2022-06-05, 20:42
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Nu står det även i Expressen
Tror du mig då?
https://www.expressen.se/nyheter/ukraina-sparkar-ombud-for-manskliga-rattigheter-dragetfordoms-av-fn/

Vad säger du om detta då?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6oLPa/dottern-till-iryna-med-hjartmanikyren-en-akta-skatt
Citera
2022-06-05, 20:45
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej det räcker med att vi hyllar PKK istället.
Vad SVENSKAR väljer att hylla eller inte, sköter SVENSKAR på diplomatiskt och politiskt vis. Detta innefattar inte icke svenskar som har en öppen agenda EMOT Sverige. Som sagt så får vi ju hoppas att det väcks liv i lite gamla register igen.
Förövrigt går det riktigt bra på fronten för Ukraina. Glädjande att se. Men varför vattenförsörjningen inte fungerar i Mariupol efter veckor av ryskt effektivt uppbyggande och så vidare kan man ju undra. Har de använt tiden till att propagera och på klassikt ryssmaner glömt bort de fundamentala sakerna i ett samhälle? Som sagt, ingen är förvånad över hur ytterst värdelös ryssen är på det mesta. Nog bara Serberna som kan konkurrera på den punkten. Hoppas EU avskriver deras ansökan och lämnar de till sitt VALDA sammarbete med Ryssland. Det kommer säkert gynna dem......not
Citera
2022-06-05, 20:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag känner att det finns ingen annan rimlig förklaring till att Ukraina gick lite på offensiv där just nu i stället för att vänta in mer tyngre vapen med längre räckvidd än att de behövde få Ryssland att binda upp resurser där.

Utan mobilisering i Ryssland blir det här svårare och svårare för Ryssen och enklare och enklare för Ukraina förutsatt att väst aldrig sviker i sitt stöd.

Det kliar nog i fingrarna på Putin med mobilisering, men han behöver en ursäkt. Går ju inte heller att utesluta en rysk "false flag", för att få till det. Ruggigt viktigt för Ukraina att man tänker på konsekvenserna innan man agerar. Vapnen trillar in i jämn takt nu, viktigt att vara tålmodig, om en månad så börjar man sitta schysstare till.
Citera
2022-06-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du är Ivan så du behöver inte oroa dig...
Är svensk och hatar Putin.
Citera
2022-06-05, 20:47
Avstängd
Citat:
Och det behövs.
Man böjer sig inte för diktatorer som tror att dom kan göra som dom vill. Så enkelt är det.

Jaså ser du att situationen blivit bättre för Ukraina?
Citera
2022-06-05, 20:48
Avslutad
Citat:
Och det behövs.
Man böjer sig inte för diktatorer som tror att dom kan göra som dom vill. Så enkelt är det.
Zelensky har ju uppvisat diktatorfasoner genom att fängsla oppositionen bland annat. Putin har också gjort dylika saker. Ska en diktator böja sig för en diktator?
Citera
2022-06-05, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WasntIt42
Vad SVENSKAR väljer att hylla eller inte, sköter SVENSKAR på diplomatiskt och politiskt vis. Detta innefattar inte icke svenskar som har en öppen agenda EMOT Sverige. Som sagt så får vi ju hoppas att det väcks liv i lite gamla register igen.
Förövrigt går det riktigt bra på fronten för Ukraina. Glädjande att se. Men varför vattenförsörjningen inte fungerar i Mariupol efter veckor av ryskt effektivt uppbyggande och så vidare kan man ju undra. Har de använt tiden till att propagera och på klassikt ryssmaner glömt bort de fundamentala sakerna i ett samhälle? Som sagt, ingen är förvånad över hur ytterst värdelös ryssen är på det mesta. Nog bara Serberna som kan konkurrera på den punkten. Hoppas EU avskriver deras ansökan och lämnar de till sitt VALDA sammarbete med Ryssland. Det kommer säkert gynna dem......not

Jag kan inte se att förse mer vapen till ett land löser problemet snarare förvärrar.
Citera
2022-06-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ja det ser verkligen dystert ut för Ryssland .Det enda jag köpt som var från Ryssland var Rysk champagne? Men den exporten lär väl helt upphört nu, och den inhemska förbrukningen har säkert rasat-dom har ju inget att fira!!,,o går de på restaurang o blir sugna på banana-split , finns nog inga bananer, får bli carrot-split😳
Eller rödbetssplit?
Jag har genom åren varit mycket i Ryssland, jag har borstat tänderna i rysk champagne.
På sovjettiden var man vid inresa tvungen att växla dollar mot rubel.
Det fanns ingenting att köpa så bara för att det var möjligt slösade vi pengar på ryskt bubbel, det mesta gick i avloppet.

För att förbruka den tilltvingade rubeln gjorde vi ibland taxichaufförer mer än överlyckliga då vi gav dricks motsvarande flera månadslöner…

Det sovjetiska systemet var vidrigt och nästan ingenting har förändrats idag.
Skillnaden är möjligen att Ryssland numera är fullt av öppna nazister.
Citera
2022-06-05, 20:51
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Jag kan inte se att förse mer vapen till ett land löser problemet snarare förvärrar.
I så fall tar helt enkelt rysskräket och vandrar tillbaks hem till SITT land och tar med de vapnen han bringat in i Ukraina. Enkel lösning på din snyfthistoria.
Citera
2022-06-05, 20:53
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Sedan är det mycket bra om det förvärrar för Ryssland. Ju sämre de har det, desto bättre har resten av världen det. Bevisen finns i historien
Citera
2022-06-05, 20:53
Medlem
Citat:
Jag tycker såklart ingen ska dö i krig.. men den där Zelensky verkar inte riktigt pålitlig heller om jag ska vara ärlig. vi får inte glömma bort att han är en skådis från början och vad som är sant och inte vet vi ju inte.

The story of Ukraine's President Volodymyr Zelensky
https://www.youtube.com/watch?v=Kn2TCq6R8Tw

Skådisar kan bli bra presidenter. Enligt mig är Ronald Reagan en av 1900-talets allra största statsmän. Å andra sidan var han inte en jättebra skådis, så karriärbytet var nog smart även på ett personligt plan.
Citera
2022-06-05, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det kliar nog i fingrarna på Putin med mobilisering, men han behöver en ursäkt. Går ju inte heller att utesluta en rysk "false flag", för att få till det. Ruggigt viktigt för Ukraina att man tänker på konsekvenserna innan man agerar. Vapnen trillar in i jämn takt nu, viktigt att vara tålmodig, om en månad så börjar man sitta schysstare till.

Putin/ryska militären har nu lärt sig hur Natos vapen fungerar, vilka begränsningar de har. Ukraina har snart inga kampvilliga soldater kvar eftersom utbildning och understöd är i princip icke-existerande. En halvtimmes vapenövning med 30 kulor är vad de får, sen iväg till fronten där det saknas befäl. Zelensky säger att upp till 100st ukrainska soldater om dagen dödas i strid. Ukrainarna kommer fly istället för att skickas till fronten, Zelensky lever på lånad tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in