2022-06-08, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
All ondska som händer i Ukraina nu är inte Ryssar tyvärr..

Nej. Det skulle ju vara förvånande.

Om inte Ukrainarna tar ut sin vrede på ryssjävlarna.

Det skulle jag ha gjort.

10 resor värre.

Jag skulle inte ha något överseende, lägga fingrarna emellan.

1. Putin och ryssjävlarna har invaderat ett fredligt och suveränt land.
2. Putin och ryssjävlarna ska kastas ut från Ukraina - helst med så stora förluster som möjligt.

Allt annat - särskilt resonemang om Ukrainarna är lika stora kålsupare som kackerlacokorna till ryska soldater - är av underordnad betydelse.
Citera
2022-06-08, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nej. Det skulle ju vara förvånande.

Om inte Ukrainarna tar ut sin vrede på ryssjävlarna.

Det skulle jag ha gjort.

10 resor värre.

Jag skulle inte ha något överseende, lägga fingrarna emellan.

2. Putin och ryssjävlarna ska kastas ut från Ukraina - helst med så stora förluster som möjligt.

Allt annat - särskilt resonemang om Ukrainarna är lika stora kålsupare som kackerlacokorna till ryska soldater - är av underordnad betydelse.

Okej, ja det låter bra det där du. Du får prova ditt argument sen då i en rättsal. Kommer säkerligen vara hållbart.
Citera
2022-06-08, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vet inte vad han menar, men Zelensky åkte till en plats nära fronten för att visa upp sig och säga att det håller på att vinna och så gjorde de en halvdan attack. Förmodligen enbart en politisk markering under den hundrade dagen av kriget. Ingenting vad jag ser tyder på att de vinner tillbaka områden. Det finns flera kartor som visar dag för dag hur det fortlöper. T. o. m USAs försvarsdepartement säger att Ryssland gör ”slow and steady progress.”

Man blir alldeles varm inombords.

Så länge som ryssen tror att de gör framsteg så kommer ryssjävlarna att slaktas.

Egentligen är det rätt dumt att sprida Ukrainska bilder och videoklipp där Ryska soldater förintas av drönare, artilleri och pansarskott.

Invagga fanskapet i säkerhet!

Låt dom tro att slakten utanför Kiev bara var en skenmanöver!

Låt dom tro att dom snart (efter 3 veckors massiv artilleribeskjutning) snart har lagt under sig hela östra ukraina.

Så kommer slakten av ryska soldater att bli så mycket större!
Citera
2022-06-08, 13:34
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det verkar som att ryssen kört fast i Donbass? Fler och fler rykten om reträtt vid ett flertal frontavsnitt.
Kontraktet för Putins weekendsoldiers går ju ut 24e juni så de få som är kvar vill nog hålla sig undan och bara överleva dom två sista veckorna. Ska vi tro på en mera omfattande reträtt inom max en vecka?

Inte en chans att dom får åka hem den 24:e
Citera
2022-06-08, 13:40
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, intressant om både Ryssland och Ukraina har fått sina Mig-29r ståendes utomhus i 30 år att flyga igen. Det finns massor av sådana "kyrkogårdar" över Ryssland och säkert då några i Ukraina också.

https://i.pinimg.com/564x/12/5d/b6/125db6b31f3d16741a6a74a1839f5667.jpg

Den där måste ändå kräva lite jobb innan man får upp den i luften ...
Citera
2022-06-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Källa på det? Inge västerländsk propaganda tack.

Slava Russia

Haha "ingen propaganda tack"! Och så avslutar du med ett slagord. Rysk humor.
Citera
2022-06-08, 13:41
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Galet vacker drönarfilm https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1534449225148276737?s=20&t=ADWFB1PDCeG_zjgvhK2ZKw

Men vi vet inte vad de skjuter på eller om de träffar? Ser ut som rätt lite effekt.
Citera
2022-06-08, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Okej, ja det låter bra det där du. Du får prova ditt argument sen då i en rättsal. Kommer säkerligen vara hållbart.

Ryssjävlarna har redan börjjat dömas till krigsbrott.

Har du missat det?

Eller - med sedvanlig rysspropaganda så är det naturligtvis "fejk", dom ryska soldaterna har ABSOLUT inte skjutit, mördat eller våldtagit civila Ukrainare.

De är ju offer för "västs propagandamskineri". Trots alla foton, bilder och filmsekvenser.

Jag förlitar mig på att eventuella kriminella ställs till svars och döms i domstol.

Att - som du - sitta här och, lite förorättad, posta inlägg med rubriken "-AAAhmen, titta här då, Ukrainarna kan också" - är helt, totalt värdelöst och ovidkommande.

Citera
2022-06-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Bland det sjukaste jag läst, vilket är en bedrift eftersom denna tråd är fullproppad med sinnesjuka individer.
Visst var hans argument lite aggresivt men Dedovshchina är ingen myt inom ryska armén utan ett faktum
Citera
2022-06-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Den där måste ändå kräva lite jobb innan man får upp den i luften ...

En bakfull rysk pilot med halv G-dräkt får nog upp den ska du se! Åtminstone delar av den. På ett flak draget av en åsna. Raka vägen till skrotmarknaden där byte mot vodka hägrar.
Senast redigerad av Riddim 2022-06-08 kl. 13:47.
Citera
2022-06-08, 13:47
Medlem
Borde inte Ukraina kunna försvara sig bättre med tanke på alla överlägsna vapen väst skickar in i krigszonen?
Varför lobbar vi för Nato, samtidigt som vi läser i oberoende västmedia hur ryssarna är väderlösa krigare med undermåliga vapen?
Citera
2022-06-08, 13:49
Medlem
leachs avatar
USA's största transportplan på vag med, förhoppningsvis, tunga vapen.
Lockheed C-5M Super Galaxy
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae055c

Last från Sverige
Boeing C-17A Globemaster III
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae146b

Snart hemma för att fylla på.
Boeing C-17A Globemaster III
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae080e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto