2022-06-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Även om jag tror dina förlustsiffror är för höga så ska man komma ihåg att ukrainarna slåss för sin frihet. Ryssarna slåss för sin krigsherre Putin och pengar. Jag tror moral slår krigsherrar och pengar, men kan ha fel. Särskilt om Ryssen lyckas lura de ryska soldaterna att de slåss mot "nazister".

Problemet för Ukraina är att den här typ av krigsföring gynnar Ryssarna, det kostar oerhört med material och liv att ständigt bli beskjutna av artilleri.
Citera
2022-06-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Serbiens före detta utrikesminister säger att Nato-ländernas stoppande av Lavrovs resa till Serbien var olaglig och ett sabotage mot normala diplomatiska relationer.

Han har mycket att säga om Nato också, dess expansion som syftar till att stärka USAs dominans i världen, de vill ha en unipolär värld. I motsats till Folkrätten och de flesta länder. En multipolär värld är enda vägen till demokratisering i världen.

‘Attack on diplomacy role in international relations’ – Serbian diplomat on closing sky to Lavrov

Serbia has accused the EU of ‘hysteria’ after neighboring countries Bulgaria, Montenegro and North Macedonia – all NATO members – refused to allow Russian Foreign Minister Sergey Lavrov’s plane into their airspace. RT discussed the matter with Zivadin Jovanovic, a Serbian politician and former foreign minister of Yugoslavia.

https://rumble.com/v17r30r-attack-on-diplomacy-role-in-international-relations-serbian-diplomat-on-clo.html

Vad serbiens f.d. utrikesminister, samt lavrov, säger och hunden skiter kan med fördel stoppas i samma påse.

141 länder röstade för att den den psykotiske dvärgen i kreml genast skall upphöra med sitt anfallskrig mot Ukraina. https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152

DU är i "gott sällskap" med vitryssland, nord korea, eritrea och syrien som röstade emot. Varför förespråkar du krig och folkmord i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?
Citera
2022-06-09, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssarna rensar bort minor på stränderna i Ukraina.. cool maskin endå! Har aldrig sett förut?..

https://www.youtube.com/watch?v=_7QPahfuvFM&t=31
Det där har din kompis slavaukrainesugare länkat till förut.
Han kallade minorna för gruvor pga maskinöversättning från ryska via engelska till svenska, altså ett 100% konstaterat inlägg från en rysk trollfabrik!
Videon är även den fejk. Detonationer från riktiga minor är mycket kraftigare än det som visas. Jag har själv gjort värnplikten så jag vet!
Jag tror inte du är ett troll så jag ger dig rådet att tänka lite själv och inte tro på precis all propaganda som passar din ryska agenda, för din egen skull. Dit liv blir enklare när du blir vuxen om du tänker själv.
Citera
2022-06-09, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag ger upp. Så jag vet inte vad du säger stämmer.
Så här. Vill du diskutera Iran så starta upp en sådan tråd.

Vad jag säger generellt och OnT i denna tråd är att vi ska akta oss för att dra några slutsatser vad man tycker i Ryssland - eller i Ukraina - utifrån anekdotiska berättelser. Försök att söka dig till andra källor. Och jag har precis gett dig en hyfsat bra källa när det gäller Iran om du vill fördjupa dig.
Citera
2022-06-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det föds ungefär tusen barn om dagen i Ukraina. Eller med andra ord så fyller ungefär 500 ukrainska pojkar 18 varje dag. Det är alltså inga som helst problem för Ukraina att upprätthålla de nuvarande förlustnivåerna. Om de bara fortsätter att få vapen och pengar från Västvärlden så kan de fortsätta det här kriget för evigt.

Det där är den största myten alla tror på , vi ser redan nu hur det blir mer och mer desertörer för varje dag , Ryssarna har så klart noterat detta och brassar på med allt dom har.

Faktum är att Ukraina sakar i princip allt för att kunna försvarar sig och ännu mer föra ett anfalls krig, det har försökt den sista veckan men till riktigt stora förluster. Så detta kommer bara sluta på ett sätt ett ukrainskt nederlag.
Citera
2022-06-09, 12:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Problemet för Ukraina är att den här typ av krigsföring gynnar Ryssarna, det kostar oerhört med material och liv att ständigt bli beskjutna av artilleri.

Absolut, det är därför Ukraina gör allt för att dra in ryska styrkor och dess allierade hjälptrupper i gatustrider, på näravstånd i Siverdonesk, för att det ryska artilleriet,(som är dubbelt så talrikt som det ukrainska med närmast obegränsad tillgång till granater), skall ha svårare att verka. Samtidigt som Ryssland åker på stora manskapsförluster.

Om några månader så kan dock allt se annorlunda ut, när ukraina drar igång, riktig, manöverkrigföring i söder och senare i öst.

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-09, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det där har din kompis slavaukrainesugare länkat till förut.
Han kallade minorna för gruvor pga maskinöversättning från ryska via engelska till svenska, altså ett 100% konstaterat inlägg från en rysk trollfabrik!
Videon är även den fejk. Detonationer från riktiga minor är mycket kraftigare än det som visas. Jag har själv gjort värnplikten så jag vet!
Jag tror inte du är ett troll så jag ger dig rådet att tänka lite själv och inte tro på precis all propaganda som passar din ryska agenda, för din egen skull. Dit liv blir enklare när du blir vuxen om du tänker själv.

äh sluta tramsa.. Själv har jag jobbat i FM i 4 år och kollegor som pysslar med detta ska fråga.
Citera
2022-06-09, 12:29
Bannlyst
På temat ändrat tonläge. Irländska Independent rapporterar:

Ukraine’s vastly outgunned soldiers ‘now deserting front line’ as Russians advance
/.../The grinding battle in eastern Ukraine is having “a seriously demoralising effect on Ukrainian forces as well as a very real material effect; cases of desertion are growing every week”, the report says.

The desertion comes as Russian forces capture more territory in the east.
https://www.independent.ie/world-news/ukraines-vastly-outgunned-soldiers-now-deserting-front-line-as-russians-advance-41734835.html

Vill inte egentligen förekomma någon eller något men kriget är slut för Ukrainas del tror jag.

Eller borde vara det.
Citera
2022-06-09, 12:32
Medlem
HejaFinlands avatar
En fabrik som tillverkat optik för militären brinner i Ryssland. Det finns en motståndsrörelse mot moskoviterna i Ryssland. Ryssland kommer förhoppningsvis kollapsa. https://twitter.com/antiputler_news/status/1534796721049542656
Citera
2022-06-09, 12:33
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Det där är den största myten alla tror på , vi ser redan nu hur det blir mer och mer desertörer för varje dag , Ryssarna har så klart noterat detta och brassar på med allt dom har.

Faktum är att Ukraina sakar i princip allt för att kunna försvarar sig och ännu mer föra ett anfalls krig, det har försökt den sista veckan men till riktigt stora förluster. Så detta kommer bara sluta på ett sätt ett ukrainskt nederlag.

Det du skriver har jag läst sedan den 24/2, nu är det den 9/6 och över 31000 ryssar har dött…
Citera
2022-06-09, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SlavaUkrainiSugare
Vladimir Putin's nukes will be stopped by aliens
https://www.dailystar.co.uk/news/weird-news/vladimir-putins-nukes-stopped-aliens-27145628
Prolific spoon-bender Uri Geller says our alien visitors might be able to prevent World War Three with Putin's Russia by launching their own version of a cyber attack if Vlad tried to launch nukes
It's good that you not trying to translate into swedish anymore because youre translation software doesn't make sense when it translates from russian into english and then into swedish. TROLL!
Senast redigerad av jonkebonke 2022-06-09 kl. 13:22. Anledning: Stavfel.
Citera
2022-06-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
På temat ändrat tonläge. Irländska Independent rapporterar:

Ukraine’s vastly outgunned soldiers ‘now deserting front line’ as Russians advance
/.../The grinding battle in eastern Ukraine is having “a seriously demoralising effect on Ukrainian forces as well as a very real material effect; cases of desertion are growing every week”, the report says.

The desertion comes as Russian forces capture more territory in the east.
https://www.independent.ie/world-news/ukraines-vastly-outgunned-soldiers-now-deserting-front-line-as-russians-advance-41734835.html

Vill inte egentligen förekomma någon eller något men kriget är slut för Ukrainas del tror jag.

Eller borde vara det.

Jag och mina ryska kollegor har varnat om detta i veckor inte västs trollfabriker kan dölja den massdessertering som sker mannen.

Är en tidsfråga innan alla ukrainare gömmer sig i svinstior istället för frontlinjen. Ukrainare är ju kända för att äta grisfett (salo) och svälta på världens bördigaste mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in