2022-06-08, 00:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad de har åstadkommit är ett nationellt uppvaknande, där etniska ryssar i Ukraina slutligen överger Myggträsk.

Ukraina behöver ändra retoriken i propagandakriget. De borde sluta säga ryssar och Ryssland utan tala om moskoviter och Moskva-Rus. Splittra Ryssland, få med St. Petersburg-bor på den västryska sidan. Liksom de ryska länen på gränsen till Ukraina. De riktiga ryssarna inte de imperialistiska asiatiska ryssarna i Moskva.
Citera
2022-06-08, 00:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Du, speciellt du, ska absolut inte öppna munnen. Du har suttit här sedan krigets start och hejat på ena sidan som en liten supporterfjolla. Du skiter fullständigt i att civila och oskyldiga dör.

Du identifierar dig 100% med Ukraina och drömmer om revansch för Poltava oavsett vad det kostar i civila liv.

^^

Det stämmer inte.

Du vet jag kan ryska och besökte Sovjet redan före dess fall.

Bara dina ord om att identifiera sig säger mycket om dig.

Vad om att identifiera sig med oss människor? Vad om att inte invadera och se till att kanske närmare 100 000 människor inte hade dött och att mängden inte fortsätter att öka?

Det enda du säger är att du gillar Morgoth, Sauron, Stalin och Hitler, och att du inte vill se att det finns något motstånd mot din piska.

Hur går det med Kissinger egentligen, har du klurat ut hur det var för 400 år sedan?

Jag är säker på att du förstår just vad gemene människa tycker om det du skrev ovan.
Citera
2022-06-08, 00:46
Medlem
Här är ett intressant mini-reportage av Robert Lancaster om hur Ryssland använder sitt artilleri i södra Ukraina. 12 minuter.
Ett av hans bättre…

… Ryssarna har fått information om Azov ställningar som måste bekämpas.
De ställer upp, kalibrerar, avfyrar, packar ihop och lämnar platsen.

https://youtu.be/2qaHNioLWp8

Vid 5:55 - 6:02 hör man massivt artilleri. Det är en stor koordinerad attack.
Senast redigerad av Saggi 2022-06-08 kl. 01:04. Anledning: Ny information
Citera
2022-06-08, 00:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina behöver ändra retoriken i propagandakriget. De borde sluta säga ryssar och Ryssland utan tala om moskoviter och Moskva-Rus. Splittra Ryssland, få med St. Petersburg-bor på den västryska sidan. Liksom de ryska länen på gränsen till Ukraina. De riktiga ryssarna inte de imperialistiska asiatiska ryssarna i Moskva.

Det är en bra idé.

I själva Ukraina är det uppenbart att tongångarna har förändrats, och där finns många berättelser om hur rysktalande nu är accepterade i västra Ukraina, som de kanske inte var 2014.
Citera
2022-06-08, 01:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Låter som om du glömt ta din tablett idag. En varje dag, precis som doktorn sa, glöm inte.

Eller som att du inte alls har något argument i frågan.

Det är lite trist att du förespråkar ryskt slaveri och på något sätt tror att ditt senaste inlägg kan hjälpa Putin.

Återkom när du har slutat älska ryskt tyranni och slutat kommendera andra deltagare om vad de skall skriva.

Du vet, medan du lyssnar på Sauron lyssnar andra på alverna.

Inget av det du har skrivit är det minsta intressant eftersom du inte visar på vad ryssar faktiskt tänker.

Flashback är inte ditt ställe för att bli ledsen över att människor inte tycker om Putins tokiga krig.
Citera
2022-06-08, 01:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
När du skriver "hjältarna" i Mariupol menar du de nazister som höll civila som fångar?

Om det är så är du verkligen riktigt sjuk och behöver hjälp.

Vilka nazister? Vänligen ge oss evidens på att där fanns en enda nazist.

Alla vet vem det är som behöver hjälp. för naZismen är Ryssland.
Citera
2022-06-08, 01:16
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här är ett intressant mini-reportage av Robert Lancaster om hur Ryssland använder sitt artilleri i södra Ukraina. 12 minuter.
Ett av hans bättre…

… Ryssarna har fått information om Azov ställningar som måste bekämpas.
De ställer upp, kalibrerar, avfyrar, packar ihop och lämnar platsen.

https://youtu.be/2qaHNioLWp8

Vid 5:55 - 6:02 hör man massivt artilleri. Det är en stor koordinerad attack.
Jasså? Hermafroditen kallar sig Robert nu? Förutom att det vänder sig i magen när fetknoppen i falsett piper "like and subscirbe this independent bla bla" fick jag vibbar av urtida stridsmetoder. Trälådor, löpare, mycket veva och kolla i kikare med smutsiga fingrar. Jag tippar på att detta är filmat långt inne på tryggt territorium eller att de skjuter mot någon flyktingkonvoj för att sedan fortsätta övertyga dig att de dödat hemska nazister.
Citera
2022-06-08, 01:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Jasså? Hermafroditen kallar sig Robert nu? Förutom att det vänder sig i magen när fetknoppen i falsett piper "like and subscirbe this independent bla bla" fick jag vibbar av urtida stridsmetoder. Trälådor, löpare, mycket veva och kolla i kikare med smutsiga fingrar. Jag tippar på att detta är filmat långt inne på tryggt territorium eller att de skjuter mot någon flyktingkonvoj för att sedan fortsätta övertyga dig att de dödat hemska nazister.

Saggi är tyvärr efterbliven.

Det enda man har förstått är att hen har en examen och att familjen känner Putin, men vi har aldrig fått ett enda argument till varför man ska stödja Putin.

Det bara ÄÄÄÄR så.

Frågar man säger hen att man är för dum för att förstå.
Citera
2022-06-08, 01:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Har aldrig någonsin skrivit att det är ok att ryssar eller ukrainare dödar varandra.

Det är du som projicerar för du tycker nämligen att det är ok att ryssar dör. Alla är som tur är inte som du.

Så du är egentligen emot invasionen, för du kan inte ha undgått att lägga märke till att tiotusentals har dött sedan Putin invaderade.

Antingen tycker du att det är bra eller så tycker du att det är dåligt.

Ditt val.

Men du satsar på att fundera över vilka piller jag kan tänkas inte ha ätit.

Är det inte dags att du faktiskt skriver ett inlägg om vad du själv tycker, istället för att fundera över om andra är baltiska nazister.

Fast vi alla tackar för dina inlägg. De visar till fullo hur människor som du tänker, och vad ni inte klarar av att fundera över.

Medan du skriver och funderar över det kommer dina hjältar fortsätta att mörda människor i Ukraina.
Citera
2022-06-08, 01:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Har aldrig någonsin skrivit att det är ok att ryssar eller ukrainare dödar varandra.

Det är du som projicerar för du tycker nämligen att det är ok att ryssar dör. Alla är som tur är inte som du.

Ska lägga till också att det öppnar för att du faktiskt tycker det är ok att ryssar mördar ukrainare, bara de andra inte slår tillbaka.

Hur tänker du och din profet Putin om det?
Citera
2022-06-08, 02:11
Medlem
Personligen tycker jag inte att krig ska vara någon fotbollsmatch. Det är bara sorliga personer som sitter och hejar bakom sin skärm. Efter kriget i Syrien fick jag avsmak av att heja på något. Det geopolitiska spelet är komplext och långt ifrån svart och vit.

Kriget i Ukraina ska i mina ögon rapporteras neutralt och monotont. France24 news gör detta väldigt bra och deras rapportage är sakliga med kunniga experter, de interjuvar både från den ryska sidan och ukrainska. Rob Lee på twitter är också bra.

Propaganda har sin funktion på slagfältet och i länder där kriget utspelar sig.
Citera
2022-06-08, 02:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Personligen tycker jag inte att krig ska vara någon fotbollsmatch. Det är bara sorliga personer som sitter och hejar bakom sin skärm. Efter kriget i Syrien fick jag avsmak av att heja på något. Det geopolitiska spelet är komplext och långt ifrån svart och vit.

Kriget i Ukraina ska i mina ögon rapporteras neutralt och monotont. France24 news gör detta väldigt bra och deras rapportage är sakliga med kunniga experter, de interjuvar både från den ryska sidan och ukrainska. Rob Lee på twitter är också bra.

Propaganda har sin funktion på slagfältet och i länder där kriget utspelar sig.

Mm, och då kan vi konstatera att det sedan den 31 mars inte går så bra för ryssarna.

De har förlorat mycken mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in