2022-06-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Tjejen precis hemkommen från sitt yrke på sjukhuset som tagit emot den tredje pojken... Han var död vid ankomst men föräldrarna går inte att få tag i.

Troll!! Snälla lägg av detta handlar om liv och människor. Det är en flicka som blev allvarligt skadad och hon lever. Pojkarna är skadade men aldrig varit livshotande.
Citera
2022-06-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misseluvanisse
Vid allvarliga skador på olycksoffer använder sig räddningstjänsten av vad de kallar "säkert uttag", och därför klipps fordonet upp. Detta för att ej förvärra skadorna på den drabbade + att det går snabbare att få ut den skadade.
Jo men återigen - diskrepansens mellan laglig hastighet och utgången...
Jag har voltat i 70 knyck (bilen snurrade två hela varv - studsade på taket) och det gick utmärkt att få upp en dörr och hoppa ut.
man gör inte säkert uttaga när det gått i 30 km/h - för det behövs inte (om det nu inte varit så att det kom en 60 tons lastbil i 80 blås och brände in arslet på dem - men det gjord det inte...)
Man brukar göra det när det betydligt fortare.
Citera
2022-06-06, 10:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Eller, som med mopeder, med en monterad mottagare och en "transponder" i fickan. Så länge man är nära mottagaren går bilen i "flera hundra" är man en meter bort går den som den skall i 30 km/h. Finns även transponders att lägga in i nyckeln så man har en normalfarts- och en högfartsnyckel. Lite olika tekniker också beroende på om det är en manuell eller automatlåda.

Som vanligt, finns det en lag så MÅSTE den brytas.

Lika tragiskt att se gamla Volvo med fälgar stora som min platt-TV och en gummisnodd som däck. Och så tror de att bilen får bättre väghållning! På en jämn fin bana kanske men absolut inte på våra spåriga vägar med tjälskott och reparationer. Bilen spenderar ju för fan mer tid i luften än i kontakt med vägbanan. Inte lätt att styra då.

Människan är mästare på att finna ut sätt att ta livet av sig på.
De plockar ju ofta bort fjädringen helt för att få ner bilen, så jag tror nog inte de har illusioner om någon bättre väghållning. Allt för utseendet, även om de skakar sönder sig själva på kuppen.
Citera
2022-06-06, 10:23
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Ingen aning vad som hänt, har vi det?
Enligt vittnen på plats så ska epan ha kommit i mycket hög fart. Och enligt polisen så ska den ha kraschat med en stolpe och sedan voltat.
Citera
2022-06-06, 10:29
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Enligt vittnen på plats så ska epan ha kommit i mycket hög fart. Och enligt polisen så ska den ha kraschat med en stolpe och sedan voltat.
Källor är lämpligt.
Förardörren är intakt & rak i plåten, bakdörrarna ser okej ut med, fronten med ... hur gick denna krock med stolpe till?

Misstror dig dock inte att det körts för fort & att de voltat. Väldigt lätt hänt om man inte är van förare.
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
940..
Är det så? Jämförde & du har nog rätt ja.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-06-06 kl. 10:39.
Citera
2022-06-06, 10:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Källor är lämpligt.
Förardörren är intakt & rak i plåten, bakdörrarna ser okej ut med, fronten med ... hur gick denna krock med stolpe till?

Misstror dig dock inte att det körts för fort & att de voltat. Väldigt lätt hänt om man inte är van förare.

Är den verkligen det, var tittar du? På filmsnutten på svt.se tycker jag att fronten inte ser helt okey ut.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-personer-forda-till-sjukhus-efter-trafikolycka-vid-herrestad
Citera
2022-06-06, 10:44
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är den verkligen det, var tittar du? På filmsnutten på svt.se tycker jag att fronten inte ser helt okey ut.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-personer-forda-till-sjukhus-efter-trafikolycka-vid-herrestad
Småknölig, stolparna längs den vägen skulle förstöra det som kom åt dem, som sagt - misstror inte en volt. Men det du ser ovanför är taket som ligger bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja vittnen på plats..
Det är väl källor - eller hur?
Buhuhuhuhuhuhuhu - håll käften jävla tomte. Min pappa sa att det inte var någon som körde bilen - vad säger du nu då?
Senast redigerad av psykoshippien 2022-06-06 kl. 10:53.
Citera
2022-06-06, 10:49
Medlem
Citat:
Källor är lämpligt.

Är det så? Jämförde & du har nog rätt ja.
Ja vittnen på plats..
Det är väl källor - eller hur?
Citera
2022-06-06, 10:50
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
En bilolycka med en demolerad Epa som bara ska gå i 30.

Hade någon kört in i den så hade det nog nämnts att flera bilar va krockade.

Man har helt enkelt kört åt helvete för fort för vad man dels klarar av samt vad man får köra med en EPA och sen krockat med en stolpe.

Och som en som jobbar i branchen är det väldigt ovanligt att bilarna blir så pass krockade att det inte går att öppna.
Precis så.

Har varit med om två bilolyckor själv båda var volter som började av att bilen tappade greppet och plötsligt grep igen, med följande rullning. Sista hastigheten jag såg på mätaren var 140 i den jag körde själv, och andra var garanterat 100+ då det var på motorväg.
Båda gick att öppna alla dörrar på.

Lyckligtvis är jag själv utan skråmor, men morsan är 95% förlamad.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-06-06 kl. 10:53.
Citera
2022-06-06, 10:51
Medlem
villass avatar
Hoppas grabbarna klarar sig, annars går SD miste om några röster i år..
Citera
2022-06-06, 10:56
Medlem
swedsters avatar
Folk verkar förvånade att epa och a traktorer är manipulerade? så har det alltid varit och likförbannat folk som låter ungjävlarna åka med fordonen.... Darwin award och jag garvar åt varenda jävel som förolyckas,så länge det drabbar dom själva.

Bara bra att dom aldrig kommer att sprida sina gener vidare
Citera
2022-06-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Hoppas grabbarna klarar sig, annars går SD miste om några röster i år..

Äe det så.. så grabbarna är båda 18 år och inte lyckats ta B-kort, så då kör de A-traktorn som bil istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in