inte vill vara en del av landet. Dom kommer ta östra delarna där majoriteten är ryssar och sen är dom nöjda.

Nej dom vill ha dom södra delarna också, Kherson---Mykolaiv---Odessa.

Men dom orkar inte med det. Det gick inte enligt plan och jag tror inte dom klarar att ta hela Donbass heller.

Men visst tror gör man i moskén.
Citera
2022-06-09, 19:20
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Lite svårt att förstå vissa grejer av det här kriget. Jag trodde Donetsk och Luhansk var kontrollerade av ryssarna redan. Har ukrainska armén gått in i området nu för att driva tillbaks ryssarna, eller bombar ryssarna sina egna bara på pin kiv?

Detta är en intressant fråga som jag ser, när jag läser tråden, att du delvis har fått svar på redan. Erkännandet av utbrytarrepublikerna utgjorde en väsentlig faktor inför inledandet av hela den "militära operationen". Eftersom det ryska angreppet sedan blev så synnerligen aggressivt över stora delar av Ukraina, ända borta i Kiev, har striderna förklarligt nog koncentrerats kring just dessa städer i Donbass, när den ryska armén bytt strategi. På ett tidigt stadium kände sig många civila i Donetsk och Lugansk dock nödgade att fly till Ryssland. Efterhand har den administrativa situationen i dessa städer blivit något komplicerad. Kreml har utsett en "kurator" som ska ha någon slags koordinerande roll för båda städerna. "Regeringen" i Donetsk med Denis Pusjilin som chef avgick i dagarna, och en ställföreträdare har utsetts.
Och ännu har alltså ingen av dessa folkrepubliker ingått i själva Ryska Federationen, även om frågan förts på tal.

Någon annan i tråden kanske är mer insatt i turerna ?
-
Citera
2022-06-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De flesta tror att ryssarna vinner i slutändan, men det har tagit mycket längre tid an vad de inkompetenta asen trodde. Ukrainas elitsoldater blir dessvärre mindre i antal för var dag som går. Det kommer rassla till snart. Förhoppningsvis nöjer sig Putin med det han erövrat och förklarar specialoperationen över

Det föreligger utbildningsinsatser nu i Ukraina och dom stampar fram en ny armé. Det är sant att många erfarna soldater gått till sälla jaktmarkerna men Ukraina är ett stort land och kvarvarande äldre erfarna kämpar leder yngre hetsporrar.

Jag är övertygad om att det visar sig i augusti när Ukraina går på mer offensiv.

När du resonerar kan du inte bara titta på Ukrainas problem. Du måste förstå att Ryssland också förlorat många erfarna befäl, officerare och för all del soldater. Jag tror inte heller att ryska soldater är motiverade även om dom tvingas.
Citera
2022-06-09, 19:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir nog splittring inom EU. Något blev fel när man lade ned så mycket kärnkraft och egna möjligheter.
Men Polen är inne i värmen och är det mest anti-ryska landet i Europa. Jag har svårt att se att man kommer rädda Putin, Ryssland gick för långt denna gången.

Om Ukraina mera hamnar i den situationen att man "tvingas" att acceptera en fred, tack vare bristande stöd ifrån väst med mer vapen. Så är jag närmast 100 om att man börjar själv utveckla egna kärnvapen inför framtiden. För man kan inte längre lita på väst när det behövs.

För så här kan man inte ha det, att Ryssland tar kakbit för kakbit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in