2022-06-09, 14:41
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Inte samma person. Personen du syftar på bor i storstan, inte på en liten ort.

Han bor i en ort med 2500 invånare. Av Saras frågor till ETC-journalisten så framgår att gäddans fru är skribent. Migrän-martins fru är skribent. Sara skriver dessutom att mannen sökte ett förskole- barn, vilket Migrän-martin gjorde (6-åring).
Senast redigerad av sandyhell 2022-06-09 kl. 14:46.
Citera
2022-06-09, 14:52
Medlem
Dumpens tilsvar på artikkel
https://dumpen.se/2022/06/08/halla-etc-ni-utelamnade-en-del-fakta/
Citera
2022-06-09, 15:02
Medlem
BeachBobs avatar
Fick precis information om att Migrän-Martin har sökt skyddad identitet och fick det för sex dagar sedan. Han har även ansökt om namnbyte vilket blir det tredje i raden av en konstig anledning. Enligt min uppgiftslämnare bor han kvar med sin fru i det vita huset. Vill tillägga att jag inte vet om uppgifterna stämmer.
Citera
2022-06-09, 15:08
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fick precis information om att Migrän-Martin har sökt skyddad identitet och fick det för sex dagar sedan. Han har även ansökt om namnbyte vilket blir det tredje i raden av en konstig anledning. Enligt min uppgiftslämnare bor han kvar med sin fru i det vita huset. Vill tillägga att jag inte vet om uppgifterna stämmer.

Klart att han bor kvar med henne, det hörde man ju långa vägar på hennes ton i telefonsamtalet. Hon har inte alls kastat ut peddoäcklet. Och då förstår man ännu mer varför det är så extremt angeläget för dem att det ska avpubliceras.
Citera
2022-06-09, 15:15
Medlem
BeachBobs avatar
Är en sak som gör mig förbryllad och det är när Moa skriver följande till Sara ”Och det skulle ju se oerhört smutsigt ut om du försökte hämnas på en ensamstående trebarnsmamma som vill skydda sina barn från trakasserier.” Migrän Martin hade väl inte tre barn. Eller vad missar jag.
https://i.imgur.com/JDZpoOo.png

https://dumpen.se/2022/06/08/halla-etc-ni-utelamnade-en-del-fakta/
Senast redigerad av BeachBob 2022-06-09 kl. 15:18.
Citera
2022-06-09, 15:19
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Sara är ju JOURNALIST enligt henne själv...

Journalist är ingen skyddad titel och hon jobbar på en sajt med utgivningsbevis. Så nog kan hon kalla sig journalist alltid.
Citera
2022-06-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Journalist är ingen skyddad titel och hon jobbar på en sajt med utgivningsbevis. Så nog kan hon kalla sig journalist alltid.
Och dra skam över en hel yrkeskår.
Citera
2022-06-09, 15:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tycker snarare tvärtom. Sara och Patrik har visat tydligt vilket enormt problem dessa pedofiler ställer till med och hur utbrett det är i alla samhällsgrupper. Och att vi måste få till en lagändring. Det skulle inte förvåna mig om dom blir nominerade till Bonniers stora journalistpris.
Citera
2022-06-09, 15:38
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Det har journalisterna klarat så bra själva redan, så där får Sara anses ganska oskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Fast av ETC:s publicering framgår att Sara i det här fallet låtit upplysa att om den uthängde tar livet av sig kommer Dumpen absolut inte att avpublicerats.

Helt i stil med den konsekvensneutralitet journalisterna, även Röstlund, får lära sig om på universitetet. Föredömligt!
Senast redigerad av JuniorDahlen 2022-06-09 kl. 15:41.
Citera
2022-06-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob

Gud du måste verkligen ha en usel uppgiftslämnare.
Citera
2022-06-09, 15:58
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HippHalfdan
Gud du måste verkligen ha en usel uppgiftslämnare.
Det kan jag tråkigt nog inte avgöra. Men du har kanske korrekt information.
Citera
2022-06-09, 16:14
Medlem
Citat:
Vilket trams, din mentalitet hör hemma i ett odemokratiskt Saudiarabien där pöbeln tar ut sitt "rätta" genom av trakassera oskyldiga människor. Det är förvånansvärt att så många av er har så sjuka pöbelaktiga mentaliteter. Att ni vill gå så långt att ni gladeligen ser att oskyldiga drabbas mer än vad dom redan har gjort säger ganska mycket.

Mamman har gjort allt i sin makt för att göra rätt för sig. Hon har gjort slut med mannen, fått honom att flytta hemifrån, lämnat in datorer till polisen för att rentvås och gjort sitt yttersta för att skydda sina oskyldiga barn.

Mobbning är må dessvärre vara normalt, det är dock inte normalt att oskyldiga barn som redan har blivit av med en förälder och förmodligen en trygghet även ska trakasseras och mobbas i ren associations- och arvsskuld. Det du eftersträvar hör inte hemma i ett normalt och välfungerande samhälle, vad kommer härnäst, ska imamer i källarmoskéer agera "rättvisa" med?

Publiceringen har haft sin effekt mot mannen, hans har blivit utkastad ur sitt hem, förlorat vårdnaden om sina barn, förlorat sin partner, blivit uppsagd, han har sökt professionell hjälp och och han har haft sin dator granskad hos polisen. Dom enda som blir drabbade vidare nu är oskydiga.

Ja du har rätt. Från och med nu ska alla som har som tycker att det är jobbigt att ens partner dömts för ett brott bara kunna skriva ett mejl så stryks det brottet. Det har aldrig hänt helt enkelt. Finns absolut inga problem med det upplägget vad jag kan se.
Blir barnen retade för att pappa rånat en bank? Jamen då släpper vi honom på direkten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in