2022-06-08, 11:50
Medlem
X3treams avatar
"Norge har donert 22 artilleriskyts av typen M109 med utstyr og reservedeler, samt artilleriammunisjon til Ukraina, melder Forsvarsdepartementet i en pressemelding."

https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/forsvarsdepartementet-bekrefter-norge-har-donert-artillerivaapen-til-ukraina.9_lUdkgT4?

22 sådana är ju fin gåva.
Citera
2022-06-08, 11:53
Medlem
baggebo1s avatar
Senaste ryska sammanfattningen från försvarsministeriet. Intressanta siffror från Svyatogorsk:
Citat:
During the liberation of Svyatogorsk in Donetsk People's Republic in three days of fighting alone, Ukrainian troops suffered losses of over 300 nationalists, six tanks, 15 armoured combat vehicles of various types, 36 field artillery guns and mortars, 4 Grad multiple rocket launchers and over 20 automotive equipment.
https://t.me/ConflictChronicles/2262
Citera
2022-06-08, 11:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nej-SlavaUkraini
Ukrainas väpnade styrkor förluster kan nå 200 000 soldater
https://linkezeitung.de/2022/06/07/us-general-stephen-twitty-die-verluste-der-afu-koennten-200-000-soldaten-erreichen/
"Jag tror att kriget i Donbass utvecklas till ryssarnas fördel. De lägger inte hela massan av stridskraft där med infanteri och stridsvagnar. De har samlat sitt artilleri och det är anledningen till deras framgång. Ryssland har mycket mer stridskraft än ukrainarna. Och det finns inget sätt att ukrainarna någonsin kommer att förstöra eller besegra ryssarna. Och jag ska berätta mer: ukrainarna kommer aldrig att ha tillräckligt med stridskraft för att driva ut ryssarna ur Ukraina, säger Twitty.

Han uppskattar att 200 000 soldater på mystiskt sätt har försvunnit från AFU. "Vem vet var de är idag?" - frågade generalen. Detta stora antal militärer finns helt enkelt inte på de amerikanska myndigheternas radar. Antingen var det en bedräglig mobilisering, eller ännu värre, de besegrades. Med det sagt, Z Command Yankees hör mycket om "ryska offer", men USA vill veta den sanna bilden, inte propagandan från de arresterade.

Innan ni avfärdar generalen som rysstroll, han har blivit lite felciterad. Kolla källan där han sitter i panelen. Han säger ungefär att där inte finns någon kontroll. Ukraina hade 200K soldater vid krigets början, och ingen kan verifiera om hur många av dem som lever idag. Samt att där är något som inte stämmer med Ukrainas slagstyrka. Dvs antingen har de mobiliserat färre än de säger, eller så har de haft gigantiska förluster. Jag tar detta med en nypa salt, fast jag också har samma uppfattning.
Citera
2022-06-08, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ukrainas väpnade styrkor förluster kan nå 200 000 soldater
https://linkezeitung.de/2022/06/07/us-general-stephen-twitty-die-verluste-der-afu-koennten-200-000-soldaten-erreichen/
"Jag tror att kriget i Donbass utvecklas till ryssarnas fördel. De lägger inte hela massan av stridskraft där med infanteri och stridsvagnar. De har samlat sitt artilleri och det är anledningen till deras framgång. Ryssland har mycket mer stridskraft än ukrainarna. Och det finns inget sätt att ukrainarna någonsin kommer att förstöra eller besegra ryssarna. Och jag ska berätta mer: ukrainarna kommer aldrig att ha tillräckligt med stridskraft för att driva ut ryssarna ur Ukraina, säger Twitty.

Han uppskattar att 200 000 soldater på mystiskt sätt har försvunnit från AFU. "Vem vet var de är idag?" - frågade generalen. Detta stora antal militärer finns helt enkelt inte på de amerikanska myndigheternas radar. Antingen var det en bedräglig mobilisering, eller ännu värre, de besegrades. Med det sagt, Z Command Yankees hör mycket om "ryska offer", men USA vill veta den sanna bilden, inte propagandan från de arresterade.

Alltså. Den här typen av postande måste vara det mest infantila man kan se på hela Flashback,

Användare som fläker ut hela sitt lågbegåvade jag, som ett verktyg i den ryska propagandans tjänst.

Är det säkert att ni inte jobbar för väst, exempelvis för CIA? Som i ett påverkansprojekt för att få hela FB-kollektivet att tycka illa om er?

Random-uttalanden som "anledningen till deras framgång". Vilken framgång? 1000 förstörda stridsvagnar och +30 000 döda ryssar?

CP-skadade klappmongon!
Citera
2022-06-08, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ni Ukrainadårar litar inte på något som går utanför den ukrainsk-judiska propagandan. Jag riktar mig aldrig till er när jag skriver här, utan till de intelligenta användarna. De kommer själva att kunna dra slutsatser om vilka de kan lita på.

Varför skriver du här?

Vad är det för värde i det? Vad finns det för värde för dig att skriva här, när ingen ändå tillhör de "intelligenta" användarna som kommer att kunna "dra slutsatser" om något av det totalt värdelösa dravel som du postar?
Citera
2022-06-08, 11:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Senaste ryska sammanfattningen från försvarsministeriet. Intressanta siffror från Svyatogorsk:
https://t.me/ConflictChronicles/2262
Jag tycker att det är roligt att innan kriget så hade Ukrainska flygvapnet ca 100 flygplan.

Nu har ryssarna förstört 192 flygplan enligt din rapport sedan inledningen av kriget. Bygger Ukraina egna flygplan under krigets gång eller vad händer?

Borde inte den mest dumma personen runt bordet då reagera?
Citera
2022-06-08, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Var inte så lättlurad. Det är en repost av en video som verkar vara från Kyiv, tidigt i april.
Allt från ryska sidan är lögn om du gräver lite istället för reagerar som ett vältränat får.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/twqnnw/ukrainian_military_police_arrest_saboteurs_in/

Reddit skriver allt möjligt skit. Den ukrainska armén stämplade civila som förrädare för att de inte slogs mot ryssland och det var därför dom blev misshandlade. detta skedde i Dnipropetrovsk.

Här har du en en till ukrainsk militär som ger stryk åt en marodör.

"Komkonivtsi fängslade en plundrare som klättrade in i ett hus på Pavlovagatan (Torgmash).
Detta är det andra registrerade fallet av plundring i Brovary under kriget. Lokalbefolkningen ville begå ett folkmord mot plundraren"
https://www.youtube.com/watch?v=gd7mUXlRCPk
Citera
2022-06-08, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Alltså. Den här typen av postande måste vara det mest infantila man kan se på hela Flashback,

Användare som fläker ut hela sitt lågbegåvade jag, som ett verktyg i den ryska propagandans tjänst.

Är det säkert att ni inte jobbar för väst, exempelvis för CIA? Som i ett påverkansprojekt för att få hela FB-kollektivet att tycka illa om er?

Random-uttalanden som "anledningen till deras framgång". Vilken framgång? 1000 förstörda stridsvagnar och +30 000 döda ryssar?

CP-skadade klappmongon!

Helt klart inga svenska postare som utgör gräddan av de vilka som pumpar ut den här skiten. Majoriteten är ju typ reggade i Mars 2022 och kör sitt Kreml-alster genom Google translate och hoppas på det bästa. Hade man varit svenskar hade man dragit sig för att posta det mesta utav den skiten man tvingas scrolla igenom från rysspacket. Dem förstår inte den fina kontexten och tror det här helt enkelt gynnar saken att kasta ut vad som helst i etern och hoppas på att något fastnar.

Alternativen är ju nazister som Bagdadbo1 som inte vet bättre och nu försöker sätta en religiös Sodomspin på det ryska förintelsekriget. Varje person vid sina sunda vätskor skrattar naturligtvis åt idiotin och skänker den nedlagda psykvården både en och två tankar när man scrollar förbi.
Citera
2022-06-08, 12:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Tidigare biträdande chef för USA:s europeiska kommando, generallöjtnant Steven Twitty - rysk troll?
Tack! Bra skämt!

Nej exakt. Källan är bra, jag säger bara att han är felciterad.
Citera
2022-06-08, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Innan ni avfärdar generalen som rysstroll, han har blivit lite felciterad. Kolla källan där han sitter i panelen. Han säger ungefär att där inte finns någon kontroll. Ukraina hade 200K soldater vid krigets början, och ingen kan verifiera om hur många av dem som lever idag. Samt att där är något som inte stämmer med Ukrainas slagstyrka. Dvs antingen har de mobiliserat färre än de säger, eller så har de haft gigantiska förluster. Jag tar detta med en nypa salt, fast jag också har samma uppfattning.

Tja.

Om de kan försvara metallfabriken Azovstal med bara 30 soldater.

Och 400 kilometer frontlinje mot 100 000 ryssar med enbart 40 soldater.

Så gör de ett fantastiskt jobb.
Citera
2022-06-08, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Jag skulle inte bry mig. Jag skulle inte ens bry mig om svensk polis skulle behandla "svenska" stenkastar eller bilbrännare på det sättet. Allt beror på sammanhanget.

Men ett är säkert.

Inget av det där som videon visar skulle ha hänt om inte Putin-helvetet skulle ha invaderat Ukraina. In the first place.

Ingen som helst rätt att göra det endå... här har du en till misshandelvideo! Vilket härligt folk va?

https://www.youtube.com/watch?v=xtyRYXo0jps
https://www.youtube.com/watch?v=KmNV1-OAQOc
Citera
2022-06-08, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Helt klart inga svenska postare som utgör gräddan av de vilka som pumpar ut den här skiten. Majoriteten är ju typ reggade i Mars 2022 och kör sitt Kreml-alster genom Google translate och hoppas på det bästa. Hade man varit svenskar hade man dragit sig för att posta det mesta utav den skiten man tvingas scrolla igenom från rysspacket. Dem förstår inte den fina kontexten och tror det här helt enkelt gynnar saken att kasta ut vad som helst i etern och hoppas på att något fastnar.

Alternativen är ju nazister som Bagdadbo1 som inte vet bättre och nu försöker sätta en religiös Sodomspin på det ryska förintelsekriget. Varje person vid sina sunda vätskor skrattar naturligtvis åt idiotin och skänker den nedlagda psykvården både en och två tankar när man scrollar förbi.

Nej, "subtilt" finns inte med i den ryska ordboken.

Däremot finns 45 olika ord för "osanning".

I mörka stunder så funderar jag över om de här inläggen är någon form av konst-installation, av nån tragisk konstnär på Södertörns högskola.

Sen läser man ett eller ett par inlägg och konstaterar att ingen svensk kan vara så förbannat dum att han postar något motsvarande. Inte ens om hen är genderfluid debattör av normaliserad könsmaktsordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in