2022-06-03, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
1) Vast betalar Putin 750 miljarder euro varje dag for energi (Bloomberg)
Guardian

2) Lang vag dit, sager Erdogan, i synnerhet till Sverige

3) EU mer splittrad an nagonsin, Ungern, Tjeckien, Slovakien inte med, snart flera

4) Ostukraina blir en del av Ryssland, Vastukraina en del av Polen - alla nojda
4) a: har någon tillfrågat Ukraina om de vill tillhöra Polen?
4) b: Har någon tillfrågat Polen om de vill ha västra Ukraina?

Har du någon fakta om detta eller bara något du önskar av någon anledning? Berätta.
Citera
2022-06-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ändå sitter du och skriver nästan maniskt om att alla är ute efter ryssen och aldrig gillat ryssen.

Man kan ju garva lite åt det men det är precis dessa vanföreställningar som nu fått ryssen att gå på krigsstigen. Lite som den mobbade ungen som återvänder till skolan och skjuter ihjäl så många som möjligt och rättfärdigar sitt våld med att de andra varit dumma.

Som jag skrivit förut verkar landet och folket ha hamnat i något slags trauma med kollektiv förföljelsemani. Inte en jävel tyckte speciellt illa om Ryssland förr. Vi tyckte mest synd om er för att ni är ständiga offer för galna tsarer.

Det finns inget maniskt i mina inlägg, däremot märks det i dina. Så projicera inte dina problem på mig.

Jo vi har alltid tyckt om ryssarna, det är ingen hemlighet. Men det passar inte agendan nu så det är därför ni försöker tona ner det för det visar att dom har haft rätt med att väst hela tiden har varit fientliga mot dom. Vet inte varför det ska vara så svårt för nato-troll som dig att erkänna det.
Citera
2022-06-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sievjerodonetsk verkar bli en repris av Mariupol. Ryssarnas framryckning i staden har sinkats avsevärt pga. att UAF grupperat sig i och vid bebodda hyreshus som ryssen helst inte velat bombardera. Nu när själva staden väl är intagen flyr de ukrainska förbanden mot det jättelika kemiindustrikomplexet Azot i stadens utkanter. Azot är likt Azovstal utrustat med bombsäkra kulvertar och skyddsrum, och givetvis har UAF mängder av mänskliga sköldar (800+) med sig i tunnlarna. Kommer säkert bli en seg belägring igen som binder upp många ryska förband.

Än en gång använder ukrainarna framgångsrikt civila i sin fördröjningstaktik. Och media kommer naturligtvis rapportera partiskt till UAF:s fördel.

Det är sjukt hur Tiggaren i Kiev offrar civila för att få sitta kvar vid makten, vilken despot. Han skulle aldrig ha skjutit artillerield på dom östra delarna av landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
fascinerande att de hade så många kvar...

och en plan...

förtrycka civila, varför skulle de göra det?

om de kom till lvov och kiev kanske... men öster om dessa så är det hemma plan... och eftersom de bara gått in med 200 00 man (soldater) så tyder inte det på att de kommer att ockupera... då gäller minst en miljon i trupp för ett land på 40 miljoner innevånare..för att ens hålla området... men det vet du ju redan

De ockuperar 20 procent av Ukraina nu.

De civila i Kherson bråkade i alla fall tidigare. Om de slänger stenar eller Molotov cocktails på ryssarna så är det garanterat bättre att sitta i en T-62 än i en bil eller gå till fots. Om folk demonstrerar bli de ofta mer rädda för en stridsvagn än av uniformerade snubbar.

De måste även skydda sina försörjningslinjer från partisanattacker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Er oduglighet i strid din mongol. Jag skrev att ni är odugliga tidigare. Länken tidigare passade inte. Sanningen svider som det verkar men du ska få en länk till. Detta handlar hur korruption fungerar i er militär och varför man bör pissa på Pissländare som dig...

https://www.youtube.com/watch?v=i9i47sgi-V4

När ska du lära dig din idiot? Citera vad som står i länken eller gör en kort sammanfattning....
Citera
2022-06-03, 11:44
Medlem
Citat:
Sievjerodonetsk verkar bli en repris av Mariupol. Ryssarnas framryckning i staden har sinkats avsevärt pga. att UAF grupperat sig i och vid bebodda hyreshus som ryssen helst inte velat bombardera. Nu när själva staden väl är intagen flyr de ukrainska förbanden mot det jättelika kemiindustrikomplexet Azot i stadens utkanter. Azot är likt Azovstal utrustat med bombsäkra kulvertar och skyddsrum, och givetvis har UAF mängder av mänskliga sköldar (800+) med sig i tunnlarna. Kommer säkert bli en seg belägring igen som binder upp många ryska förband.

Än en gång använder ukrainarna framgångsrikt civila i sin fördröjningstaktik. Och media kommer naturligtvis rapportera partiskt till UAF:s fördel.
Om bara din gayikon putte drar tillbaka sitt pack till skitlandet ryssland , så är problemet löst, hade du väntat dig västmedia skulle rapportera till cccp,s favör? läs pravda kompis så får du den världsbilden du önskar,,
Citera
2022-06-03, 11:45
Medlem
Citat:

Det är Ryssland som invaderat Ukraina.
Citera
2022-06-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det är sjukt hur Tiggaren i Kiev offrar civila för att få sitta kvar vid makten, vilken despot. Han skulle aldrig ha skjutit artillerield på dom östra delarna av landet.
Kompis det som är sjuk är: hur fascisten i ryssland kan låta slakta så många människor, pga psyksjuka vanföreställningar om sakernas tillstånd
Citera
2022-06-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Det handlar om hur och varför ni uralnegrer är så jävla ineffektiva i kriget din åsna...
Var är texten då? Vem tror på vad du skriver, du har noll trovärdighet din lögnare.
Citera
2022-06-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Kompis det som är sjuk är: hur fascisten i ryssland kan låta slakta så många människor, pga psyksjuka vanföreställningar om sakernas tillstånd
Och ändå försöker dom kriga väldigt försiktigt som medför att lider mest av att kriga så. Hade dom verkligen velat attackera Ukraina så hade dom grusat det med marken. Så släpp det där snacket, du läser för mycket MSM.
Citera
2022-06-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Känt fenomen att dessa ryssvänliga gödselspridarna försöker styra in ämnet på allt annat än Pisslandet och Putins anfallskrig.
Helst styr dom in på USA då som är en Rival till lille Putin.
Dom är som småbarnen som säger...min pappa är bättre än din pappa osv
jag har frågat säkert 60 personer vad de anser om ryss invasion av dessa var 59 st mycket mycket upprörda över vad putin gör , nr 60 tvekade o lät som rysstroll light,, något i denna tråd är mycket i obalans avseende proportionerna på åsiktspridningen, man får intrycket 50% är för putins mördande,,
Citera
2022-06-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
blir skitjobbigt ju för ukrop

Krig är jobbigt, komplicerat och svårt att förutse. Skulle jag vara tvungen att satsa pengar på vem som vinner konflikten så är det Ukraina. Men det kan ta år. Men jag tror inte Ukraina får tillbaks Krim.

Men krig har slutat på andra sätt än vad experter har sagt så vad jag säger är en kvalificerad gissning. Till ex Ingen trodde att Frankrike skulle falla på 6 veckor. Många i väst trodde att Sovjet unionen skulle falla. USA trodde inte att Japan var kapabla att attackera Pearl Harbor. Putin trodde detta krig skulle vara klart på en vecka. Så hur detta slutar är det ingen som vet med säkerhet.

Jag hoppas Ryssland åker på en "bloody nose" då Ryssland just nu är det enda riktiga militära hot mot Sverige. Jag struntar i vem som har moraliskt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in