2022-06-03, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ok, om ukraina stänger in alla ryska btg i kherson så dom inte kan retirera är det ett avgörande enligt dig?
Att dom förlorar melitopol?
Förlorar krim?
Inte tar severedonetsk?

Välj en så pratar vi igen om nån månad.
Att ryssarna förlorar Krim låter mest intressant.

Berätta mer!
Citera
2022-06-03, 15:58
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tillhör de som kallas för "stöttar Putins folkmord" här i tråden men IRL kallas jag det normalt inte mer än av de mest Aftonbladet och svt trogna. Jag vågar stå för min åsikt även IRL och skiter fullständigt i vad personer av din typ tycker. Ni saknar fullständigt förmågan till kritiskt tänkande och är redan påverkade av propagandan. Jag har aldrig förstått hur tredje riket lyckades få med sig folket i Tyskland men nu förstår.
Det där är typiskt sektmentalitet. Man påstår sig sitta på sanningen och avfärdar alla andra som hjärntvättade. Du tom påstår dig veta vilka källor dina meningsmotståndare konsumerar medan du får
ofiltrerad sanning från diktaturens Kreml där fel åsikter kan leda till att man kastas i fängelse.
Väldigt antiintellektuellt.
Citera
2022-06-03, 16:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, de säger att de tror det men man undrar om det finns någon som är då jävla dum på riktigt

En statskupp, dag ett, var ryggraden i den ryska specialoperationen. Det var där det gick helt fel. Likaså bristen på blomstermottagande.

Det var tänkt att bli en blåkopia av Tjeckoslovakien 1968.
Citera
2022-06-03, 16:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det finns inget maniskt i mina inlägg, däremot märks det i dina. Så projicera inte dina problem på mig.

Jo vi har alltid tyckt om ryssarna, det är ingen hemlighet. Men det passar inte agendan nu så det är därför ni försöker tona ner det för det visar att dom har haft rätt med att väst hela tiden har varit fientliga mot dom. Vet inte varför det ska vara så svårt för nato-troll som dig att erkänna det.
Det är ju du som om och om igen postar samma inlägg med samma budskap.
Att ingen någonsin gillat ryssen. Det låter som ett maniskt beteende tycker jag.

Hade Ryssland inte varit så rädda och krigsgalna hade folk fortfarande tyckt att de var okej.
Okej, vi i väst har skrattat lite ibland åt ryssen som den fula kusinen från landet men inte mer än så.
Nu tycker alla Ryssland är ett bajsland däremot och ingen kommer gilla ryssen i generationer.
Bra jobbat Putin.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-06-03 kl. 16:06.
Citera
2022-06-03, 16:02
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur vet du det? Jag har ingen stor kunskap om Kinas arme.
Stor på papperet och stora i käften som uralnegern. Vi kan besegra alla, vi är bäst och vi kan allt precis som Pisslands retorik. Vad ledde detta för Pissländare? Jo i graven....
Citera
2022-06-03, 16:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Interpol håller inte med dig:

Arms sent to Ukraine will end up in criminal hands, says Interpol chief
Weapons sent to Ukraine after Russia’s invasion in February will end up in the global hidden economy and in the hands of criminals, the head of Interpol has said.

Jürgen Stock says once the conflict ends, a wave of guns and heavy arms will flood the international market and he urged Interpol’s member states, especially those supplying weapons, to cooperate on arms tracing.

“Once the guns fall silent [in Ukraine], the illegal weapons will come. We know this from many other theatres of conflict. The criminals are even now, as we speak, focusing on them,” Stock said.
https://www.theguardian.com/world/2022/jun/02/ukraine-weapons-end-up-criminal-hands-says-interpol-chief-jurgen-stock

Såklart några vapen kan komma på villovägar men en absolut majoritet verkar hamna rätt och göra sitt jobb väl, d v s att steka ryssar.
Citera
2022-06-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Stor på papperet och stora i käften som uralnegern. Vi kan besegra alla, vi är bäst och vi kan allt precis som Pisslands retorik. Vad ledde detta för Pissländare? Jo i graven....

Ok det var bra kunskap.
Citera
2022-06-03, 16:08
Medlem
Citat:
Att ryssarna förlorar Krim låter mest intressant.

Berätta mer!

Bra då hörs vi om ett tag. Nu ryker ju krim snabbare än donbass men ändå ett tag tills vi kommer dit men vi parkerar diskussionen.
Citera
2022-06-03, 16:08
Medlem
Citat:
Interpol håller inte med dig:

Arms sent to Ukraine will end up in criminal hands, says Interpol chief
Weapons sent to Ukraine after Russia’s invasion in February will end up in the global hidden economy and in the hands of criminals, the head of Interpol has said.

Jürgen Stock says once the conflict ends, a wave of guns and heavy arms will flood the international market and he urged Interpol’s member states, especially those supplying weapons, to cooperate on arms tracing.

“Once the guns fall silent [in Ukraine], the illegal weapons will come. We know this from many other theatres of conflict. The criminals are even now, as we speak, focusing on them,” Stock said.
https://www.theguardian.com/world/2022/jun/02/ukraine-weapons-end-up-criminal-hands-says-interpol-chief-jurgen-stock

Jag skulle tro att Ryska värnpliktiga har sålt vapen sedan 1990. Det är inte bra men så är det när krig startas.
Citera
2022-06-03, 16:10
Medlem
Snapcounts avatar
Ryssarna säger att Ukraina har tagit större förluster det sista dygnet :

Myndighetene i Moskva hevder at 360 ukrainske soldater er blitt drept i russiske angrep det siste døgnet.Soldatene skal ha blitt drept i rakett- og granatangrep, samt i luftangrep. Forsvarsdepartementet i Moskva hevder også at en overvåkingsbase i Slavjansk er ødelagt. Hovedkvarteret for de ukrainske styrkene i Donbas-regionen er i denne byen.

Informasjonen fra Moskva er ikke bekreftet av uavhengige kilder. Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj sa tidligere i uka at opp mot 100 ukrainske soldater ble drept hver dag.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/03/195849885/russland-360-ukrainske-soldater-drept-det-siste-dognet

Jag skulle inte bli förvånad över om Ukraina "just nu" tar större förluster än tidigare. De då baserat på att slaget i Donbas börjar utveckla sig till en "slugfest", och mindre "Rommel-finess". Ukraina skall akta sig att bli indraget i sånt..
Citera
2022-06-03, 16:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ryssarna säger att Ukraina har tagit större förluster det sista dygnet :

Myndighetene i Moskva hevder at 360 ukrainske soldater er blitt drept i russiske angrep det siste døgnet.Soldatene skal ha blitt drept i rakett- og granatangrep, samt i luftangrep. Forsvarsdepartementet i Moskva hevder også at en overvåkingsbase i Slavjansk er ødelagt. Hovedkvarteret for de ukrainske styrkene i Donbas-regionen er i denne byen.

Informasjonen fra Moskva er ikke bekreftet av uavhengige kilder. Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj sa tidligere i uka at opp mot 100 ukrainske soldater ble drept hver dag.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/03/195849885/russland-360-ukrainske-soldater-drept-det-siste-dognet

Jag skulle inte bli förvånad över om Ukraina "just nu" tar större förluster än tidigare. De då baserat på att slaget i Donbas börjar utveckla sig till en "slugfest", och mindre "Rommel-finess". Ukraina skall akta sig att bli indraget i sånt..

Jag tror ingenting på vad ryssarna säger. De har för låg trovärdighet.

Ukraina själva hävdar att de gör taktiska reträtter och ibland snabba motattacker.

Det vi har sett hittills är att ryssarna inte verkar värdera sina egna soldaters liv medan Ukraina
visar på motsatsen.
Citera
2022-06-03, 16:19
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ok det var bra kunskap.
Problemet med auktoritära regimer är att de överskattar sin militära förmåga. De ser fina ut i sina parader men allt är en synvilla. Vi ser ju resultatet med Pissland med deras korruption, lögner, dålig planering och uselt ledarskap. Och den värnpliktiga kinesen? Han springer hem efter ett par dagar vid fronten som mongolen gör i Ukraina just nu. De "professionella" kommer riva sina kontrakt snabbt som möjligt, om de har ett....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in