Citat:
I så fall går det något extremt söligt och blodigt för ryssen att förflytta sig framåt.Jag följer utvecklingen varje dag och hämtar information från båda sidorna , Ryssarna går framåt sakta men säkert och använder sig av artilleri för att mala ner dom Ukrainska linjerna.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.
De verkar skickas fram som kanonmat för symboliska strider medan ukrainarna gör taktiska reträtter.
Ryssarna ger inte heller intryck att värna sina egna soldaters välbefinnande eller liv.
Bl a fick de med sig 7 år gammal mat och vill inte ens ta emot sina lik. Nu är det tom förbjudet med dödsrunor i Ryssland. https://twitter.com/KilledInUkraine/status/1533877696698138625?s=20&t=MSi6J7Tyj3zGBJfn2eg0Sw
Ukrainarna verkar ha en god stridsmoral och välja sina strider väl.
Citat:
Min poäng är att NATO har övergett UA och många börjar snart att inse detta. Ryssarna har i princip oändligt med artilleri och kan hålla på så här i år, ge det några månader så kommer UA böna om förhandlingar och då kommer det kosta dom mycket mer än vid dom första förhandlingarna.
Jag kan inte se att Nato börjar överge Ukraina. Tvärtom skickas det mycket resurser i form av vapen och annat humanitärt stöd fortfarande. Ryssland däremot har gjort sig omöjliga. Ingen kan lita på den lögnaktige tsaren. Det verkar inte ha gått in i skallen på er riktigt hur avskydda Ryssland är och hur deras förtroende är körd i botten. Det går inte att sluta fredsavtal med en part som inte har någon avsikt att hålla dem.