2022-06-08, 23:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror verkligen att Ukrainas utrikesminister uttryckte sig så, eller hur menar du?
Så varför i hela friden tjatar du om att "det står så på Omni"? Som att det är poängen.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I aftonhorans krigsrapport idag den 8 juni tog man upp att ryska soldater på sociala medier riktar kritik mot hur ryska armén fungerar.

Man anser sig vara dåligt rustade. Med detta menas inte vapen utan medicinsk vård, dålig mat, dåligt vatten och sådana väsentliga saker.

Detta är intressant och kan på sikt påverka hemmaopinionen. För sanningen är alltid svår att dölja även i ett land där regimen är auktoritär.

Jag för fortsatt imponerad av Zelenskij, han framträder varje kväll och håller tal till den ukrainska nationen.
Det är enormt det han gör.

Han bör fokusera mer på logistik.
Jag tycker det tar så lång tid för Ukraina att skicka vapen från ena delen till den andra delen.
Citera
Medlem
Citat:
Plusartikel.
Men den sista raden som går att läsa lyder.

A report seen by The Independent reveals concern for the first time about Ukrainian soldiers deserting,

Vilken sida hejar du på?
FattigR8 har du inte råd att betala för att kunna läsa hela?
Citera
2022-06-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ser att du är ett aprill 2022 konto. Du får lägga in både etisk och etnisk och estnisk i din ordbehandlare. Vad är en etisk gräns?

Den etiska gränsen var den som Ryssland överskred 2014. En etisk stat annekterar inte andra länders territorium.
Citera
2022-06-08, 23:12
Medlem
Ryssarna har en märklig syn på Västerlandet. De tycks tro att vi har förlorat värderingar som är värda att dö för, och att det bara är ryssar som står för det Goda. Förmodligen tänkte Putin när han anföll Ukraina att det dekadenta Västerlandet inte skulle hjälpa Ukraina (eftersom vi inte hade några värderingar att dö för).

Västerlandet står för tolerans, öppenhet, ärlighet och medmänsklighet, värden som inte finns och aldrig har funnits i Ryssland.
Citera
2022-06-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Hoppsan här har vi en till med livlig fantasi.
Du vet inget om min erfarenhet av krig.
Jag har aldrig påstått att jag stöder kriget.
Jag blir inte upprörd om inte folk håller med mig men förväntar mig att de som påstår saker kan styrka det med fakta.

Varför då?
Din idol har ju ljugit sig igenom de senaste 10 åren, senast 23 February anklagade han ju alla som trodde han skulle anfalla Ukraina för att vara russofober.
Citera
2022-06-08, 23:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Börja med historieboken från mellanstadiet,, har för mig att man där pratar om Napoleon.
Följ sedan tidslinjen fram till idag.
OK.
Jag antar att din poäng är att Ryssland borde ha gett upp direkt när Nappe anföll?!
För att spara liv?!
Sedan hade man upprättat en "etisk gräns" mellan Frankrike och Ryssland?!
Är jag på rätt spår?
Citera
2022-06-08, 23:15
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Vem avgör vilken del av världen som är fri?
När anses en frihetskämpe vara en terrorist?
Är det smart att underskatta sin fiende?
Om du i detta fall har svårt att besvara de frågorna borde du starta en ny tråd i vilken vuxna kan förklara det för dig.

Du verkar vurma för ryssens naturresurser är det på några andra plan du tycker de utmärker sig? Bilar utan navigation, ABS eller airbags? Elektronik, gör de något sådant? Hur ligger det till med insulin eller andra mediciner? Varför är medellivslängden så låg i denna utopi?

Producerar de något alls? Rökt ost vet jag. Det enda "Made in Russia" som gick att finna på flygplatsen i Moskva var rökt ost. Inget i mitt hem är "Made in Russia", äger du någon förädlad produkt som är "Made in Russia"?
Citera
2022-06-08, 23:16
Medlem
Citat:
Börja med historieboken från mellanstadiet,, har för mig att man där pratar om Napoleon.

Du måste använda ordbok och kolla upp vad orden betyder! Fattar du?
Citera
2022-06-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han bör fokusera mer på logistik.
Jag tycker det tar så lång tid för Ukraina att skicka vapen från ena delen till den andra delen.

Det är så klart ett problem att det tar tid att få fram vapnen till fronten.

Där får man göra mer.

Jag kan tänka mig mycket mer transporter nattetid men vi vet för lite.

Jag tycker också utan att vara expert att man är dåliga på att förstärka och kraftsamla man fastnar på något sätt med samma trupper som riskerar att bli utmattade.

Men jag kan ha fel. Jag tror att Ukraina kommer att lyckas i stora offensiver som börjar i slutet av augusti. Vapen kommer och pengar kommer också för kriget som ju är ett försvarskrig.
Citera
2022-06-08, 23:22
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Tack för tipset. Gick ned till källaren och dammade av historieboken och läste att Ryssland faller ihop som ett litet korthus rätt ofta ur ett historiskt perspektiv. Man lär av historien så vi får hoppas på 2022-2023 blir tiden det inträffar igen ☺️
Citera
2022-06-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Ryssarna har en märklig syn på Västerlandet. De tycks tro att vi har förlorat värderingar som är värda att dö för, och att det bara är ryssar som står för det Goda. Förmodligen tänkte Putin när han anföll Ukraina att det dekadenta Västerlandet inte skulle hjälpa Ukraina (eftersom vi inte hade några värderingar att dö för).

Västerlandet står för tolerans, öppenhet, ärlighet och medmänsklighet, värden som inte finns och aldrig har funnits i Ryssland.

Det är inte bara Ryssarna. Fråga hur en Pro-Putin SDare tänker det är fan många som är så och så är de även antivaxxare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in