2022-06-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Alla i Ukraina , Ryssar som Ukrainare kommer att dö....
Om inte Biden slutar skicka vapen.
Sist jag kollade var det barnamördare V.Puttin och hans trashanksarmé som stod för dödandet av civila ukrainare. Vi får hoppas att de vapen som sätts i ukrainska händer kommer att utplåna den ryska armén. Synd för föräldrarna till de stackars stupade tonåringarna, men de får vända sig till dynghögen Puttler och kräva kompensation.
Citera
2022-06-07, 21:07
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja jag har också sett detta mönster.

Ja. Roligaste exemplet var när vi fick se film på helikoptrar som bombade en oljedepå inne i Ryssland. Det blev helt knäpptyst på alla troll i exakt 22 timmar. Sedan hade tydligen direktivet kommit. Man började försöka förlöjliga valet av mål, att en oljedepå saknade strategiskt värde. Gick väl så där med den förvirringskampanjen.

Samma när Moskva sjönk. Dödstystnad i knappt ett dygn, sedan massa bullshit. Tror aldrig trollen hittat på ens en urusel kontring på den sänkningen

Undrar hur det kommer låta när Ukraina återbesätter Krim. Fast putter lär väl skicka atombomber innan dess.
Citera
2022-06-07, 21:11
Medlem
Youtubern "Reporting from Ukraine" kom för några minuter sedan med en ganska positiv rapport. Ryssland försöker på flera ställen flytta fram positionerna men Ukraina tillfogar Ryssland kraftiga förluster, som jag uppfattar det.

Han är visserligen lite pro-ukrainsk men ändå, han påstår att Ukraina strider inne i Sieronodonetsk( nej idag kan jag inte stava, koranstudierna gör mig virrig) i den östra delen och det överraskar mig mycket.

Det verkar faktiskt som om Ukraina inte tänker släppa ja vad fan heter det nu: Sieronodentsk... skit samma.

Dagarna går, det blir veckor, och till slut "tror" jag att Rysslands anfallskraft ändå EBBA(r) ut. Även om man har stora styrkor i grytan.

Ukraina försvarar sig skickligt.
Citera
2022-06-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Sist jag kollade var det barnamördare V.Puttin och hans trashanksarmé som stod för dödandet av civila ukrainare. Vi får hoppas att de vapen som sätts i ukrainska händer kommer att utplåna den ryska armén. Synd för föräldrarna till de stackars stupade tonåringarna, men de får vända sig till dynghögen Puttler och kräva kompensation.

Närhelst du har kollat under de senaste tre månaderna så är det Putain-helvetet som har stått för dödandet av civila ukrainare.

Vettefan hur man kan få det till något annat.
Citera
2022-06-07, 21:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Det börjar att se mycket mörk ut för Ukraina , NATO lovade massor med vapen till Zelensky , speciellt Boris Johnson.

Tror dom det hjälper med några hundra artilleripjäser och lite annat små skit, det är som en piss i
Vänern. Ukraina har i princip slut på allt och blir helt nermalda över hela fronten samtidigt som Ryssarna flyttar fram sina positioner.

Jag ger kriget 2 månader till sen klarar inte Ukraina mer , förlusterna kommer att bli för stora.

"host-host"..

Rykande färska nyheter :

Polen kunngjør stor våpenavtale med Ukraina

Polen er i ferd med å undertegne en avtale om omfattende våpenleveranser til Ukraina, opplyser statsminister Mateusz Morawiecki. Morawiecki beskriver avtalen som «en av de største, om ikke den aller største avtalen om våpeneksport de siste 30 årene» og sier at våpnene kan bli helt avgjørende for Ukrainas forsøk på å tvinge russiske styrker ut av landet.

Deler av våpenavtalen skal ifølge den polske statsministeren finansieres av EU, mens Ukraina skal betale for resten selv.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/07/195850553/polen-kunngjor-stor-vapenavtale-med-ukraina

Varje vecka annonseras det något "big", och det börjar nog bli trångare på fronten.
Citera
2022-06-07, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Youtubern "Reporting from Ukraine" kom för några minuter sedan med en ganska positiv rapport. Ryssland försöker på flera ställen flytta fram positionerna men Ukraina tillfogar Ryssland kraftiga förluster, som jag uppfattar det.

Han är visserligen lite pro-ukrainsk men ändå, han påstår att Ukraina strider inne i Sieronodonetsk( nej idag kan jag inte stava, koranstudierna gör mig virrig) i den östra delen och det överraskar mig mycket.

Det verkar faktiskt som om Ukraina inte tänker släppa ja vad fan heter det nu: Sieronodentsk... skit samma.

Dagarna går, det blir veckor, och till slut "tror" jag att Rysslands anfallskraft ändå EBBA(r) ut. Även om man har stora styrkor i grytan.

Ukraina försvarar sig skickligt.

Du menar väl att man har stora styrkor i gruvan, mitt fetade.

Alltså. Va fan ska ryssarna med ett sönderbombat östra Ukraina?

Alla nazister har redan flytt till västra Ukraina eller andra EU-länder. Levande.

Vad bestod "avnazifieringen" av? Att 30 000 civila ryssar - utan nazi-tatueringar - fick stryka med?

Det är ju helt horribelt det som händer nu.

Helt oförståeligt. Om man har sett något alls av WWI och WWII.
Citera
2022-06-07, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"host-host"..

Rykande färska nyheter :

Polen er i ferd med å undertegne en avtale om omfattende våpenleveranser til Ukraina, opplyser statsminister Mateusz Morawiecki. Morawiecki beskriver avtalen som «en av de største, om ikke den aller største avtalen om våpeneksport de siste 30 årene» og sier at våpnene kan bli helt avgjørende for Ukrainas forsøk på å tvinge russiske styrker ut av landet.

Deler av våpenavtalen skal ifølge den polske statsministeren finansieres av EU, mens Ukraina skal betale for resten selv.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/07/195850553/polen-kunngjor-stor-vapenavtale-med-ukraina

Varje vecka annonseras det något "big", och det börjar nog bli trångare på fronten.

In med skiten vara! Snart är det dags att ta färjan över till GDANSK och ansluta till de Polska trupperna som förstärker Ukraina.
Citera
2022-06-07, 21:17
Medlem
Naofumis avatar
The Russian military have broken through the defenses in the Armed Forces of Ukraine and are successfully advancing in the Donbass.

We explain on the map what is happening on the fronts of Donbass and Ukraine.

▪️The Russian military liberated the city of Svyatogorsk and its environs.

▪️The defense of the Armed Forces of Ukraine near Severodonetsk is on the verge of collapse, and the NM of the LPR have blocked and are gradually clearing the city.

▪️The joint forces of the Armed Forces of the Russian Federation and the armies of Donbass were partially cut off from the supply of the Armed Forces of Ukraine in Lisichansk.

▪️At the same time, the NM of the DPR are creating a new "cauldron" around Avdiivka.

▪️Attempts by the Ukrainian army to carry out counterattacks in the Kharkiv and Kherson regions ended in defeat.

▪️And even a huge amount of foreign weapons and equipment does not help the Armed Forces of Ukraine to rectify the situation.

▪️The only thing the Kyiv regime can answer is massive shelling and killing of civilians in Donetsk.

https://t-me.translate.goog/sputniklive/39429?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Citera
2022-06-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Du menar väl att man har stora styrkor i gruvan, mitt fetade.

Alltså. Va fan ska ryssarna med ett sönderbombat östra Ukraina?

Alla nazister har redan flytt till västra Ukraina eller andra EU-länder. Levande.

Vad bestod "avnazifieringen" av? Att 30 000 civila ryssar - utan nazi-tatueringar - fick stryka med?

Det är ju helt horribelt det som händer nu.

Helt oförståeligt. Om man har sett något alls av WWI och WWII.

Ja detta är helt obegripligt. Det verkar som om Ryssland fastnat i något dom inte kan reda ut. Dom skaffar sig fiender överallt dessutom.
Citera
2022-06-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Kan du inte berätta för oss, hur det scenariot ser ut?

Vad skulle tvinga Ukrainarna till förhandlingsbordet, menar du? Att [valfri stad] faller? Eller att Ukraina inte kan stå emot den ryska invasionen och utföra gerillainsatser på ett stort antal olika ställen?

Ur ett svenskt perspektiv så känns det där som helt främmande.

Här kapituleras jävlar inte. Vem som än påstår att vi kapitulerat.

Men det är du väl, väl införstådd med?

Jag följer utvecklingen varje dag och hämtar information från båda sidorna , Ryssarna går framåt sakta men säkert och använder sig av artilleri för att mala ner dom Ukrainska linjerna.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.

Min poäng är att NATO har övergett UA och många börjar snart att inse detta. Ryssarna har i princip oändligt med artilleri och kan hålla på så här i år, ge det några månader så kommer UA böna om förhandlingar och då kommer det kosta dom mycket mer än vid dom första förhandlingarna.
Citera
2022-06-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"host-host"..

Rykande färska nyheter :

Detta var mycket positivt. Tänk att Polen har så mycket hjärta. Att ha Polen som bundsförvant är stort.
Samtidigt blir man lite förgrymmad på Tyskland som gjort så lite och bara förser Ryssland med pengar varje dag.
Citera
2022-06-07, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag följer utvecklingen varje dag och hämtar information från båda sidorna , Ryssarna går framåt sakta men säkert och använder sig av artilleri för att mala ner dom Ukrainska linjerna.
Detta kostar UA hundra tals liv varje dag. Ukrainas strategi att försvara varje liten by och stad funkar inte i längden då det kostar massor av liv och det i sin tur sätter mer press på Zelensky till att förhandla.

Min poäng är att NATO har övergett UA och många börjar snart att inse detta. Ryssarna har i princip oändligt med artilleri och kan hålla på så här i år, ge det några månader så kommer UA böna om förhandlingar och då kommer det kosta dom mycket mer än vid dom första förhandlingarna.

Exakt vad - enligt dig - skulle tvinga Ukrainarna till förhandlingsbordet?

Ytterligare 1 000 dödsoffer?

Ytterligare 5 000 dödsoffer?

För inte kan du väl bara dra påståenden ur röven? Som en hjärndöd mongolid?

De senaste dagarna har 10 länder i Europa beslutat sig för att skicka vapen till Ukraina.

Vad har du för belägg att USA har övergivit dem?

Är det också ett sånt där "dra-ur-röven"-argument?
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-07 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in