2022-06-03, 17:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Allt är så mycket mer än naturtillgångar, väst har enormt mycket produktion i Kina vilket innebär att valet mellan Ryssland och väst är lätt att ta för Kina.

Rysskramarna här i tråden tror att Kina är Rysslands räddning, så är inte fallet.

Inte ens ryssarna tror att Kina är allierade, jag såg en video där de intervjuade folk på stan i Ryssland och inga såg Kina som en allierad.
Citera
2022-06-03, 17:48
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
MYCKET VIKTIGT! Detta är ett av sätten som ryssland utplånar Ukraina med, deportera bofolkningen och gör Ryssar av dem.

Rykten om sjuklig Putin tar fokus från kriget

Rykten om president Vladimir Putins sviktande hälsa går varma. Vad som är sant går inte att veta. Dessutom riktar ryktena fokus åt fel håll, enligt Rysslandskännaren Per Enerud.

- Man kidnappar barn från Ukraina, skickar dem till Ryssland och gör ryska medborgare av dem. Så har ingen gjort sedan Osmanska imperiet. Det är det vi borde diskutera, säger han.

SVT
Undrar hur mycket sanning det ligger i att Putin är svårt sjuk.
Citera
2022-06-03, 17:54
Medlem
Termos99s avatar
Från FN idag. Rysslands aggression påverkar inte bara Ukraina.

Ukraine: After 100 days of war, UN works to free up vital food and fertilizer exports

One hundred days since the 24 February Russian invasion of Ukraine, UN humanitarians on Friday issued a fresh alert about the enormous needs there, as the Organization has continued to push to secure food and fertilizer exports from Ukraine and Russia, to the wider world, amid rising and alarming levels of food insecurity.

https://news.un.org/en/story/2022/06/1119672
Citera
2022-06-03, 17:55
Medlem
Termos99s avatar
Ukrainare fortsätter att försvara sitt land.

A German-provided DM22 mine laid by Ukrainian National Guards destroyed a Russian truck with ammo

https://www.youtube.com/watch?v=7sRdifo-rqQ
Citera
2022-06-03, 17:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hm, nu anklagar du mig för något som du samtidigt anklagar mig för själv. Du måste verkligen vara svagbegåvad.

Det fetstilta är en obegriplig mening. Anklagar jag dig för något samtidigt som jag anklagar dig för själv??

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mina källor kommer av människor som lever i verkligheten i östra Ukraina och inte Kreml.

Jaha, och hur vet du att vi andra bara får information från Aftonbladet och Svt?
Vi kanske också känner människor i östra Ukraina? Eller hämtar info från ett brett spektra av medier som är fria och oberoende.

Oavsett om invånare i östra Ukraina älskar Ryssland och "specialoperationen" så anser en stor del av omvärlden att invasionen är motbjudande. Vi behöver inte Aftonbladet som berättar för oss vad som är rätt eller fel utan de flesta har en inneboende moral och kodex där aggressivt våld väcker avsky och sympati för offret.
Citera
2022-06-03, 18:03
Medlem
Termos99s avatar
Inte tillräckligt men ett litet steg i rätt riktning.

EU blacklists 'butchers' of Bucha and Mariupol in latest Russia sanctions

Among the 65 people named was Azatbek Omurbekov, who the EU said led Russian troops as they "killed, raped and tortured civilians in Bucha," earning him the nickname "Butcher of Bucha."

https://www.jpost.com/international/article-708525
Citera
2022-06-03, 18:04
Medlem
Alsenos avatar
Ryssland gör verkligen allt för att fullständigt utrota den Ukrainska nationen och dess befolkning. Kidnappar 200 000+ barn och för dessa till ryska områden. Räknar då inte med de miljontals vuxna som troligen aldrig någonsin mer kommer att få återse till hemland då även dom är bortförda. Massvåldtäkter planerat av den högsta ledningen fungerade knte så nu satsar man fullt ut på terrorkidnappningar. Patetiskt.
Citera
2022-06-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Men nazistledaren som erkänner på film då? ukraina torterar alla ryska fångar, det finns dussintals filmer på det. Det som förvånar mig är att Ryssland håller sig kalla och behandlar ukrainska fångar med respekt, vilket jag inte tycker att de ska göra.

Kan du länka till en sån film där förövaren nu dömts som du säger att du har tillgång till.
Nazistledaren du pratar om ovan är väl lämpligt.
Citera
2022-06-03, 18:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Allt är så mycket mer än naturtillgångar, väst har enormt mycket produktion i Kina vilket innebär att valet mellan Ryssland och väst är lätt att ta för Kina.

Rysskramarna här i tråden tror att Kina är Rysslands räddning, så är inte fallet.
Kampen om världshegemoni står inte mellan Ryssland och USA
Den står mellan USA och Kina.
Skulle USA försöka göra samma mot Kina går de under ekonomiskt samtidigt.
Det är lönlöst att försöka krossa Ryssland med alla naturtillgångar . Det kan man göra med Kuba, Venezuela och Iran och liknande stater. Men inte ens dessa har gått under pga sanktioner.
Det finns de som hävdar att sanktionerna i själva verket är till för att försvaga EU och främst Tyskland, därför att USAs neocons skulle ha intresse av det. Jag är inte säker på vad som ligger bakom mer än att sanktionerna är kontraproduktiva.
Citera
2022-06-03, 18:11
Medlem
Termos99s avatar
Ryssland förbereder för ytterligare aggression.

Large Russian naval landing force 'ready to perform intended tasks' - report

The Ukrainian military has feared an amphibious assault on the port city of Odesa since the start of the invasion.

https://www.jpost.com/international/article-708516
Citera
2022-06-03, 18:13
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ryssland förbereder för ytterligare aggression.

Large Russian naval landing force 'ready to perform intended tasks' - report

The Ukrainian military has feared an amphibious assault on the port city of Odesa since the start of the invasion.

https://www.jpost.com/international/article-708516

Härligt, Moskva behöver sällskap.
Citera
2022-06-03, 18:15
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Det måste vara fejk. Hur fan skall den skrothögen ha flugit. Kanske transporterat hem skrotet via järnväg.
Alternativt ett övningsobjekt.

Su-25 kallas för Flying tank. Piloten sitter inkapslad skyddad för beskjutning. Den används för understöd till markstridskrafter. Den flyger långsamt och lågt vilket gör den sårbar, men den är grymt stryktålig. Eftersom den har två motorer kunde den ta sig hem.

Maskinen användes mycket i Afganistan, och var det enda flygplan son Afghanerna verkligen var rädda för. Den flög lågt och långsamt, djupt nere i ravinerna, och var otroligt stryktålig.
Den kunde få en fullträff från ett raketgevär, Stinger och fortfarande flyga hem till basen.

Här en typiskt klipp hur de agerar.

https://twitter.com/warcoresponted/status/1530183406931349505
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in