2022-06-08, 19:58
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Den va lite rolig.
Australien
Citera
2022-06-08, 20:02
Medlem
raskenss avatar
Kreml har ställt in den årliga frågestunden för Putin. Undrar just varför?
Citera
2022-06-08, 20:03
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryss eller Ukrainare, att bli skadad är knappast kul, och förmodligen smärtsamt. Vem kan vilja ha krig egentligen? Svar: Jo Putin.

Ukraine drone drops grenade in Russian soldiers trench

https://www.youtube.com/watch?v=A2j0EBAPBYk

Det sjuka i den filmen är att det verkar ligga döda soldater utanför värnet, väldigt nära dessutom.
Citera
2022-06-08, 20:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Bra svar, Putin skulle ju inte anfalla Ukraina fram tills 23 Februari och än idag är det ju inte krig i Ukraina enligt Ryssland. Det där kan lika gärna vara ett Ukrainskt eldöverfall.

Såg ut som dom tog en fånge. Obehaglig film.
Finns en ännu bättre version där även förstapersons-bilder från överfallet klippts in. Här ser man tydligt den skadade fången i slutet (med blå armbindel...).

https://twitter.com/snekotron/status/1534224353470324736
Citera
2022-06-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Från sidlinjen ..

Vilka sanktioner anser du har bäst effekt? Jaa, jag menar på Ryssland då.
Bästa effekten är den nästan totala sanktionen av teknik i alla dess former, det lamslår Rysslands industri, militär- fordon- och flygindustrin som redan står stilla tack vare (vissa skulle säga på grund av) sanktionerna.

Näst på tur att upphöra är pappers- och tryckeriindustrin samt olje- och gasindustrin.
All ovannämnda industri är helt beroende av produkter och reservdelar från väst.
Tågen kommer så småningom att stanna då Siemens är en stor aktör i den branschen, såväl som i styrsystem i andra industrier (PLC-system). De har också totalstoppat all verksamhet i Ryssland

Med lite tur stannar olje- och gasindustrin inom kort.

Industrismugglare kommer framöver att göra sig en förmögenhet men det insmugglade kommer inte att räcka långt.

Känslomässigt lider redan nu blingblinginvånarna i Moskva och St. Petersburg svårt då de inte längre kan hålla samma standard som i väst, de är förtvivlade.

Putinanhängarna kissar på sig av glädje varje gång det rapporteras om en rysk framgång på fältet…
Ryssland håller sakta på att dö oavsett vad utfallet blir i kriget…
Kina eller Indien kommer inte att hjälpa dem.
Citera
2022-06-08, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tror du vet svaret: grisen vill inte få jobbiga frågor om hans pajaskrig där hans stora Ryssland är totalförnedrat inför omvärlden.
Citera
2022-06-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Ja den är spännande
Han brukar ju aldrig missa den och det är ett par till officiella framträdanden framöver.
Är han död, är han bög, börjar ryssarna surna till, vem vet.
Citera
2022-06-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det sjuka i den filmen är att det verkar ligga döda soldater utanför värnet, väldigt nära dessutom.

Jag har svårt för dom där filmerna även när det är ryssar...
Dåligast mår man av döende ukrainare.
Citera
2022-06-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Finns en ännu bättre version där även förstapersons-bilder från överfallet klippts in. Här ser man tydligt den skadade fången i slutet (med blå armbindel...).

https://twitter.com/snekotron/status/1534224353470324736

Det där var det proffsigaste jag sett ryska trupper agera någonsin.
Citera
2022-06-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Kan bara hålla med, jag gjorde det stora misstaget och ifrågasatte PerTinents lögner.

Eftersom han inte kunde belägga sina påståenden så började han använda nedsättande uttryck istället.

Jag konstaterade att han enbart skriver här för att få uppmärksamhet.

Du hade fan inte överlevt 2 minuter i skyttegravarna i öst och ändå stöder du kriget, idiot.
Du är ju själva definitionen av en snöflinga som blir upprörd när du inte får ivrigt medhåll i allt.

Stöder du Putin är du ett as.
Citera
2022-06-08, 20:21
Medlem
Naofumis avatar
Ukrainian Commander Defects To Russia (Special Report)
https://www.youtube.com/watch?v=il6jeRyDtIA
Citera
2022-06-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du hade fan inte överlevt 2 minuter i skyttegravarna i öst och ändå stöder du kriget, idiot.
Du är ju själva definitionen av en snöflinga som blir upprörd när du inte får ivrigt medhåll i allt.

Stöder du Putin är du ett as.

Hoppsan här har vi en till med livlig fantasi.
Du vet inget om min erfarenhet av krig.
Jag har aldrig påstått att jag stöder kriget.
Jag blir inte upprörd om inte folk håller med mig men förväntar mig att de som påstår saker kan styrka det med fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in