2022-06-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Okej! Jag tvingar ingen. Jag tycker också att det duger med rättigheter som är lika.
Har aldrig besökt Pride i nån stad men är liksom lite för uppe i mitt för att orka ta illa upp av att folk har fest under sommaren. Det är ju fester överallt hela sommaren.

Det är mycket möjligt att du inte tvingar någon.

Samhället däremot, på gruppnivå, utöver grupptryck och förtäckta hot till att tvingas vara positivt inställd till Pride och homosexualitet/hbtq.

Om du på jobbet hade sagt ”’Jag tycker inte om konceptet Pride”, hade dina kollegor accepterat din åsiktsfrihet eller hade de börjat gorma?
Citera
2022-06-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockpitten
Därför att du annars hade varit fylld av mer hat och fördomar. Tvångsmedel måste ibland till när inget annat hjälper. Piska måste ibland användas när faktaresistens bitit sig fast.

Ditt önskade resultat uteblir ju bevisligen med den rådande agendan. Som TS antyder så blir ju effekten den rakt motsatta. All sympati och respekt för människors olika läggningar - som tidigare var självklar och respekterad - förvandlas nu till splittring, aversion och frustration bland befolkningen. Ett förbannat jävla sätt, helt enkelt. Låt homosexuella och transsexuella människor vara ifred, ta mej fan. Dom flesta jag pratat med, som lever i samkönade förhållanden, spyr på detta spektakel.
Citera
2022-06-06, 20:29
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
"Skiten" sätter fingret på varför Pride behövs. Även om HBTQ-personer har juridiska rättigheter i paritet med heterosexuella så finns dessa djupt rotade resentiment från vissa samhällsgrupper. Att du kallar dem för "skiten" visar att Pride kommer att behövas länge till innan fördomar och stereotyper har dödats.
Ja att nakna bögar rider runt på rosa dildos och tallar på småbarn i innerstan lär säkerligen döda stereotyper.
Citera
2022-06-06, 20:30
Medlem
StigHelmutts avatar
För att jorden är överbefolkad?

(eller ska BLi,,, av folk som vägrar bli homosexuella : muslimer mm)
Citera
2022-06-06, 20:30
Medlem
Det ger större spänning i filmer iaf.
Aha blir dom två är ett par .. hmm vad händer nu
Nä men blir överdrivet.
Samma med kultur vit svart är såklart ihop.
Optimala en afrikansk kvinna gifter sig med amineh och har tre barn ihop och söker asyl i Sverige.

Man tycker ingenting man matas med.
Dom tror nog att vi vänjer oss ju mer vi får se olikheter på tv själv vill jag bara se normal film

Det blir lite konstigt för mig som ser allt man kvinna
Och man undrar om det är jag som är avvikande
Senast redigerad av troligengud 2022-06-06 kl. 20:43.
Citera
2022-06-06, 20:31
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är mycket möjligt att du inte tvingar någon.

Samhället däremot, på gruppnivå, utöver grupptryck och förtäckta hot till att tvingas vara positivt inställd till Pride och homosexualitet/hbtq.

Om du på jobbet hade sagt ”’Jag tycker inte om konceptet Pride”, hade dina kollegor accepterat din åsiktsfrihet eller hade de börjat gorma?

Dom hade troligtvis sagt, vad tråkigt men vi har lite för mycket annat på g för att det ska spela roll.
Citera
2022-06-06, 20:31
Medlem
Notera att detta inte är någon frågeställning om pridefestivalers vara eller icke vara. Detta har avhandlats tillräckligt.

Frågeställningarna gäller varför alla måste tycka om det.
Citera
2022-06-06, 20:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
"Skiten" sätter fingret på varför Pride behövs. Även om HBTQ-personer har juridiska rättigheter i paritet med heterosexuella så finns dessa djupt rotade resentiment från vissa samhällsgrupper. Att du kallar dem för "skiten" visar att Pride kommer att behövas länge till innan fördomar och stereotyper har dödats.

Pride bekräftar ju exakt alla fördomar och stereotyper
Citera
2022-06-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockpitten
Det kanske stämmer på dig som enskild men inte på gruppnivå. Svensson måste kuvas i frågor där de har fel och det görs i det här fallet bäst med bögpropaganda och tvång. Pride fyller funktionen att trötta ut hatet.

Precis tvärtom. Hatet växer och kokar. Bland bögar och flator. Många homosexuella far väldigt illa av denna vettlösa propaganda. Dom vill bli lämnade ifred, precis som vem som helst.
Citera
2022-06-06, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Vi andra har inte tänkt på detta. Så,släpp det bakom dig du med.

Du har inte tänkt på det, men det är där att du sover i en bubbla.

Håll dig till familjeliv!
Citera
2022-06-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu är det juni igen, och ingen missar väl den obligatoriska uppsättningen regnbågsflaggor som skall upp på kommunhus, kollektivtrafik, utanför företag osv osv. Perversiteterna skall ända in i svenskens vardagsrum.

Samtidigt så finns det en politisk ideologi kopplat till skräpet, nämligen att tvinga på oss vanliga människor detta. Och ännu värre så försöker ni tvinga oss att tycka om homosexualitet, Pride, och allt dekadens som det innebär.

Frågeställningar:

- varför vill ni tvinga på oss Pride?
- varför vill ni tvinga oss att tycka om homosexualitet och HBTQ? Det är en dödssynd i Sverige att säga att man är emot konceptet homosexualitet.
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

Osv.

Håller fullständigt med dig.
Det är som om de försöker göra oss med heterosexiell läggning och värderingar mindre värda eller nått.

Det räcker tydligen inte med jämnlikhet.
Citera
2022-06-06, 21:02
Medlem
Citat:

Du har inte fattat mycket du inte.

Folk har kunnat accepterat en pride-vecka men som TS skriver ska kommuner, företag och även idrottsföreningar hålla på och flagga hela sommaren, ha kläder med regnbågsfärger osv. Det här gör att det snarare börjat gro ett hat bland många som varit rätt toleranta man kanske inte "gillat" det men inte brytt sig, nu blir man förbannad att få det "upptryckt" i nyllet var fan du än går.

Ju mer såna som ni försöker tvinga på vanligt folk sånt här ju mer börjar det koka och för eller senare kommer det att slå tillbaka var så jäkla säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in